Gå til innhold

gamecube spill på WII


kewell79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Rart de ikke har Gjort som PS3.. Virtuell Memorycard...

9480813[/snapback]

 

IMO er det litt bønne av PS3 (eller kanskje meg). For da vi skulle runne MGS1 her i helgen, så kunne vi ikke save spillet i og med at PS3 kunne kjøre, men ikke lagre PS1 spill. ikke har den inngang for Memory Card heller, pluss at det du allerede har lagret på et PS2 spill kan du vel ikke få over til PS3, så alt du har fra før kan ikke brukes. På Wii derimot bruker man jo bare de memorycardene man har fra før av. Bedre syns jeg hvertfall.

Lenke til kommentar
PS3 kan lagre både PS1 og PS2 spill, som det blir nevnt med å lage et internt minnekort

 

Bare husk å lag et før du starter spillet og følg informasjon når du skal lage et minnekort

9491772[/snapback]

 

jeg vet at det går ann å lage et internt minnekort, men greia hos meg var at det funket på ps2 spill, men ikke ps1 spill.. kanskje ikke vi sjekket grundig nok. uansett, syns jeg det er bedre med memory card inngang i og med at du kan ta med deg stats, saves, osv. som f.eks fra SSBM.

Endret av axe_puzzle
Lenke til kommentar
gamecube spill på WII......

 

Trenger jeg en Gamecube kontroller eller kan det brukes en classic?

9478987[/snapback]

 

Når du setter i et Gamecubespill, så blir wii'en til en gamecube, så ingen wii funksjonaliteter virker. Om det er bra eller dårlig kan vel diskuteres, men det resulterer i alle fall i perfekt 100% backwards compatability.

 

Prøvde å se etter noen billige gamecubespill for å teste ting jeg har gått glipp av, men de hadde ikke tapt seg mye i pris...Noen som vet om et sted hvor de selges til dumpepris?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sorry meg for å bumpe opp en så gammel tråd, men lurer på en ting ang minnekort og wii.

 

Jeg testet å spille Resident evil4 på wiien min her om dagen. Da tenker jeg på GC versonen.

MEn jeg får ikke savet. Finnes det noen muligheter for å få savet et GC spill på wii?

Lenke til kommentar

Kjapt spm til dere som spiller GC spill på wii.

Fikk for litt siden wii. Hjemme er det en gamecube med ganske mange spill jeg kjøpte til lillebroren min, som ikke blir brukt lengre.

 

Kan jeg bare sette gamecube spillet inn i wii'n? Eller trenger jeg noe mer?

 

Syns og huske at DVD en til Gamec Cuben var slike små dvd'r mens wii har jo vanlig størrelse..

Lenke til kommentar

Vil bare advare mot å bruke minnekort som ikke er lagd av Nintendo og som er uoffisielle.

 

Jeg gjorde det en stund og plutselig ble kortet mitt ødelagt. Jeg fikk lagret, men når jeg startet igjen, så var filene ødelagt. Dette er bare en feil på Wii`en, men de funker på vanlig Gamecube.

Lenke til kommentar
Kjapt spm til dere som spiller GC spill på wii.

Fikk for litt siden wii. Hjemme er det en gamecube med ganske mange spill jeg kjøpte til lillebroren min, som ikke blir brukt lengre.

 

Kan jeg bare sette gamecube spillet inn i wii'n? Eller trenger jeg noe mer?

 

Husk å plugge i minnekorte(bakerst på toppen).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...