Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bør Lyse /co.tilby 100/100Mbit/s linje?


Anbefalte innlegg

Og nå kan danskene få 10/10 gbit hjemme xD

 

Det er egentlig helt utrolig imponerende

 

LaNDSDækkENDE mED gaRaNtEREt BåNDBREDDE

Alle sukker efter kraftigere forbindelser. Den stigende mængde

datatrafik forudsætter, at der er tilstrækkelig stor båndbredde

til rådighed i begge retniger. Vi tilbyder fiberforbindelser med

hastigheder fra 10 Mbit/s til 10 Gbit/s. Forbindelsen

leveres med oppetids- og båndbredde-garanti.

Endret av Rudde93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns 380kr/mnd for 100/100 er en helt grei pris, men selv med to spillservere, en ftp-server og diverse andre krevenede programmer *kremt* så er jeg ikke i nærheten av å makse min nåværende 30/30 linje (280kr i mnd), så gidder ikke betale 100kr mer i mnd for å få noe jeg garantert ikke kommer til å bruke.

 

Det store problemet som jeg ser det er at man får crappy opp-linjer i norge. Synkroniserte linjer er langt langt bedre enn 20/0.4 som en jeg kjenner har.

Lenke til kommentar

Det at et firma tilbyr 10Gb er vel ikke så enormt. Står ikke så mye om pris på den siden så vidt jeg kan se så det er nok rettet mot firma. Og det er vel ikke akkurat umulig å skaffe seg en slik linje i norge heller vist man er villig til å bla opp noen tusenlapper....

 

Har selv NTEBB, og de kan tilby en 100/100 linje for den nette sum av 1990,- Ikke det at jeg ser noe bruk for en slik linje med det første.

Lenke til kommentar

Du har en mikroskopisk øy der de fleste enetasjershus stikker opp som tårn i landskapet. Det er flatt flatt flatt. Nevnte jeg at den var liten og flat?

 

Så ser du på norge. Enorme avstander, mye fjell.

 

Danmark er laget av sand og kalk, som er lett å grave i, norge er laget av langt hardere materialer.

 

TL:DR, danmark = billig å grave kabler, norge = dyrt å grave kabler, må grave lange kabler.

Lenke til kommentar
DK: 47,641 US$

NO: 63,960 US$

 

Inkludert at vi gir bort mere penger en dem til andre land. Vi har penger til det vi gidder bare ikke :p Jeg snakker ikke om å ta hele landet på en gang men ikke Oppgradere en gang, andre gang og ett sted og drite i alt rundt.

 

Vi tar din region sist ;)

 

EDIT: Om du virkelig tror det bare vil være 50% dyrere i norge i forhold til danmark så har du potensiale for å bli mangemillionær her...

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Utbygging av fibernettverk er alfa og omega. Det koster ISPer lite forsjellig i løpende kostnader om du har en 100/100 linje eller 2000/400 linje, det er bare noen kroner her og der ekstra i NIX. Det er mye ledig kapasitet og mørk fiber som kan taes i bruk for å øke kapasiteten relativt enkelt. Det som driver prisene nå er supply and demand. Om alle i Norge hypotetisk fikk muligheten til å koble til fiber innen et år så hadde prisnivået pr Mbit på forbindelsen fallt dramatisk, men før det skjer så vil alltid fiber være dyrt pga. de vet at de KAN ta seg betalt ekstra mye for en linje som er mye raskere enn vanlig ADSL som de fleste har tilgang til.

 

det er subsidiering av utbygging av fibernettverket som skal til i mine øyne.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hmm, kanskje Sverige og Danmark er litt mer fleksible.

 

Iallefall her jeg bor Akershus og Østfold her graver de opp en gang for å legge strøm og de graver opp en gang til 2 mnd senere på akuratt samme sted for å legge vann.

 

De har fibernett til togstasjonen min i min kommune men omtrent ingen har fibernett (kun noen nybygde hus rett ved sina)

 

De har iallefall sprengt opp fra sentrum (stasjonen) og langt opp langt lengre en hit jeg bor og jeg skal love dere at de ikke har lagt ned mere en én ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...