Gå til innhold

Firewire + WD MyBook = 12 MB/s


PilotBRS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt meg en WD My Book Premium 500 GB med usb og firewire. Når jeg fikk den kobla jeg den til med firewire og innstalerte driverene som lå på disken. Men problemet er at jeg bare får rundt 12 MB/s med firewire og 30 MB/s med usb når jeg overfører filer. Hva er galt? Burde få minst 40 MB/s med firewire.

 

Kjører vista, så når jeg kobler den til får jeg beskjed om at windows ikke finner driver osv. Prøvde å bla meg frem til driveren, men det gikk ikke. Den der button manager kommer heller ikke påå nede i høyre hjørne når den er tilkoblet med firewire, men når jeg kobler den til med usb kommer den opp. Har også prøvd å laste ned firewire driver fra WD sine hjemmesider, men ser ikke ut til å hjelpe :(

Har formatert den til NTFS hvis det har noe betydning.

 

Noen som vet hva som er galt?

 

Mvh

Bushman

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet harddisken med firewire på en gammel maskin med windows xp nå. Der ser det ut som den fungerer som den skal. Kan ikke se overføringshastigheten der, men grovt regnet var den 20-30 MB/s.

 

Problemet ligger altså mest sannsynlig i noen innstillinger i vista eller driverer som ikke fungerer som de skal. Noen son har peiling på hva som kan vær galt?

Lenke til kommentar
Kan spekulere litt løselig, og da tenker jeg på IRQ deling. Har sett noe slikt med USB som delte IRQ med et spesialkort jeg bruker, da gikk ytelsen på spesialkortet kraftig ned. Siden det er en maskin som ikke trenger USB har jeg bare slått av USB i BIOS.

9483210[/snapback]

Kan du utdype det litt? Hva er IRQ? Jeg har innebygd firewire port i hovedkortet. Har funnet ut at det er en "VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller". Fant bare driver på nettet som var fra 2001, men ligger inne en driver fra microsoft fra 2006.

Endret av -Bushman-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...