Gå til innhold

De som kan v75 se her


chil

Anbefalte innlegg

Har prøvd meg et par ganger nå men skjønner ikke helt systemet. Lurer på4 ting.

 

 

1. Altså hvis jeg spiller system? betaler mere og kan ta flere alternativer i vært løp, noen snakker da om "Første valget" hva mener de med det? har dette noe med gevinsten og gjøre?

 

2. Hvis en hest blir trukket, hvordan vet jeg åssen hest jeg da får?

 

3. Altså hvis jeg skulle få 7 rette vinner jeg da 1 premie uansett? eller har det noe med hvor mange kryss(hvor mange hester jeg har valgt) jeg har på de forskjellige løpene.

 

4.Og en ting til, altså 7 rette er jo 7 rette, hvorfor kan man da bestemme lisepris? går jo fra 50øre til 50kr, Men 7 rette 6 rette og 5 rette utbetaler jo en bestemt sum, uavhengi åssen innsats man har satt?

 

 

Kan noen forklare meg litt rundt dette?

 

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Har prøvd meg et par ganger nå men skjønner ikke helt systemet. Lurer på4 ting.

 

 

1. Altså hvis jeg spiller system? betaler mere og kan ta flere alternativer i vært løp, noen snakker da om "Første valget" hva mener de med det? har dette noe med gevinsten og gjøre?

 

2. Hvis en hest blir trukket, hvordan vet jeg åssen hest jeg da får?

 

3. Altså hvis jeg skulle få 7 rette vinner jeg da 1 premie uansett? eller har det noe med hvor mange kryss(hvor mange hester jeg har valgt) jeg har på de forskjellige løpene.

 

4.Og en ting til, altså 7 rette er jo 7 rette, hvorfor kan man da bestemme lisepris? går jo fra 50øre til 50kr, Men 7 rette 6 rette og 5 rette utbetaler jo en bestemt sum, uavhengi åssen innsats man har satt?

 

 

Kan noen forklare meg litt rundt dette?

 

takker

9448568[/snapback]

 

1. Førstevalget = den hesten som er tippet på flest kuponger i det løpet. Hvis "Førstevalget" vinner i alle løpene, blir premien lav fordi det er veldig mange som vinner.

Når det gjelder det med system og å krysse av flere hester, så er det ganske enkelt.

Prisen for en kupong er (ant. kryss i løp 1)x(ant. kryss i løp 2)...x(ant kryss i løp 7)x(det innsatsbeløpet du velger).

 

2. Hentet fra Norsk Rikstotos reglement for V75:

 

17.4 Dersom spilleren har markert for hester som ikke starter, erstatter spillesystemet disse med reservehester. Reservehester tildeles ved rangering. Reservehestene rangeres etter totalt antall markeringer alle spillerne har gjort på de enkelte hester i den aktuelle avdeling. Det vil si at den hest som har flest markeringer blir rangert som første reserve, den hest som har nest mest markeringer blir rangert som annen reserve osv. Økning av rekkeprisen (samlebong) påvirker antall markeringer i samme forhold som rekkeprisen.

 

3. Får du 7 rette så vinner du førstepremien, uansett hvor mange kryss du har satt.

Men du kan også få en eller flere 2. og 3.-premier, alt etter hvordan du har fordelt de øvrige kryssene.

 

4. 1 rekke koster 50 øre. Velger du f.eks. 1 krone, vil du få to rekker, og dermed dobbel utbetaling, dersom kupongen går inn med 7, 6 eller 5 rette. En innsats på 50 kroner ville gitt 100 rekker, og dermed 100 premier.

 

 

Håper dette er til hjelp, og måtte du få glede av travsporten i lang tid fremover.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...