Gå til innhold

USA redd for terrorister?


Anbefalte innlegg

Jeg synes denne artikkelen var litt komisk og tenkte jeg ville dele den med dere:

 

Ops! Vi flyr med atomraketter om bord

 

Altså, ingen tvil om at denne saken vil få konsekvenser og at hoder vil rulle, men så hissige som amerikanerne er på terrorister, og så utrolig redde de er, er det litt pussig at deres største fiende er amerikanere selv. :p

 

Og slik er også hverdagen i USA. Flere amerikanere blir drept med håndvåpen enn i terrorangrep. Allikevel klarer de ikke å innse at de må ha en strengere våpenlovgivning, men å bombe hele Midtøsten? Jo, det hjelper nok.

 

Den amerikanske ambassade vil ha innflytning på norske lover?

Jeg ser for meg en gjeng med pistoler i baklomma som kommer og forteller oss hva slags lovgivning vi skal ha for å stoppe terrorister.

 

 

Hva om vi er uenige? Nei, "da støtter vi terrorisme"..

 

 

Edit: også denne, også fra dagbladet:

MAGASINET- Her er atomtabbene - Forståelig at amerikanerne nekter Iran å anskaffe atomvåpen. De vil ikke at iranerne skal gjenta deres feil :p

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, jeg har mine tvil om hvorvidt dette var et rent "uhell", sikkerhetsprosedyrene er heller strenge (logisk nok) og med tanke på omfanget og omstendighetene rundt denne feilen er det en mulighet for at forklaring på hendelsen er noe mer kynisk. De landet i Barksdale Air Force Base i Louisiana, som brukes som et utgangspunkt for fly/bombeoppdrag i Midtøsten.

 

En annen forklaring på denne hendelsen kan da være at den skal fungere som en advarsel/trussel/et avskrekkende virkemiddel overfor Iran. Altså en planlagt hendelse og ikke noe uhell eller sikkerhetssvikt. Jeg er klar over at dette kan virke ganske konspirasjons-teori-aktig på mange, men du kan nok være forholdsvis sikker på at en del Iranske politiske og militære analytikere har hatt en travel dag uansett.

 

Når det gjelder våpenkontroll: Det er vanskelig å få gjort noe særlig med den nåværende tolkningen av the second amendment, som sikrer Amerikanernes rett til å ha våpen. Når i tillegg en undersøkelse gjennomført kort tid etter skyte-episoden i Virginia viser at kun 14% av befolkningen mener at skytingen gjenspeiler problemer med våpenlovgivningen blir det ikke så lett å få gjennom våpenlover (55% var imot et forbud mot håndvåpensalg. Kilde).

Lenke til kommentar

Sammenligner du å sprenge en hel flyplass i luften ved å sprenge bomber i gassledninger, fly fly inn i bygninger, sprenge t-banevogner og busser, legge bomber på togstasjoner, angripe synagoger og ta alle som gissel bare for å legge frem umulige krav for å så sprenge seg selv og alle i luften, ta en barneskole på åpningsdagen med foreldre og barn som gissel og drepe mange, sprenge ambassader, kjøre bomber inn i fruktmarkeder, kidnappe uskyldige tilfeldige og drepe de,

med enkelt situasjoner der sivile blir skutt av en psykopat? Selfølgelig er USA redde for terrorister, sett på nyhetene fra tyskland?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...