Gå til innhold

Her er iPod-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja

 

As recently reported on Slashdot, Apple, in its infinite wisdom, has added a checksum to the iPod database apparently to restrict non-iTunes products (like Amarok via libgpod) from having the ability to add music. To me this sounds pretty familiar. This is the same thing they did to iTunes 4.5 to make it harder for other apps to read off their DAAP shares, they changed it again in iTunes 7; open source apps are still unable to read iTunes 7 DAAP shares.

 

Apple setter kjepper i hjulene for konkurrerende spilleprogrammer skal få lage og endre spillelister. Det siste de gjorde var å sette et "passord" (sjekksum) for å få lov til å legge til musikk i spillelista. En (flere?) programmerer brukte 36 timer på å fjerne brukersperren igjen slik at blant annet musikkprogrammet Amarok (et meget populært program til Linux) fikk endret spillelistene igjen. Godt jobbet sier jeg! :thumbup:

 

Det råtne eplet Apple prøver seg sikkert på flere triks for å sperre ute brukere som ikke foretrekker iTunes/Windows/Mac i framtida. Måtte de mislykkes med det atter en gang.

Lenke til kommentar

3 290,- for en mp3 med bare 16GB?? Har ikke en dritt å si hvor revlusjonerende den der er, så lenge den har 16GB så er det faen meg sløs for oss virkelige musikkelskere.

 

20timer med video? Ikke hvis man må konvertere over til itunes filer, da ble det plutselig halvert til 10timer. Filene blir jo søren meg dobbelt så store selv hvis man konverterer dem med den laveste oppløsningen. (Bruker programmet videora).

 

Er det ingen andre her som føler meg på dette?

 

Tror jeg venter til de kommer i litt større kapasitet.. med andre ord til nest år ;)

Endret av Dankwah
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...