Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytting av dørlås, trenger help/råd.


Cotul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker noen av låsene dine?

 

Jeg hadde samme problem på min bil. Dørlåsen på førersiden begynte å bli dårlig. I stedet for å bytte denne låsen så monterte jeg bare inn et billig sett for fjernstyring av sentrallåsen. Da slipper jeg å bruke nøkkelen og slite ut låsen mere, og skulle sentrallåsen streike så kan jeg fortsatt låse opp passasjerdøra uten problemer.

 

Dette var enklere enn å få tak på nye låser og å montere disse.

 

Vet det ikke var dette du spurte om, men bare ment som et lite tips som kanskje kan løse problemet ditt.

Lenke til kommentar

Et annet alternativ er å bytte om låssylinderen på høyre og venstre fordør, siden den på høyre side trolig er god som ny. Det forusetter selvsagt at de er like (og det er jo ikke sikkert, siden det er snakk om en fransk bil).

 

Pass på å få plastfolien innenfør dørtrekket helt tett når du setter på plass igjen, ellers får du lett kondens i døren, og låser etc fryser lett.

Lenke til kommentar

problemet er egentlig det at jeg har byttet tenningslåsen for en stund siden. og den eneste nøkkelen som passer i dørene er mildt sagt dårlig.

 

Egentlig skulle jeg alltid ha hatt en ubrukt nøkkel liggende for å ha muligheten til å lage en kopi, men dritten ble kjøpt sånn, så får lære til neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...