Gå til innhold

Telenor litt tvetydige?


Anbefalte innlegg

Jeg har et abonnement som heter Superminutt. "lavest ringepris" står det. Bandt meg på det for å få en telefon jeg ville ha... Men så ser jeg at de har noe de kaller "djuice zerodjuice zero". Ingen abonnementsavgift der, samme ringepris (0,49) og 20 øre billigere for sms (0,49).

Er det noen andre haker med Zero? Fatter ikke poenget hvis ikke, for da har jo Superminutt ingenting for seg.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
superminutt er både dyrere og har vell over 100kr mnd bare for abonemange :p

9525548[/snapback]

 

Men som nevnt får du ikke samme pris på ny mobil ved 12 mnd binding med djuice zero som med superminutt. Derfor har det høyere månedsavgift.

9525570[/snapback]

og høyere ringepriser, selv om telenor kaller det "lavest ringepris"

0,49-0,89 Er vell prisen på supermin.

Lenke til kommentar

I "gamle dager" husker jeg de dyreste mobilabonnementene faktisk hadde de billigste ringeprisene, uavhengig av sponsing av mobil til 1 krone.

 

Man kan godt kjøpe en subsidiert telefon med binding på et dyrt abonnement; ofte er prisen på telefonen med binding + 12 måneders abonnementsavgift, lavere enn prisen på telefon uten binding. Det kan ses på som rentefri avbetaling.

Lenke til kommentar

Det er viktig å skille imellom abo som sponser mobiltelefon og de som bare gir deg billige tellerskritt.. Telenor har begge typer abo.

 

Supermin er det abonnementet som gir deg best pris på telefon (sponsing) slik har det vært en god stund nå. Oppfordrer generelt til å tenke total pris.. Se hva det koster deg på et år.. Med Supermin blir det så og si alltid billigere enn å kjøpe direkte med f.eks Djuice Zero.

 

På en annen side hvis du virkelig vil over å Zero umiddelbart, så stikker du innom en forhandler.. Sier opp bindingsavtalen og gjør om til Zero. det kan du gjøre når som helst. Gebyret for dette begynner på 1400 og reduseres med 100 kr pr mnd du har hatt Telenor Superminutt avtalen.

 

Jeg tør påstå at hvis du plusser de 1400 på den summen du kjøpte mobilen sponset med Supermin for - så får du garantert en lavere total pris enn hvis du skulle kjøpt med kontantkort :)

 

mvh

 

Torbjørn

Lenke til kommentar
dessuten er det kansje verdt å merke seg at oppstartsavgiften på djuice zero er den høyeste på markedet, og det gjør jo at dette er langt i fra det billigste abonnementet du kan ha.

9527553[/snapback]

Der har vi en hake ja :)

 

Taigah_Staille: Dette abonnementet tilbys ikke bare til kunder som vil kjøpe telefon, men til alle Telenors kunder.

Lenke til kommentar

Minimumsfakturering Kr 99 + kr 99 pr mnd for rabatert telefon + eventualt andre tjenester dvs minimum 198 pr mnd ??

http://telenormobil.no/abonnement/djuicezero.do

 

Tvetydig ? Tja, men leser man:

 

"Beløpet inkluderer ikke den faste månedsprisen på ditt abonnement dersom du har inngått en 12 måneders avtale. Dette betyr at i avtaleperioden vil fakturaen din bli på minimum 198 kroner per måned."

 

.. Og altså ca 1200-2400 ekstra for den nye mobilen, hvordan man nå vil se det, hvis du ikke skulle hatt et slikt abonement uansett.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Abonnementene er, så lenge det ene abonnementet ikke er kun for de som kjøper tilbudstelefoner, ikke i samsvar. Lurer på hva Telenor selv mener om saken...

 

Men hvis det er slik at oppstartsavgiften for Zero er dyrere, så forsvarer jo det abonnementsavgiften på det andre abonnementet. Men i tilleg er det jo billigere å sende sms med Zero. :/

Lenke til kommentar

Du kan da ha full tilitt til at selskapene lopper deg så godt de kan.

 

Minuttprisene går ned, det blir flere selskaper og alle skal ha lønsom drift .. og hvem skal betale ? .. selvfølgelig du og jeg (hvem ellers ?)

 

En rimelig eller en brukt telefon pluss for eksempel OneCall kontant, eller liknende, da har man vel faktisk en forholdsvis god kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...