Gå til innhold

Hardware.no: De gode gamle dager.


Anbefalte innlegg

Hvor har det blitt av de gode "gamle" hjemmesidene?!

etc. Ocshoot.no, overklokking,no, tomshardware.com, anandtech.com osv.

De som virkelig var pionerer i hardware-modding og tweaks!!

 

Har de alle blitt "offer" for kapitalen?

 

Ingen driver lengre med modding av hardware, men skriver bare om det (noen få) andre jobber med!

 

De som er igjen har gått fra å finne på ting selv, til å "klippe å lime".

Det er litt synd at "alt" er blitt skjøvet over på bios og software modding.

 

Savner :( mere hardware-modding stoff :thumbup: !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hverken tomshardware.com eller anandtech.com har noen gang hatt noe med hw.no-nettverket å gjøre.

9444831[/snapback]

Nei, men de drev og fiklet med hardwaren og kom opp med smarte løsninger!!

 

Nå finnes det ikke noen som driver med dette!!

 

Alle er blitt for opphengt i kapitalen!!

 

Reklame her og der!!!

 

Det er jo bare å se på hvilken som helst sin side!!

Hardware.no sin side f.eks..:

 

Smellfull med reklame og ingen egne saker!!

Bare koblinger til andre sine produkt-nyheter (HW og software).

 

Mer og mere lik SE & HØR :)

 

Savner de gode gamle knekter som drev å eksperimenterte med hardware!

Og løste ting.. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Blir en real bump her, men kan jo kanskje kaste litt lys over sakene. Jeg var, som noen kanskje husker, sjef på Overklokking.no, så jeg har en del erfaring fra å drive et slikt nettsted.

 

For det første er det en fulldagsjobb å drifte et nettsted som Overklokking.no - i alle fall om man skal ha en viss produksjon (og intet er mer kjedelig enn når det ikke skjer en dritt på lange tider). I tillegg må man ha folk som både kan skrive og som har kunnskaper på de relevante feltene.

Idealisme er kjempeviktig, men ingen mennesker i et moderne samfunn vil jobbe gratis i for lang tid! Og før eller siden brenner den idealistiske gløden ut.

Dessuten koster det temmelig mye penger å drive et nettsted. Mange har opp gjennom årene uttalt "det koster jo bare 200 spenn på billighost.com". Sant nok for en privat hjemmeside, men ikke for en komersiell webside.

Svaret er reklame. Reklame på internett er ellers en temmelig lite lukrativ affære. Først når en webside blir stor og betydningsfull (som Hardware.no, vg.no osv.) kan man begynne å ta greit betalt for reklameplassen.

 

For min del hadde jeg det svært moro når jeg drev Overklokking.no, men på slutten fikk jeg nok av storforlangende lesere, krav om resultat, masing på medarbeidere for å få noe å publisere, innsamling av testprodukter... I støytene jobbet jeg fra morgen til kveld, 7 dager i uka. Betalingen var til tider ikke-eksisterende, ettersom vi ikke tjente nok penger. En slik situasjon blir man lei av til slutt, og det var det som til slutt fikk meg til å ta beslutningen om å si opp jobben.

 

Nå har jeg begynt å skrive for HW.no, men denne gangen bestemmer jeg selv arbeidsmengden. Og jeg har ikke alt ansvaret! :) Så får vi se hva fremtiden bringer - en jobb som denne kan være et solid springbrett videre i livet!

 

Til de som etterlyser gammel glød, har jeg følgende beskjed: Slutt å syte, og gjør noe selv! Ønsker du forandring? Så ta initiativ! Det er nettopp DET som danner grunnlaget for at websider som Overklokking.no i sin tid oppstod...

 

PS: Det er faktisk EKSTREMT moro å være med på å bygge opp en webside, knytte kontakter over hele verden... Jeg har tatt vare på et par julekort jeg fikk tilsendt - og ikke minst en liten Gigabyte-nisse... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...