Gå til innhold

Tips til ny bærbar til rundt 14000,-

exmx

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er på leiting etter ny bærbar til rundt 14000. Helst ikke så langt under eller over denne prisen.

Har begynt å vurdert en mac pc, men er ikke så veldig fan av oprativsystemet, så vil se på andre muligheter først. Er heller ikke fan av Vista, men tenkt kanskje å innstallere xp på PC-en da siden jeg allerede har lovlig varsjon av Xp pro.

Et krav er at det enten er 14" eller 15,4" skjerm siden bruker den veldig mye i skolesammenheng å orker ikke å drasse på et beist av 17" ^^

Takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva skal du bruke maskina til, og har du spesielle krav til hardwaren i maskina?

9500016[/snapback]

eneste kravene jeg har er at det enten er 14" eller 15" skjerm. Skal kjøpe PC-en med forsikring, derfor vil jeg ha en god pc til rundt 14000. altså det jeg får igjen på forsikringen. Kommer til å bruke den mest til programmering, photoshop og film. Men at den kan kjøre noen spill er ikke et minus ;)

Skrevet

Skjønner jeg det riktig: du har fått igjen 14000 på forsikring, og må bruke dette på maskin, slik at målet er å komme så nær 14 store som mulig?

ILF 90+ er et mulig valg uansett. Ta en titt og fiks den slik du vil.

Skrevet
Skjønner jeg det riktig: du har fått igjen 14000 på forsikring, og må bruke dette på maskin, slik at målet er å komme så nær 14 store som mulig?

ILF 90+ er et mulig valg uansett. Ta en titt og fiks den slik du vil.

9500111[/snapback]

stemmer. Men en ting jeg glemte å nevne var at jeg ikke kan bestille PC-en over nettet. Har forsikringen via en butikk, så må bestille PC-en der.

Skrevet

Butikken er expert. Men jeg jobber i butikken så jeg har litt større muligheter en andre. Er enkelte merker som f.eks asus jeg kan få spesialbestilt.

Skrevet

Vostro 1500/ Vostro 1400 hvis du regner med litt ventetid, kan jo også vurdere inspiron 1520 for de som liker litt farger i hverdagen!

Hvis du speccer den bra opp får du mye for pengene vil jeg si. Jeg får min Vostro 1700 på onsdag *spent*

Vet ikke om Multicom har like god service som Dell hvis det skjer noe. Men tror heller ikke du skal slenge PC-en i veggen :D

Skrevet (endret)

Det funker dårlig brage_sk, han må få den fra butikken han jobber i.

Det var bare 17-tommere blandt de dyre maskiene hos Expert, men se på denne Asusen som virker ganske allright. Kan du få bestilt den?

Endret av zonko
Skrevet

Oi, unnskyld misforsto! jaja... Asusen virker grei den :) Jeg vurderte lenge å kjøpe den men jeg får jo min dell på onsdag.

Jeg vil absolutt anbefale den! den har grafik kort som passer til 14" og prosessoren er bra! så godt kjøp

Skrevet

Det er da bare BS at du kun kan kjøpe maskin hos de? Eller er det en forsikring som Expert selger?

Forøvrig, så har jo Expert tilgang på Apple sine maskiner, altså har du da MacBook Pro, på 15". Denne koster litt over 14000 eks moms, som vil tilsi innpris for dere. Denne ville jeg uten tvil gått for, om du skal bruke 14000. Den koster jo også 14300 med Apple Development Connection for Students, så ville gått for den. Blir den lekreste maskinen som kan kjøpes for litt over 14k :-)

Skrevet
holy shit, så netopp på vostro tilbudene til dell, de var sinnsyke billige med sinnsyke gode specs (til den prisen)

9501720[/snapback]

Tok du høyde for at prisene er uten moms da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...