Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip adresse til DLINK Switcher.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en svitsj IP adresse?

9498844[/snapback]

 

Det spørs jo ka slags svitsj dette er, men for å angi en IP adresse til en Svisj må den vere av managed type og meinar at der må vere en enhet koblet til.

En standard billig svitsj fra en nettbutikk har ikkje denne muligheita, så skjønner ikkje spørsmålet om det gjelder en slik.

 

Men tenker du router og ikkje svitsj, så er som oftest standard ip'ene på:

10.0.0.1

192.168.0.1

192.168.1.1

 

Håper dette hjelper, meinte du noko anna sei ifrå så svarar vi fortast mulig.

Lenke til kommentar

Dersom det er en "helt vanlig" dlink switch så er den nok ikke managed nei, og har da ikke IP adresse.

 

Dlink har som de fleste andre produsenter switcher i forskjellige prisklasser og segmenter, og personlig har eg dårlig erfaring med switchene som leveres til privatmarkedet. Disse er svært sjeldent managed.

 

Under, bakpå eller på fremsiden skal det stå et modellnr. Du kan jo sjekke med dlink om det da er en managed switch eller ikke, for å være helt sikker.

Lenke til kommentar

Et modem har ingenting med utdeling av ip'er å gjøre, heller ikke switcher.

 

Et modem konverterer et analogt signal til et digitalt(dvs, fra analoge dsl signaler til digitale ethernet). Det er servere og tjenester i stamnettet til leverandøren som da avgjør hvor mange ip adresser man får.

 

Get har vel en tradisjon, slik eg husker det fra da eg hadde det, mulighet for 1, 3, eller 5 ip'er, alt etter hvor mye man ville betale.

 

Kobler man så til en router vil man i tillegg til ekstra beskyttelse(fra virus, angrep osv) kunne dele ut ip adresser selv(da ruteren ofte har en tjeneste som deler ut iper).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...