Gå til innhold

Forsterker og kabler til Dynavoice F-6


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg et par Dynavoice F-6, og er nå på jakt etter en forsterker og kabler. Dette blir mitt første annlegg, og skal stå i en sokkelleilighet med trevegger, på ca 30 m².

 

På forsterker og kabler har jeg tenkt og hvertfall prøve å holde meg under 3000,- inkludernt eventuell frakt.

Om mulig vil jeg helst kjøpe fra butikk i Hamar-Området (bor i Elverum), men bestiller fra nett om produktene bare er å få tak i der. Hi-Fi Klubben har en butikk der, så det er en mulighet.

 

Skal i hovedsak bruke PCen som kilde (Creative X-fi Xtrememusic som lydkort).

 

Det jeg skal ha:

-Forsterker

-Signal-kabel til PCen

-Høytalerekabler

(-Spikes) (Regner de uten for de 3000,- om budsjettet blir tight)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst gratulere med nye og ypperlige budsjett-høyttalere. :thumbup:

 

NAD er et godt alternativ. Selv bruker jeg en eldre C340 (2x50w v/8ohm) på et par F6, og på gode kilder (Bruker selv en bra DVD spiller) funker dette supert, og for mitt vedkommende er det F6ène som setter begrensinger når det gjelder volum.

 

Når jeg bruker pcèn (med et brukbart creative lydkort) som kilde blir det imidlertid litt anderledes, ettersom mangelen på watt ikke gir F6ène nok å jobbe med ved høye volumer. Så skal det sies at jeg bruker phono --> jack kabel, og at det forsvinner sinnsykt mye lyd pga dette. Vet ikke hvordan du har tenkt å koble pc --> forsterker?

 

Til normalt bruk vil nok uansett en C320BEE gi deg mye glede sammen med dynavoice F6. Eventuelt kan du se etter noe kraftigere på bruktmarkedet. Med NAD vet du uansett at du får kvalitet.

Lenke til kommentar

Ang. den kablen, så er det mulig 3m blir akkurat for kort mellom pc og forsterker, men skal ta mer nøyaktige mål.

 

Vil det være noen vesentlige forskjeller mellom NAD C320BEE og Cambridge 540a med F6-ene? Siden NADen er satt ned frister den, men kan strekke meg til Cambridgen om den er et bedre valg.

 

 

Svar varmer i hjerterota:)

Lenke til kommentar
Ang. den kablen, så er det mulig 3m blir akkurat for kort mellom pc og forsterker, men skal ta mer nøyaktige mål.

 

Vil det være noen vesentlige forskjeller mellom NAD C320BEE og Cambridge 540a med F6-ene? Siden NADen er satt ned frister den, men kan strekke meg til Cambridgen om den er et bedre valg.

 

 

Svar varmer i hjerterota:)

9448240[/snapback]

Jeg har den NAD-forsterkeren og er godt fornøyd. Nå har jeg ikke testet den mot Cambridge 540A, men magefølelsen sier at du muligens får litt mer trøkk med NAD, men kanskje litt mer detaljer med Cambridge. Du kan jo høre på HiFi-klubben hva de anbefaler til høyttalerne dine, evt. prøve selv. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...