Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløst på bærbar


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått en Acer Aspire 3693WLMi her som kom Vista ready og alt det der.

Nettet funka fint til jeg ble skikkelig lei og irritert over Vista så jeg installerte XP. Allt gikk helt fint med all driver og slikt men så kom det til det trådløse.

 

Det er en Atheros AR5007RG Wireless Network Adapter.

Har installert driveren uten problemer og Intel PROSet/Wireless fra Acers hjemmeside. Men når jeg prøver å søke etter nettverk så får jeg absolutt ingenting opp selv om jeg vet at det er flere i området.

Får bare meldingen, "Ingen trådløse nettverk innen rekkevidde ble funnet."

 

Tenkte det kunne være en konflikt med microsofts nettverks greie og Intel greien så uninstallerte Intels greie men til ingen lykke.

 

Kjører jeg Intels software etter å ha slått av funksjonen for å la windows konfigurere nettverket får jeg meldingen; "...programvaren kunne ikke oppdage et støttet trådløskort."

Men sjekker jeg enhetsbehandlingen så er den installert og fungerer helt fint.

 

Da begynte jeg å tenke at det må være en bryter på laptoppen som slår av og på kortet og fant en liten skyveknapp. Når jeg dytter på den får jeg en grønn melding på skjermen som sier "No Wireless Device" så den registrerer ikke kortet heller.

 

Nå har jeg prøvd alt jeg kan komme på å prøve og har ikke kommet ett eneste steg videre enn å vite hva som ikke funker.

Noen som kan tenke seg hva problemet er?

Endret av SuperWay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke ruter som er problemet, finner rett og slett ingenting i det hele tatt.

Jeg er helt sikkert på at det finnes flere nettverk rundt leiligheten hvor jeg bor.

Har en annen bærbar som finner minst 10 nettverk, men laptoppen finner fremdeles ingenting.

Nei, det er nok laptoppen det er noe galt med men takk for tipset allikevell. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...