Maerl1d Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Hallo! Har bestilt en god del PC deler, og venter nå på kabinett og noe mer... Men nå sjekket jeg i manualen til hovedkortet, og der står det at jeg må bruke en 24 + 4 pins strømkabel, men i PSUen er det kun 20 + 4. Går det an å bruke den uansett? På forhånd, takk.
Puke Nukem Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 ja, du kan få kjøpt overgang fra 20pin til 24 pin
jonaseg Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 (endret) Tror de fleste strømforsyninger har en ting du kan legge inntil 20pineren. Ellers tror jeg det finner omgjørdere, søk på 20pin-24pin eller noe lignenede Tror dette funker Endret 14. september 2007 av Nosa
Dragavon Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 De 4 ekstra pinnene på en 24 pins kontakt er der for å gi hovedkortet mere strøm. Om du kjøper en overgang, så vil ikkje det gi hovedkortet mere strøm, og de fleste hovedkort-produsenter fraråder deg å gjøre det. Men sannsynligvis fungerer det uten noen problemer.
dhjerp Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Tja..... jeg bestilte nye deler som skulle inn på en PSU 20-pins. I manualen sto det at det gikk greit, men tilkoblet var det mørkt. Hovedkortet var synderen. Prøvde nytt hovedkort med 24-pins PSU tilkoblet og det virket greit. Koblet dette til min PSU og kortet ble mørkt. Så nå venter jeg på nytt hovedkort og skal kjøpe ny PSU med 24-pins. Hvorfor det er slik aner jeg ikke, flere jeg har snakket med mener det går greit å bruke 20-pins i 24-pins kontakten, men for meg virket det ikke. Min PSU er ca 1 år gammel. Delene jeg bestilte; Gigabyte GA-P35 et-eller-annet med E6750 prossessor. Så jeg hadde ikke tatt sjansen.
Harribo Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Min fungerer med både med og uten ekstra 4 pin, men kan ha noe med at du har noe strømkrevende oppsett at den knekker.
Krankemot Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Jeg kjører en pc med 24pins kontakt med en 20pins strømfosyning uten problemer og uten noen overgang. Bare pass på at systemet ikke er for strømkrevende
dhjerp Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Jeg kjører en pc med 24pins kontakt med en 20pins strømfosyning uten problemer og uten noen overgang. Bare pass på at systemet ikke er for strømkrevende 9497643[/snapback] Jeg trodde også det gikk greit, men har knekt 2 hk nå. Mulig Gigabyte-kortene tåler det dårlig, og forstår egentlig ikke helt at hk tar kvelden p.g.a. manglende strøm på noen kontakter. Men for meg skjedde det.
Maerl1d Skrevet 16. september 2007 Forfatter Skrevet 16. september 2007 Har kjøpt en overgang... Men hvis jeg ikke trenger den, leverer jeg den inn igjen... Tror det sto noe i manualen om at det gikk greit... Og det er ikke så strømkrevende nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå