Cryogen Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Hei. Etter at jeg setter på PC'en og venter litt så kommer det en sammenhengende pipe-lyd fra maskinen og ingenting kommer opp på skjermen. Skjerm-lyset lyser grønt som om alt fungerer. For en uke siden streiket grafikk-kort viften en liten stund, men har vært ok siden da. Kan hente specs på PC'en hvis det nødvendig. 1 år gammel PC, ferdig-pakke fra Komplett. Kan teste med en annen skjerm over helgen. Noen som kanskje vet hva er galt?
InsertNumLock Skrevet 13. september 2007 Skrevet 13. september 2007 Her kan du sjekke hva pipingen signaliserer om http://www.computerhope.com/beep.htm Og ut i fra hva jeg ser så er sammenhengende piping, enten : Null strøm, løst kort eller brudd..
Cryogen Skrevet 15. september 2007 Forfatter Skrevet 15. september 2007 Etter nærmere undersøkelser og lesing virker det som om det var 1 langt og 2 korte pip: 1 long, 2 short ; Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information. Det jeg lurer på er om det er feil på BIOS eller skjermkortet? Jeg prøvde å lese trouble-shooting, men skjønner meg ikke på sånt. Jeg trakk ut skjermkortet og prøvde og boote opp og virket ikke som om det kom noe piping. Satt inn skjermkortet og det begynte å pipe igjen. Noen som har peiling?
InsertNumLock Skrevet 15. september 2007 Skrevet 15. september 2007 Det er skjermkortet da.. Det står at BIOS ikke finner noe skjermkort. Prøv med et annet skjermkort, eller prøv å sette kabelen i det integrerte skjerkortet på hovedkortet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå