Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående Telenor adsl!


Anbefalte innlegg

Må man ha et ISDN abonnoment hos Telenor for å ha et ADSL abonnoment hos de?

 

Faste priser

Først så forlanger Telenor Abm.pris ISDN Basis 239 kr pr mnd.

 

Internett-tjenester

Internett Basis for 98 kr pr mnd.

ADSL GDS 384/128 for 352 kr pr mnd.

 

Er det slik at man må ha ISDN abonnoment her? Eller kan man bare si opp ISDN abonnomentet hos Telenor og fortsette med ADSL.

 

Vet at man må gjøre noen endringer, nå er jo ADSL modemet koblet via splitter til ISDN boksen.

 

Er det slik med andre aktører også? Eller kan man fint fungere med xDSL uten det dyre ISDN abonnementet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billigere hvis ISDN... javell, ikke sett eller hørt noe til det.

Hvordan ser månedsutgiftene til NGT brukere ut? Er det billigere en Telenor (kanskje dumt spørsmål!)

Hvor mye billigere?

Skulle gjerne ha sett noen måned avgifter fra andre aktører!

 

Og er det ikke bare for meg og si opp ISDN abonnomentet hos TN? Eller bytte til en annen aktør da bindingstiden går ut?

Lenke til kommentar

http://www.nextgentel.no/privat/forsiden.asp

trykk på priser

 

mye rimeligere som du ser

 

sjekk også andre aktører hvis du vil

 

kom deg vekk fra telenor. også på telefon. men for all del ikke ring dem og spør hva du må gjøre for å kutte abbonementet, de sleipingene juger deg gladelig rett i trynet! ring heller til en av konkurrentene du kan tenke deg og be dem ordne det for deg.

Lenke til kommentar
Nei, det trenger du ikke

Har ikke selv men har snakket med dem.

De sa noe om at man får det billigere hvis man har isdn..

 

Det var det det første året de leverte ADSL, da fikk analogkundene en "straffeavgift" for at prisen skulle være lik for alle enten de hadde ISDN eller POTS.

Hvis du ikke bruke linja til telefoni kan du velge NGT eller Tiscali der kan du kjøre uten telefonabb i det heletatt.

Lenke til kommentar

Det jeg lurte på var om man kan ha det tlf abonnomentet fra Telenor, og ha NGT ADSL samtidig. (fått svar, takk for info, nå lurer jeg bare på det som står nedenfor)

 

Ønsker og beholde telefon abonnomentene fra Telenor og gå over fra Telenor ADSL til Nextgentel ADSL, da det viser seg at ADSL tilbudet til NGT er ca dobbelt så billig, og da får man i tillegg dobblet hastigheten på linja begge veier.

 

Nå koster ADSL abm. fra Telenor 689 kroner pr måned for 384/128

Med NGT så blir månedsprisen 398 kroner pr måned for 704/384

 

Dette er etter det jeg har forstått! Er det feil?

Med NGT så blir man bundet i 2 år og et engangsbeløp på 698, men dette er mindre viktig.

Lenke til kommentar
Nå koster ADSL abm. fra Telenor 689 kroner pr måned for 384/128

Med NGT så blir månedsprisen 398 kroner pr måned for 704/384

Priser Telenor: (UTEN begrensning på linja)

384/128 kbps 450,-

704/128 kbps 550,-

1024/256 kbps 750,-

 

Priser Telenor kun 1Gb, deretter ISDN hatighet.

Nye Online ADSL. Inntil 704/128 Kbps kr 349,- pr.mnd

 

Priser NGT (INGEN BEGRENSINGER)

704/384Kbps 398,-

1024/512Kbps 648,-

 

Dvs at du kan få et 50,- billigere abb fra telenor, men dette har en begrensning på 1Gb og det tar 3 ganger så lang tid å sende epost ol dvs fra deg. Håper dette var oversiktlig.

Lenke til kommentar

Ja dette hjalp... Men i Telenor sine priser, så viser de kun prisen for ADSL produktet, i tillegg kommer Internett Basis abm. for 98 kr pr måned, og hvis man da går via ISDN boksen som jeg så koster ISDN abonomentet 239 kr pr måned.

 

Tilsammen blir da Telenor straks dyrere (698 kr pr måned i mitt tilfelle for 384/128).

Det jeg lurer på nå er om Nextgentel har noen slike "på lur" priser!

Eller om det er kun de 398 kr pr måned som man må betale.

 

Takker igjen for svar.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på nå er om Nextgentel har noen slike "på lur" priser!

Eller om det er kun de 398 kr pr måned som man må betale.

 

Har NGT, ikke noe lureri her. Gå for NGT det er bra! :p

Jeg er meget fornøyd, har 2048/640 ikke noe tillegg for mail og andre ting. (Så lenge du ikke skal ha mer enn 10 mailadr eller noe slikt)

Lenke til kommentar

Bra! Kunne vært fint med å betale 398 kr pr måned for dobbelt så rask hastighet. Da gjenstår bare bindingstiden til TN, regner med at det ikke går ann å bryte denne uten å betale enda mer penger til de.

 

Men dere anbefaler at jeg får NGT til å ordne skiftet? Eller kan jeg bare be Telenor avslutte Alle internett abonnomentene, og så be om Bravo abm fra NGT.

 

Får vel høre med TN om hvor lang tid de bruker, også med NGT, for å få minst mulig tid uten internett. Men det går meget sjelden knirkefritt dette her har jeg merket så...

Lenke til kommentar

Husk at NGT ikke har samme dekning som Telenor. Sjekk dette før du bestiller (den sjekken på sia deres stemmer ikke alltid!!) :) Greitt å lære av mine feil, hehe. Ellers har du jo Bluecom som leier linjer av Telenor. Dette er også et bra alternativ.

 

Men kan du få NGT så go for it :)

Lenke til kommentar

Ja, du kan nå bestille ADSL fra NextGenTel på ditt telefonnummer

Bor ganske sentralt på Lørenskog, like utenfor oslo så trukke det skulle være noe problem, men er lurt å skjekke. Hmm... når var det den bindingstiden gikk ut? hehe

 

Takker for alle svar! :wink:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke ISDN for å få ADSL, og prisen på ADSL er den samme enten du har ISDN eller analog telefon, prisen for telefonabonnementet kommer i tillegg uansett.

 

Du kan bruke telefonen selv om du er oppe på ADSL enten du har ISDN eller ikke.

 

Telenor er kanskje ikke billigst, men dersom du ikke surfer så mye, burde det ene alternativet til Telenor med mengdebegrensning, ADSL Online holde (det holder fint for meg). Man kan også kjøpe en 5 GB pakke man kan trekke av dersom man går over 1 GB, den koster 99 kr. Dersom du går tom for eks den 25., vil du få full ytelse trukket av fra denne pakken. Dersom du surfer mye, vil andre alternativer (som Telenor også tilbyr) bli rimeligere over tid.

 

Fordelen med Telenor er høy oppetid, grei ytelse i forhold til det man betaler for (jeg får ca 730 på min 704 linje), og rask og god kundeservice (i forhold til flere av konkurrentene).

 

Telenor tilbyr også kabel-TV-bredbånd, til 347/mnd med 550 kbps (krever selvsagt Telenor Avidi kabel-TV).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...