Gå til innhold

Skal kanskje kjøpe Denon avr 2807


Scrim

Anbefalte innlegg

Hifiklubben har nå senket prisen på dette produktet med 2000 kroner, og jeg må si at den frister veldig.

 

Denon AVR-2807 har visstnok 7x110 Watt, men hvordan yter denne kontra recieveren jeg har fra før H/K Avr 4500 (5x55W). Det er jo mye snakk om såkalt papir-watt, og "ekte watt", hvor H/K aldri har skrytewatt i sine recievere.

 

Men hvordan er det med Denon, hva slags watt er det snakk om der?

 

En annen ting jeg leste om den var :

 

Den har ikke støtte for de nye lydsystemene til Blu-Ray og HD DVD som Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS-HD eller DTS-HD Master Audio direkte, men den har støtte for LPCM som betyr at man kan full glede av de nye systemene hvis spilleren konverterer signalet til LPCM. LPCM signalet overføres via HDMI.

 

Det står at man kan få full glede, men ifølge en forumbruker på et hjemmekinoforum så er det "som natt og dag på en del filmer", jeg vil jo gjerne ha så godt utbytte av lyden som mulig.

 

Jeg har jo ikke planer om å kjøpe en hd-dvd spiller enda, tror det blir hd-dvd, kanskje blu-ray, det er ikke lett å bestemme seg.

 

Er det noen som kan gi meg svar på mine spørsmål? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da bumper vi denne litt, og legger til en ting: Det står 6-16 ohms bak på recieveren (har sett bilder av den på nett)

 

Mine Proson LTD 10 speakers er i 4 ohm, hvordan vil det gå å koble disse på Denon avr-2807. Jeg har allerede bestilt recieveren, siden etter endel googling fant ut at den var bra, så jeg slo til. Jeg har hatt problem med center utgangen på min reciever, og å fikse dette vil vel koste godt over 1000 lappen, og ryker en ting en gang, kan det godt ryke igjen, det har jeg opplevd.

 

Så glem det første jeg spurte om, akkurat nå er det viktig å finne ut om recieveren/høyttaleren takler dette. Det er ikke morsomt å koble til høyttalerene og ende opp med at enten reciever, eller høyttaler går til helvete, eller begge for den saks skyld. Og dette er VELDIG viktig.

Lenke til kommentar

Og det vil si? Ikke si at det er umulig for meg å stille inn diskanten på recieveren? treble er utrolig viktig for meg, og å la den stå på null blir ikke akkurat kjempebra lyd av.

 

Dette kan bli en dyr reciever, heldigvis er center 8 ohm, og bakhøyttalere 6 ohm. Greit at jeg må bare ut med penger for front, men de jeg hadde tenkt til å kjøpe, dvs. etterhvert, koster rundt 9000, hadde egentlig planer om å kjøpe de om et par måneder, er ikke akkurat millionær. Men nå virker det som at jeg er nødt å kjøpe dem nå, flott.

Lenke til kommentar

Det jeg mente var at du ikke trenger å overdrive bruken av diskant ved stereo.

Når du kjører filmlyd, er det vell en sånn egen mic, for room.tuning, på den receiver`n der?

 

Uansett...tar du det "litt" rolig et par mnd, så kan du jo "ødelegge" lyden så mye du vil på de nye høyttalerne dine, ikke sant :roll:

Endret av Rastafari475
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...