Gå til innhold

Billedkritikk; format og motiv


graylady

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Halloween er på vei, ja!

 

Liker godt den høyre halvdelen i originalbildet - så her kan du beskjære deg frem et pent bilde :)

9535599[/snapback]

Med lycheefrukt i steden for gresskar så blir det vel mer mini-halloween.

Jeg synes det er trist at den fine estetikken du har skapt blir fullstendig ødelagt av gjennomføringen, fordi det kunne vært veldig fint.

Prøv igjen, Gray Lady. Jeg har tro på deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Med lycheefrukt i steden for gresskar så blir det vel mer mini-halloween.

Jeg synes det er trist at den fine estetikken du har skapt blir fullstendig ødelagt av gjennomføringen, fordi det kunne vært veldig fint.

Prøv igjen, Gray Lady. Jeg har tro på deg :thumbup:

9535658[/snapback]

Aner ikke hva denne frøkapselen er gresskar er det i alle fall ikke :D ) men den var så fin der den lå...

Du sier gjennomføringen PM, hva mener du? Da går det vel på det fototekniske det da? Jeg stever med å beholde glede og spontanitet slik jeg hadde med det gamle kameraet.

Lenke til kommentar

Da mener jeg det tekniske, ja. Ikke mist motet. Jeg følte også at analog slidefilm lettere gav gode bilder i starten. Det er blant annet en del problemer vedrørende dynamikken som må omgås, noe som gjør det best å jobbe i raw. Det er faktisk lettere å få bevegelsesuskarphet med digital slr enn analog slr. Vær obs på å bruke litt høyere lukkertid når du bruker digital slr, enn det du er vant med fra analog slr.

Lenke til kommentar

Jeg likte måten du har croppet det første bildet på. Og den frukten er jo blikkfanger deluxe. Dessverre opplever jeg det som litt rotete på venstre side når jeg kikker litt etter. Du har en flott bakgrunn og fargene syns jeg er varme og fine. Og så litt synd med det tekninske som er nevnt av andre. Men ikke gi opp for det :thumbup:

Lenke til kommentar

Vel, det jeg syns er best er bilder som thumbnails (trykker på dem for å få full størrelse), og da bør ikke den nye størrelsen ha en oppløsning som er større enn det som kan vises i browseren min. Syns det bør holde med 800 i den lengste retningen, noe over det kan man nok gå ;)

 

Forresten, en kommentar til til bilde, tror ikke asfalten skulle ha vært såpass i fokus, syns det burde vært mer bakgrunn enn motiv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...