Gå til innhold

Litt hjelp av tv-"eksperter"?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle investere i en 32" WideScreen, og har gjort et lite søk på kelkoo.com. Endte opp med Finlux (som har det eneste 32" med vga-inn under 10000) Men mens jeg var inne på elgigantens sider, kom jeg over to nesten tilsvarende modeller, der den ene http://www.elgiganten.no/commerce/lobby.as...&ProdNo='82F210 er oppgitt til før å ha kostet 16990,- eller noe, og nå 9990,-, mens den andre http://www.elgiganten.no/commerce/lobby.as...&ProdNo='82X210 koster 11990. Så jeg lurte på om noen kan fortelle meg om "før"-prisen er konstruert, og hva som egentlig er forskjellen på disse to.

 

Edit: Hm... Fikk ikke BBCode til å fungere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det nok til å rettferdiggjøre 2000 kr? Høyttalersystem har ingen betydning da jeg bruker surround-anlegg i stedet.

Nei vil eg si, kjøp heller et uten det høytaler systemet om du har fra før av? Har du sett på philips sine fjernsyn, ta deg en tur ned i butikken og spør hva som er forskjellen mellom finlux og philips?

Lenke til kommentar

Joda, det er klart jeg er åpen for andre merker, men det er jo litt greit å ha vga-inn, siden jeg ser mye film og spill på TVen, og har inntrykk av at du stort sett må nærme deg 15000kr-klassen på andre merker hvis du skal ha det. Det virker på meg som et godt tilbud, men førprisen kan vel ikke være riktig?

Lenke til kommentar

et merke jeg konsekvent holder meg unna, er Phillips.

Det er noe som henger igjen fra gammelt av. Phillips ble alltid regnet som noe dritt.

Men jeg tror nok det har blitt bedre med årene. Det er jo nesten ingenting sånt det er særlig problemer med lenger. Men jeg styrer likevel unna Phillips.

Har hatt Salora Tv engang, og det var meget bra. Nå har jeg hatt Samsung billigtv en god stund :lol:, som et slags mellomledd til jeg kjøperet skikkelig. Og det har faktisk fungert bra i noen år. Eneste minusen er at fin innstillingen på bildet ikke kan lagres :roll:

 

Men hvis jeg skulle valgt nå, så tror jeg jeg hadde valgt Panasonic, Hitatchi eller Sony merke.

Men widescreen var det nettopp noen som frarådet om å kjøpe enda, fordi det ville ta enda ti år før norske kanaler begynte å sende i widescreen.

Lenke til kommentar
et merke jeg konsekvent holder meg unna, er Phillips.

Det er noe som henger igjen fra gammelt av. Phillips ble alltid regnet som noe dritt.

 

Du kødder. Phillips står bak noen av de desidert mest avanserte og beste tvapparatene i markedet.

 

Men widescreen var det nettopp noen som frarådet om å kjøpe enda, fordi det ville ta enda ti år før norske kanaler begynte å sende i widescreen.

 

Eh. Digitalt bakkenett. Hallo? Ti år, ikke f.

 

 

bergangster: Stikker du over grensen, er det selvsagt noe å hente på forholdet norske kroner vs svenske kroner. Fortoller du, må du ut med 24% moms. Garanti kan bli vanskelig.

Lenke til kommentar

 

Du kødder. Phillips står bak noen av de desidert mest avanserte og beste tvapparatene i markedet.

 

Kødde gjorde jeg hvertfall ikke. Som sagt, er det noe som henger igjen fra gamle dar. Men du har sikkert rett i at det er bra nå. Men jeg liker dem ikke. Forresten er Phillips Nederlandsk eller Fransk(opprinnelig)?

 

Eh. Digitalt bakkenett. Hallo? Ti år, ikke f.

