Gå til innhold

kjøpt nytt kort fra komplett på stovner, brukt ??


mafiamann

Anbefalte innlegg

esken hadde ikke teip på begge sidene der den skal åpnes.

på selve kortet den sølvgreia hvor kontakten til skjermen er og sånt der hvor skruen skal skrues inn i kabinettet var bøyd, den har altså vært tatt ut av esken for det var ikke noen bulk på esken. falt ned kanskje ? må jo ha gjort det.

 

det er en saphire 9700 atlantis pro kort. helt rød men på alle av de transistorerne (sølvgrå rør) er det en grønn tusj opplegg det veit jeg ikke om skal være der da.

 

hva bør jeg gjøre ?

ja, kortet ser ut til å fungere som det skal, skal jeg glemme det ?

eller burde jeg dra til komplett og påpeke dette og heller bytte det til en "ny" kort..

 

mulig teori.

en annen hadde kjøpt dette kortet men var ikke fornøyd... kanskje han klokka litt etc etc.. leverte det tilbake til komplett og underveis ble den sølvgreier (jeg veit ikke hva det heter) bøyd. og selgeren solgte den videre til meg.

 

hadde dere/du bytta den og fått nytt forseglet eske ? eller skal jeg bare glemme det?

det virker jo :roll::shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
esken hadde ikke teip på begge sidene der den skal åpnes.

på selve kortet den sølvgreia hvor kontakten til skjermen er og sånt der hvor skruen skal skrues inn i kabinettet var bøyd, den har altså vært tatt ut av esken for det var ikke noen bulk på esken. falt ned kanskje ? må jo ha gjort det.

 

det er en saphire 9700 atlantis pro kort. helt rød men på alle av de transistorerne (sølvgrå rør) er det en grønn tusj opplegg det veit jeg ikke om skal være der da.

 

hva bør jeg gjøre ?

ja, kortet ser ut til å fungere som det skal, skal jeg glemme det ?

eller burde jeg dra til komplett og påpeke dette og heller bytte det til en "ny" kort..

 

mulig teori.

en annen hadde kjøpt dette kortet men var ikke fornøyd... kanskje han klokka litt etc etc.. leverte det tilbake til komplett og underveis ble den sølvgreier (jeg veit ikke hva det heter) bøyd. og selgeren solgte den videre til meg.

 

hadde dere/du bytta den og fått nytt forseglet eske ? eller skal jeg bare glemme det?

det virker jo :roll::shrug:

 

 

 

-Jeg ville kanskje tatt en telefon og beskrevet det du skriver her, eventuelt hoppa på 5`rn til stovner og vist dem kortet. Ingen ting skal være bøyd på et nytt skjermkort. Det med tusj skal jeg ikke uttale meg bombesikkert om, men det høres litt rart ut.

 

Tross alt et kort til 3500,-. mye penger det :wink:

Lenke til kommentar
det er en saphire 9700 atlantis pro kort. helt rød men på alle av de transistorerne (sølvgrå rør) er det en grønn tusj opplegg det veit jeg ikke om skal være der da.

 

Den 'tusjinga' skal nok være der - er ihvertfall på mitt Sapphire 9700pro og på flere bilder jeg har sett av det samme kortet på nett.

 

At ting er bøyd derimot er jo ikke bra - er jo ikke noe problem hvis kortet funker, men du kan kanskje få eventuelle garantiproblemer på et senere tidspunkt hvis kortet blir ødelagt. - Jeg ser det for meg: "ække no rart at detta kortet ikke funker - du har jo bøyd det jo!"

Lenke til kommentar

Komplett på Stovner er en seriøs butikk. Ta med deg kortet og selvfølgelig emballasjen og be om å få et nytt kort. At esken er åpnet (plomberinger brutt) er god nok grunn til at du skal ha et nytt kort.

 

Vanskelig å bevise vil sikkert mange mene, men kjenner jeg Komplett Stovner rett, så er ikke dette noe problem.

 

Så lenge kortet virker som det skal tror jeg tvilen faller kunden til gode.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

faen også.. fikk ikke byttet kortet. han spurte meg "virker den da ?" for øyeblikket sa jeg.. men da skulle det ikke være noen problem da.. og smilte.

 

så nevnte jeg det med fremtidige problemer og sånt... og da sa han at han skulle skrive det inn på dataen slik at jeg fikk utvidet garanti på 3 år slik at hvis noe hendte innen den tid så ville jeg automatisk få et nytt kort med engang.

 

selvom jeg ville ha en annen med engang da, men siden kortet virket så var det ikke noe poeng i det da, "de hadde ikke flere inne" bullshit.. men jeg kan ikke stå der å motsi ham på det :grumpy:

 

hva skal jeg gjøre? 3 år er det greit? hvordan finner jeg ut om noe er gærnt med kortet da ?? igår rebootet den i det rally spillet fra microsoft.. det har aldri hendt før med mitt gamle 8500 kort..

 

jaja..........

Lenke til kommentar

nå har du iallefall ein garanti. Viss du ikkje rører på det de neste 3 årene og det på eit eller annet steg blir ødelagt har du Krav på nytt.

 

Det med at det rebootet i spillet kan vere forskjellige ting...spillets instillinger, kanskje driverene til Skjermkortet

Lenke til kommentar

yepp garanti er en fin ting.

takk til dere alle for alle de fine svar og sånt.

 

og jeg får fortsette å leve med min sap. atlantis pro.

 

men det står ikke pro noen steder i pcen.. bare 9700/9500 series...

 

hva med dere andre står det 9700 pro?

jeg bruker ikke sap. driver men cat 3.0.. ati sine

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...