Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varsellampe for bremsefeil lyser i svinger (V40)


Gerber

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har akkurat hatt bilen inne på verksted hvor blant annet bakre venstre bremsekaliper ble byttet.

 

Etter at jeg fikk tilbake bilen i går har jeg lagt merke til at varsellampen for bremsefeil lyser når jeg svinger ganske brått og bilen utsettes for noe G-krefter. Sikkert ikke mye G-krefter å snakke om, men typiske svinger hvor usikret last vil skli veggimellom. Et godt eksempel er E-18 inngående rett etter Bygdøylokket i Oslo.

 

Fra hva jeg har sett så skjer dette bare i høyresvinger, men det kan være jeg bare ikke har lagt merke til det i venstresvinger fordi lampen da blokkeres av rattet.

 

Noen som har vært borti noe lignende og evt har noen tips? Kan det bare være at bremsene ikke er luftet godt nok?

 

 

Jeg har jo tenkt til å ta dette med verkstedet også. Problemet er bare at verkstedet har litt tåplige åpningstider, så for at jeg skal rekke innom må jeg ta meg fri fra jobben. Så om det bare er en liten fillesak jeg kanskje kan fikse selv ville det vært det beste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beh.... så ufattelig pinlig...

 

Jeg hadde jo sjekket dette... men sjekket engang til nå. Beholderen hadde visst 3 forskjellige nivåmerker. to forskjellige minimum og en maksimum som var rett under lokket. Nivået av bremseveske var på den øvre minimums streken så da trodde jeg jo verkstedet hadde toppet den... men dengang ei. Jeg oppdaget hvertfall at den ene fjæren hadde knukket når jeg hadde av hjulet i dag for å titte litt... :roll: så da har jeg prosjekt med å fikse det til uka...

 

Menne må bremsene luftes etter at jeg har etterfylt med bremseveske?

 

takker uansett for svar... :blush:

Lenke til kommentar
At nivået synker tyde på at du har utslitte klosser eller lekkasje, man skal ikke behøve og etterfylle bremseveske.

9453720[/snapback]

 

Tipper det var mekanikern som var litt "sleivete" i det han byttet kaliper og at nivået derfor er blitt lavere. Dette var jo ikke noe problem før jeg hadde den på verksted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...