 

Vel, en på jobben som er veldig "ekspert" på alt mulig sånt, hevdet det. Han sa at selgerne på forretningene også var enig etter noe diskusjon. Men jeg hadde nok sikkert også kjøpt widescreen. For som innleggern var innpå , så er det dvd filmer jeg også er mest intresert i :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har ettopp kjøpt med en 32" widescreen JVC som jeg er veldig fornøyd med. Jeg valgte JVC fordi jeg ser mer tv enn film. Men jeg fikk anbefalt Sony dersom tv'en skulle brukes mest til film, pga "dybden" i bildet. De selger 32" sony-tv'er hos Elnor på Majorstua (byens beste el-butikk!!) til under 10 000,-. Om den har vga inngang vet jeg ikke, det må du nesten ringe dem og spørre om. Nettsider har de ikke... :roll:

 

Det er billigere å kjøpe TV i Sverige, men som det ble sagt her, er det vanskeligere med garantien. Dessuten har jeg, persolig, en følelse av at det er mer "snusk" over grensen.

 

Jeg tror dessuten heller ikke at det tar 10 år får sendingene kommer i widescreen i Norge. NRK2 har allerede begynt med sine filmer kl 21. :woot:

Lenke til kommentar
et merke jeg konsekvent holder meg unna, er Phillips.

Det er noe som henger igjen fra gammelt av. Phillips ble alltid regnet som noe dritt.

Men jeg tror nok det har blitt bedre med årene. Det er jo nesten ingenting sånt det er særlig problemer med lenger. Men jeg styrer likevel unna Phillips.

Philips er et av verdens best tv'er vil nå eg si? Ikke noe tritt som du kaller dem?

Den har eg ikke hørt før om philips dritt tv? Har et 11 år gammelt philips tv som eg betalte 10k får, og det har eg aldri hatt problemer med.

Kommer nok til å kjøpe philips igjen, når den tid kommer at eg må/vil ha ett nytt tv.

Kunne tenkt meg et plasmatv, men 30k er formye for et tv?

Lenke til kommentar
et merke jeg konsekvent holder meg unna, er Phillips.

Det er noe som henger igjen fra gammelt av. Phillips ble alltid regnet som noe dritt.

Men jeg tror nok det har blitt bedre med årene. Det er jo nesten ingenting sånt det er særlig problemer med lenger. Men jeg styrer likevel unna Phillips.

Philips er et av verdens best tv'er vil nå eg si? Ikke noe tritt som du kaller dem?

Den har eg ikke hørt før om philips dritt tv? Har et 11 år gammelt philips tv som eg betalte 10k får, og det har eg aldri hatt problemer med.

Kommer nok til å kjøpe philips igjen, når den tid kommer at eg må/vil ha ett nytt tv.

Kunne tenkt meg et plasmatv, men 30k er formye for et tv?

 

For å si det som det er, så tror jeg absolutt dere har rett. Det har slått meg også, når jeg ser Tv-ene som står på i forretningene, at Phillips-Tvene ser bra ut! Bildene ser alltid ut som de er blant de beste

på Phillips-apparatene. :yes:

Har faktisk et Phillips-tv selv, som står her på "kontoret" mitt . Det er old gammelt apparat , ca 1980 mod (2102) Jammen var Tvene fine i den tiden, palisander kabinett og greier. fungere bra gjør det også :lol:

n

 

Mitt Phillips-"kompleks" skriver seg langt tilbake, da vi var ganske små og det var svært å få seg en sånn liten kassett-spiller ,sånn type

som dette omtrent:

taperecorder.JPG

:rofl:

 

Og da husker jeg det vanlige gjetordet at Phillips var det man måtte styre unna. Kjøp hva merke som helst, bare ikke Phillips, het det.

Men som sagt, ting har forandret seg siden den tid, og det går alltids mange slags rykter. Men jeg har likevel problemer med å forholde meg til produkter med navnet Phillips på enda.

 

Såvidt jeg husker er Phillips fransk. Jeg iker ikke Citroën heller :lol:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...