Gå til innhold

Kule LAN spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soldat! - Genialt lite spill å spille på lan! Jeg og en buddy spillte det over netter, supermorsomt når begge hadde minigun!

 

Ellers er jo Codename Eagle nevnt (mye bedre enn battlefield serien spør du meg, det er mer humor i CE)

 

Giants Citizen Kabuto er ganske fett når flere spiller. FPS / Bygge base spill med 3 lag. Meccs (menneskelignende folk med jetpacs og forskjellige futuristiske våpen) Reaper (ei dame som springer rundt med nesten ingenting klær, herjer rundt med sverd og magi..) og Kabuto (som er et digert monster som vokser når det spiser mye folk =D )

 

Det var en gang vi spillte mye Tribes og, men det har jeg ikke testet på mange år!

 

Half Life moddene som er nevnt er alle gode (Sven Coop, DoD1+2, Team Fortress...) men jeg anbefaler Empires og Hidden til HL2.

 

::Hidden er et nervepirrende 1-mot-alle spill der en person springer runt med kniv + han har overnaturlige krefter som å hoppe høyt, henge fast i tak og vegger, være "usynlig". Det andre laget (resten) er marines som skal skyte ned dette udyret. Hagler, rifler, pistoler og diverse andre våpen er de utstyrt med. Det er skummelt når ingen ser fienden lure rett bak deg, og kutter deg i småbiter før noen skjønner hva som fårefgår. Det ender ofte med teamkills og slikt fordi ingen alle friker ut og skyter på allt som beveger seg =D anbefales på det sterkeste!

::Empiresmodden er et futuristisk fps/strategispill. En commander ser hele kartet som et rts spill, der han bygger bygninger, gjør research, beordrer alle de andre å gjøre jobben for han osv osv. mens resten av laget bygger og sloss mot fienden. der er forskjellige klasser en kan velge. Engineer (min favoritt) Scout (sniper) Rifleman og en med rakettskyter og mortar. Utrolig morsomt, bare så synd det ikkje er så mange som spiller på nettet for tida. Folk venter på neste patch som ligger rett rundt hjørne.

 

Savage er jo også ganske kult. Dette er et 3ps / strategispill med sverd, magi og katapulter. Verdt å ta en titt!

Lenke til kommentar

Empires er absolutt artig, viss det er folk som spiller =D Her er urlen forresten: http://www.empiresmod.com/

Joiner du et game så dukker det opp om ikke lenge flere spillere. Det pleier å være slik, hvertfall de siste gangene jeg har spillt det. Jeg bruker min alenetid på å teste ut commanderplassen (som er litt vanskelig å komme inn i) Du blit enten elsket eller hater for det du bygger. noen reagerer forskjellig fra andre og ønsker forskjellige researches. Så det er veldig fint å springe litt rundt for deg selv og teste ut hva som egentlig er bra, hva som bør kjøpes først og sist osv.. Rett og slett bli kjendt med spillet =D

 

La merke til denne notisen på hjemmesida deres "Empires 2.0 will be released on Nov 30 and contains more bug fixes and new features than all of the previous releases combined. Visit the Empires 2.0 Press Site for more information about version 2.0 including a summarized feature list, full change log, and screenshots."

og legg merke til traileren http://www.gametrailers.com/player/28000.html (finnes også i HD kvalitet) Mye nye ting! dette ser lovende ut!

 

Jeg glemte i forrige post å nevne skill systemet. Hver klasse har sine spesielle skills ( engineer har upgrade turrets, repair og healing osv) + generale skill som mer HP, springer raskere osv. En får poeng for å utføre jobber eller å drepe folk / byggninger. (+ noen andre metoder og) Men hovedsaklig de. Får du 10 points kan du velge ett skill, og fortsetter hver 10 pts. Skillene resettes etter kampen er ferdig (commanderen er død)

 

Jeg har ikke tid til å skrive mer nå. Lurer du på no sjekk sida eller bare last det ned og prøv selv! Det er verd hver eneste kilobyte spør du meg =D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Soldat! - Genialt lite spill å spille på lan! Jeg og en buddy spillte det over netter, supermorsomt når begge hadde minigun!

 

Ellers er jo Codename Eagle nevnt (mye bedre enn battlefield serien spør du meg, det er mer humor i CE)

 

Giants Citizen Kabuto er ganske fett når flere spiller. FPS / Bygge base spill med 3 lag. Meccs (menneskelignende folk med jetpacs og forskjellige futuristiske våpen) Reaper (ei dame som springer rundt med nesten ingenting klær, herjer rundt med sverd og magi..) og Kabuto (som er et digert monster som vokser når det spiser mye folk =D )

 

Det var en gang vi spillte mye Tribes og, men det har jeg ikke testet på mange år!

 

Half Life moddene som er nevnt er alle gode (Sven Coop, DoD1+2, Team Fortress...) men jeg anbefaler Empires og Hidden til HL2.

 

::Hidden er et nervepirrende 1-mot-alle spill der en person springer runt med kniv + han har overnaturlige krefter som å hoppe høyt, henge fast i tak og vegger, være "usynlig". Det andre laget (resten) er marines som skal skyte ned dette udyret. Hagler, rifler, pistoler og diverse andre våpen er de utstyrt med. Det er skummelt når ingen ser fienden lure rett bak deg, og kutter deg i småbiter før noen skjønner hva som fårefgår. Det ender ofte med teamkills og slikt fordi ingen alle friker ut og skyter på allt som beveger seg =D anbefales på det sterkeste!

::Empiresmodden er et futuristisk fps/strategispill. En commander ser hele kartet som et rts spill, der han bygger bygninger, gjør research, beordrer alle de andre å gjøre jobben for han osv osv. mens resten av laget bygger og sloss mot fienden. der er forskjellige klasser en kan velge. Engineer (min favoritt) Scout (sniper) Rifleman og en med rakettskyter og mortar. Utrolig morsomt, bare så synd det ikkje er så mange som spiller på nettet for tida. Folk venter på neste patch som ligger rett rundt hjørne.

 

Savage er jo også ganske kult. Dette er et 3ps / strategispill med sverd, magi og katapulter. Verdt å ta en titt!

 

Er soldat grati`s?

Lenke til kommentar

Noen gode forslag til RTS spill, men ikke spill med fokus på skyting og krig, men heller ala Transport Tycoon. TT er dessverre litt for gammelt til at det blir noe bra. Og locomotion ser nesten like dårlig ut, og har fått dårlig reviews.

 

Funderer en del på Railroads! ... men det er viktig at spillet ikke er særlig nyere enn 2004... da jeg ikke har mange nok pcer som er gode nok til å kjøre spill særlig nyere enn det.

 

Kunne ønske Transport T. fantes med oppdatert grafikk og gui. Hmmm...

 

Liker skytespill, men moro med noe litt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...