Gå til innhold

Finner flotte motiv i 40D søker også ;)


Sportive.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

KJempefint bilde. Jeg synes det virker som om himmelen er ganske spektakulær, så jeg skulle gjerne sett mer av den.

 

Alle "dette ser ikke naturlig ut"-kommentarer irriterer meg grenseløst. Hvem i all verden har sagt at et fotografi skal være en perfekt avbildning av virkeligheten?! Ikke alle ønsker å ta 100% naturlige bilder.

Lenke til kommentar

Det kan ha noe med at fotografering pr definisjon er registrering av lys, altså en avbildning av virkeligheten. Derfor er det en konstruktiv kritikk hvis noen sier at et bilde ikke ser ekte ut. Så er det opp til fotografen å trekke konklusjonen. I noen tilfeller betyr det at målet er oppnådd og i andre tilfeller betyr det at fotografen har feilet.

 

Kritikken er ikke for å være hyggelig for fotografen eller lesere av kritikken. Men for at fotografen skal få tilbakemeldinger om hva andre synes om bildet, altså et verktøy for å lære.

Lenke til kommentar
KJempefint bilde. Jeg synes det virker som om himmelen er ganske spektakulær, så jeg skulle gjerne sett mer av den.

 

Alle "dette ser ikke naturlig ut"-kommentarer irriterer meg grenseløst. Hvem i all verden har sagt at et fotografi skal være en perfekt avbildning av virkeligheten?! Ikke alle ønsker å ta 100% naturlige bilder.

9506594[/snapback]

Mulig det irriterer deg, og det er jo virkelig synd at du lar deg irritere over sånt. :hmm:

Noen ganger oppfatter folk det sånn. Det er meninger, men de trenger ikke være riktige for det. Det finnes ingen fasitsvar på opplevelsen av bilder og kunst (in case you didn't know :whistle: )

 

Og jeg tror nok at de fleste her inne skjønner at det ikke alltid skal være perfekt avbildning av virkeligheten, men det er jo nettopp det som skjer i dette bildet (ironisk nok :whistle: ). Fotografen var på rett plass til rett tid, knipset ett bilde, og var heldig med at lyset var akkurat slik. Det er jo sånne bilder ganske mange av oss ønsker å ta. Vi vil være der når naturen selv står for underholdningen. Og blir det litt annerledes resultat enn det man pleier å se, så er jo ingenting bedre enn det. Da slipper man kanskje mye styr med etterbehandling og slikt. At noen da oppfatter det som "kunstig" kan vel skyldes at man faktisk ikke har sett slike bilder før og derfor ikke har noen referanse å forholde seg til. Ikke noe galt i det vel? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...