Gå til innhold

Installasjon av XP fra ekstern CD-spiller


garnish

Anbefalte innlegg

Skal reinstallere XP Pro på en Dell Inspiron 500m. CD-spilleren på laptoppen har gitt seg for en stund siden så jeg bruker en ekstern CD/DVD.

 

Er det noen som kan svare på om dette bør gå greit? Fikk en mørk tanke om at XP'en under installeringen kanskje ikke ville kjenne igjen eksterne komponenter?!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke at jeg har testet det, men tror det skal gå greit så lenge det er støtte for Usb-kontrolleren.. Bare til å prøve det.. ;)

9463961[/snapback]

 

Takk for svar. Så at det var andre her som hadde et lignende problem. Var litt redd for at maskinen vil stoppe opp helt med en halvferdig installasjon... Setter i gang nå.

Lenke til kommentar

Ikke så helt enkelt, likevel, dette her.

 

Setter jeg i XP CD'en mens maskinen er på, får jeg beskjed om at versjonen på maskinen er nyere enn den på CD'en, og det er ikke mulig å fortsette.

 

Videre får jeg ikke satt opp den eksterne CD'en som bootbar - kun USB mass storage. Prøvde å legge over XP CD'en til en minnepinne, men det kollapsa før den var ferdig - den ville kopiere noen filer som ikke fantes.

 

Det er snakk om en XP Pro-installering. Er det OK å avinstallere SP2??

 

Jeg har også XP Home CD'en. Kan det være en løsning å installere XP Home først og deretter XP Pro fra hver sin CD??

 

Eller er det noen som har noen andre ideer, hadde jeg satt stor pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...