Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dere som er homo og bifile her på forumet...


Gjest Gutt23_homofil

Anbefalte innlegg

Gjest bigutt 26

Takk Aidskake.

Jeg kommer nok til å stå frem når jeg er klar for det, men akkurat nå er jeg ikke det.

 

Kjenner dere noen som har stått frem i "voksen" alder? (selv om jeg ikke føler meg så veldig voksen bestandig :p)

 

Hvordan reagerte folk rundt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å huske min fetter var i begynnelsen av 20-årene når han kom ut av skapet. Familien taklet det faktisk ganske bra, det samme gjorde -menigheten- hans. Jeg for min del ble overasket over å høre det, når jeg ble gammel nok til å forstå det.

 

Han kom ut av skapet som homofil, uten planer om å praktisere. Det måtte han ta i seg igjen, da. :p

 

Men folkene rundt ham reagerte ganske positivt (så godt det kan la seg gjøre, med en misjonærfamilie..)

Lenke til kommentar

er 18 år og bifil, og har så smått begynt å komme ut til de vennene jeg føler meg trygg på.

 

bestevenninna mi tok det veldig bra, samme med en annen vennine

 

hun tredje jeg fortalte det til, fikk nærmest et lite sjokk, og har begynt å fryse meg ut.

 

har bare turt å fortelle det til en kamerat, og han tok det greit og syntes det var veldig bra at jeg turde å komme ut til ham

(nå skal det sies at søstera hans nylig inngikk partnerskap med en annen jente)

 

tør ikke komme ut til famile/slekt ennå. tror mamma og pappa hadde tatt det greit, ikke like sikker på søsknene mine, og er rimelig sikker på at bestemor ville fått hetta sammen med store deler av slekta

 

bestevennen min deler mening med resten av vennegjengen min: det er lov å være homofile, men ikke faen om noe slikt skal praktiseres på gata

 

de sier så mye stygt om homofile at jeg ikke tar sjansen på å komme ut ennå

 

 

det jeg egentlig er mest redd for, er at sladdern skal begynne å gå på skolen og det å miste venner selvfølgelig.

skolen jeg går på er veldig A4, og det er ikke akkurat akseptert å være homofil der. det virker som om alle har meningen at homofile prøver seg på alt og alle, og at det er farlig å være i nærheten av de, ettersom de fort begynner å klå på venner og kjente i hypp og pine

 

jeg fatter ikke at det går an å ha sånne meninger

 

skjønner heller ikke hvordan folk kan ha meninger som at jeg ikke er normal, eller som at jeg har en fæl sykdom. hører sånne meninger hele tiden. på skolen, på gata, på fester, blant folk jeg pleide å kalle venner.

 

er og redd for at sjefen på jobben skal finne det ut.. han er skikkelig gammeldags, og man blir satt opp etter hvor fornøyd han er med jobben du gjør. han har vært dritfornøyd med meg til nå, men kan tenke meg at regla blir annerledes hvis jeg kommer ut på jobben. vil jo ikke slutte der.. kjempetrivelige medarbeidere og slikt, bare kjip ledelse

 

hjelper meg jo ikke akkurat at jeg har relativt dårlig selvtillit og at jeg var en av de som alltid ble teasa som om jeg var homofil. folk gikk rundt og kalte meg "toern" også videre.

 

jaja.. neste år har jeg planer om å studere i utlandet, så kanskje jeg kommer ordentlig ut før jeg drar

Lenke til kommentar
*snip*

9524427[/snapback]

 

 

Jeg har hørt flere si det, og halveis opplevd det. De som virker som de mest skeptiske og homofobiske er ofte de som lettest aksepterer det.

 

Jeg skal ikke be deg komme ut av skapet før du er klar, men noen ganger er det flott å bare bli ferdig med det. =)

Lenke til kommentar
*snip*

9524427[/snapback]

 

 

Jeg har hørt flere si det, og halveis opplevd det. De som virker som de mest skeptiske og homofobiske er ofte de som lettest aksepterer det.

 

Jeg skal ikke be deg komme ut av skapet før du er klar, men noen ganger er det flott å bare bli ferdig med det. =)

9529402[/snapback]

Ferdig med det? Dette er vell noe noen opplever kun en gang i livet :p

 

Hehe :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hallo, alle sammen!

 

Jeg er da en gutt på 18, som er homo(liker det ordet best) - er vel egentlig ute av skapetm hvis noen spør. Ellers vet en del familie det, men vil at alle tantene mine og broren min skal vite det. Søster vet det, man bror er jeg litt skeptisk på!

 

Selv synes jeg det hele var litt vanskelig, var hetro-bi-homo-og tibake igjen mange ganger i hodet mitt. Helt til jeg kom fram til sannheten, og det var egentlig fint.

Trodde at foreldrene mine skulle ta det mye værre enn det de gjorde, mamma er litt trist pga. ingen barnebarn da.

Så sa det til noen være venner først, så til hele vennegjengen - gikk kjempebra!! Er de venner, støtter de deg også!

 

Så var jeg et par turer i Trondheim, bor da på bygda. Og det hjalp virkelig - så etter det var jeg ute på den måten at jeg ikke skjulte det på noen måte!

NÅ er alt egentlig fint, litt nervøs for åssn tante og bror kommer til å ta det, men vi overlever vel!

Og så er det heller ikke akkurat så mange potensielle kjærester på bygda da...:)

 

Lykke til dere som ennå sliter, det er ikke enkelt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Men, for å ta litt generelt. Når det gjaldt hvem som 'godtok' meg og slik, så ble jeg faktisk overasket. De som sa "jada, homofili er helt greit det, null problemer med det jeg" var ofte de som "plutselig" ble reserverte overfor meg, og de som brukte "homse", "lesbe" og lignende som skjellsord var de som hadde minst problemer med at jeg var bi. Merkelige greier.

Tusen takk! Har lenge hatt mistanker om noe sånt.

 

Det værste jeg hører er folk som sier "homofili er greit, så lenge de ikke prøver seg på meg". Hva faen?

 

Husker jeg så to gutter leie hender, det var søtt :love:

 

Personelig hater jeg lesber og homser akkuratt like mye som jeg hater alle andre.

 

Jeg gikk ut av skapet for mamma og pappa en gang, bare for å sjekke hvordan de reagerte, kan ikke si at de brydde seg noe særlig :(

Endret av Lord-Myrrah
Lenke til kommentar
Bifil her. Kommet ut av skapet for to venner, synes egentlig ikke noe annen trenger å vite mer. Enda.

 

Er ikke søstra di her på forumet ?

 

Forøvrig har jeg vel heller lite imot homofile, det er deres valg, deres rumpe, deres penis, med andre ord, jeg har ikke mye jeg skulle ha sagt. Begynner de å ta på meg, så går grensa. Jeg har minst 1 venn som har kommet ut av skapet, distanserte meg litt, men går da greit forde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...