Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

fungerer ikke etter at jeg tok ut og inn skjermk..


Anbefalte innlegg

hei jeg trenger virkelig hjelp!

i går så tok jeg ut skjermkortet mitt og satte det inn i en annen pci exp på hk. grunnet oppstartsproblemer. (men det er ikke problemet) jeg måtte innstallere windows på nytt fordi den bare restartet seg selv etter bios. når jeg gikk inn på innstallasjonenprogrammet til winows. så kommer det opp en feil melding som inneholder at windows har et problem med et nylig innsallert driver eller program som det er problemer med. dette må avinnstalleres og innstalleres på nytt......og jeg kommer ikke inn på dataen i sikkerhetsmodus

 

plis hjelp

Endret av xerxas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen fungerer som jeg vil at det skal.

problemet skjedde da jeg tok ut skjermkortet og satt det på plass igjen etter 5 sek.

fra før av skulle jeg  innstalere windows på nytt fordi det ikke fungerte som de skulle. da jeg gikk inn i innstallasjons programmet så kom det opp blant annet at den nye programvaren måtte blitt innstalert på nytt eller bli avinnstallert.  for å kunne gjøre dette måtte jeg komme inn på dataen i sikkerhetsmodus. men det gikk heller ikke..

hva skal jeg gjøre nå?:S

9537934[/snapback]

 

Siden du skulle installere windows på nytt regner jeg med at du har partisjonert og formattert harddisken? Da har du kanskje et partisjonerings program på diskett eller på cd. Med disse kan du klargjøre disken for ny installasjon. Hvis du ikke har slike programmer kan du få laget en oppstartsdiskett hos kameraten din. På denne finnes programmet f-disk som også kan brukes.

Lenke til kommentar
jeg kommer ikke så langt som til partisjonene.. den stopper etter at jeg har valgt å innstallere windows. da kommer feilmeldingen opp

9544710[/snapback]

 

Det er derfor du trenger en cd/diskett med et partisjoneringsprogram - med den får du slettet den ubrukbare installeringen - som skaper trøbbelet-slik at du kan starte på nytt igen. Anbefaler acronis boot cd eller boot disketter som lages i partition magic 8.0 el.l. De er ikke vanskelig å få tak i og det er skikkelig verktøy som alltid får sakene til funke. Selv bruker jeg aldri windows til å klargjøre diskene.

Lenke til kommentar
jeg kommer ikke så langt som til partisjonene.. den stopper etter at jeg har valgt å innstallere windows. da kommer feilmeldingen opp

9544710[/snapback]

Hvor langt får du bootet med Windows CD-en? Stopper den opp rett etter du har valgt å boote fra CD-en eller stopper den opp etter installasjonsprogrammet er startet?

 

Sjekk http://web.mit.edu/ist/products/winxp/adva...all-format.html og se om du finner ut hvor du får feilmeldingen din.

Lenke til kommentar
hei jeg trenger virkelig hjelp!

i går så tok jeg ut skjermkortet mitt og satte det inn i en annen pci exp på hk. grunnet oppstartsproblemer. (men det er ikke problemet) jeg måtte innstallere windows på nytt fordi den bare restartet seg selv etter bios. når jeg gikk inn på innstallasjonenprogrammet til winows. så kommer det opp en feil melding som inneholder at windows har et problem med et nylig innsallert driver eller program som det er problemer med. dette må avinnstalleres og innstalleres på nytt......og jeg kommer ikke inn på dataen i sikkerhetsmodus

 

plis hjelp

9537934[/snapback]

 

Du kan jo prøve med "killdisk" som fjerner alt på HDD, og så innstalere windows på nytt.

Laster ned killdisk her:

http://www.killdisk.com/

Lenke til kommentar
hva er det jeg skal laste ned?

det var masse å velge mellom

og åssen skal jeg legge det inn på cden?

brenne eller kopiere?

9548955[/snapback]

 

 

 

Har du disketstasjon eller har du en CD brenner/spiller, eller begge deler?

Etter at du har klikket på linken, så scroller du helt ned på siden og klikker på "Download Free version".

Hvis du har disket, så laster du ned "Download Free version". Bruker du CD, så laster du ned "Download bootabel ISO image of Active@killdisk osv".

 

Hvis du kommer så langt at du klarer å lage deg en disket eller cd, så må du gå inn i bios å velge 1 boot fra disketstasjon hvis du har laget disket, eller 1 boot fra cd, hvis du har laget cd. Så er det bare å følge instruksene. Ta deg god tid og les instruksene. Ikke vanskelig dette. Du skjønner det.

 

Selv har jeg brukt killdisk flere ganger og innstalert OS på nytt. Har funka hver gang.

 

Program for å lage ISO image:

http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/...Fantom-CD.shtml

Men obs, obs! Selv har jeg ingen erfaring med dette programmet, selv bruker jeg et Linux program til slikt, og jeg kjenner ikke siden med tanke på virus etc. Det er kanskje noen andre her som kjenner et program som er bra, som kan brukes i windows? Hvis du har tilgang på Ubuntu, så kan jeg anbefale å bruke programmet "K3b" til å lage CD eller DVD image.

 

Håper dette kan være til nytte!

Endret av ronron25
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...