Gå til innhold

20 pins PSU på 24 pins hovedkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Har bestilt en god del PC deler, og venter nå på kabinett og noe mer...

Men nå sjekket jeg i manualen til hovedkortet, og der står det at jeg må bruke en 24 + 4 pins strømkabel, men i PSUen er det kun 20 + 4. Går det an å bruke den uansett?

På forhånd, takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De 4 ekstra pinnene på en 24 pins kontakt er der for å gi hovedkortet mere strøm. Om du kjøper en overgang, så vil ikkje det gi hovedkortet mere strøm, og de fleste hovedkort-produsenter fraråder deg å gjøre det.

Men sannsynligvis fungerer det uten noen problemer.

Skrevet

Tja..... jeg bestilte nye deler som skulle inn på en PSU 20-pins. I manualen sto det at det gikk greit, men tilkoblet var det mørkt.

Hovedkortet var synderen. Prøvde nytt hovedkort med 24-pins PSU tilkoblet og det virket greit. Koblet dette til min PSU og kortet ble mørkt. Så nå venter jeg på nytt hovedkort og skal kjøpe ny PSU med 24-pins.

Hvorfor det er slik aner jeg ikke, flere jeg har snakket med mener det går greit å bruke 20-pins i 24-pins kontakten, men for meg virket det ikke. Min PSU er ca 1 år gammel.

Delene jeg bestilte; Gigabyte GA-P35 et-eller-annet med E6750 prossessor.

Så jeg hadde ikke tatt sjansen.

Skrevet
Jeg kjører en pc med 24pins kontakt med en 20pins strømfosyning uten problemer og uten noen overgang. Bare pass på at systemet ikke er for strømkrevende ;)

9497643[/snapback]

Jeg trodde også det gikk greit, men har knekt 2 hk nå. Mulig Gigabyte-kortene tåler det dårlig, og forstår egentlig ikke helt at hk tar kvelden p.g.a. manglende strøm på noen kontakter. Men for meg skjedde det.

Skrevet

Har kjøpt en overgang...

Men hvis jeg ikke trenger den, leverer jeg den inn igjen...

Tror det sto noe i manualen om at det gikk greit... :p

Og det er ikke så strømkrevende nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...