Gå til innhold

Båtførerprøven på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøven er så enkel at det er til å le av.

Jeg fikk alt rett.

 

Prøven er ikke laget for å velge ut eliten, som på et universitet.

Den er der kun for å luke ut de idiotene som ikke klarer å tenke.

 

Jeg har ikke sagt at du slipper å lese. Men du slipper å uroe deg hvis du har fulgt med i timen.

 

Håper du vet forskjellen på seriekobling og parallellkobling av bilbatterier. Det er et av spørsmålene.

 

Jeg tok båtførerbeviset for 5 år siden. Ting kan være endret siden da.

Er båten stor, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å installere en VHF-radio, og lære deg å bruke den riktig på et VHF-kurs. Det fikk jeg bruk for en gang motoren streiket.

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Vil påstå at den båtførerprøven som ALLE (eller ikke alle men mange) må ta innen mai 2010 er rimelig enkel.

 

Det er flere som tilbyr kurs nå men enklest og billigst er det å ta dette hjemme hos deg selv over internett.

 

Her er det heldigvis noen som har gode løsinger på akkurat dette.

Du får ikke bare ei bok å lese i, men det en quiz, videoer og mere til før avsluttende prøve.

Er ikke noen lesehest selv men akkurat dette kurset syntes jeg gikk veldig greit!

 

Her kan dere lese mer om den obligatoriske båtførerprøven!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 1 år senere...

Du kan alltids ta en telefon eller sende en e-post og høre med de som har kurs om du kan kome og ta prøven hos de. Var noen som dukket opp og bare tok prøven når jeg tok kurset, var også i kontakt med ett kurssted i Oslo som villa holde prøver noen mandager fremover, men det var 3-4 uker siden så vet ikke om de har tatt sommerferie.

 

Men tror at det skal være mulig å ta prøven på alle registrerte testsentre på norsktest.no skal

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Til Intorv sin kommentar.

 

Det er mange som tilbyr eksamen uten at du må ta kurs hos dem.

Redningsselskapet har kontorer mange steder rundt i landet. De er veldig behjelpelige.

Skulle du ha hjelp til å finne eksamenssted så kan du benytte deg av norsktest.no sine sider. Dessverre finnes det mange i listen som ikke tilbyr eksamen selv om de står der.

Ellers kan du få hjelp til eksamensted til båtførerprøven her.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...