Gå til innhold

Stoolmans store HWBot jakt...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørres meget bra ut.

 

Fant foresten et innlegg fra deg, som er i sterk kontrast til i dag :D

 

Jeg har ikke drevet med overklokking før, ....

Vil dette gå greit med orginalvifte?

380390[/snapback]

9434355[/snapback]

 

Ja, leste litt av stoolmans første tråder, og det var litt morsomt :p Å se utviklingen fra den gangen han ropte til Snekker'n for råd, til nå som han nesten er på vei mot 1. plass på hwbot!

 

Imponerende!

 

EDIT:

 

 

 

Hei på dere!!

 

Skal montere cpu i et nytt hovedkort, og har i den forbindelse kjøpt arctic silver kjølepasta.

Skal denne påføres i et tynt lag på cpu, eller vil jeg tjene mer på å påføre denne på heatsink. Med dette tenker jeg på å påføre denne på et større område enn bare der cpu sitter med tanke på bedre varmespredning.

Lurer også på om AS skal tørke før jeg monterer cpu i sokkel...

Kan noen hjelpe meg!??

 

Takknemlig for alle svar!

 

 

 

Jeg håper ikke stoolman blir irritert av dette :p Det viser jo bare at det har gått i riktig retning :cool:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
gg, tviler på at du klarer 50 000 i 3Dmark05 med SLI, for da trenger du et par R600...men likevel, ikke verst! :)

 

ps. kan noe forklare meg hva er "HWBot" ? :D :D :D

9435373[/snapback]

 

R600 er ikke bedre enn 8800Ultra. De er heller ikke bedre enn 8800GTX :)

 

EDIT: Ja, det viser seg at 2900 XT i CF er bedre enn 8800 GTX og Ultra i SLi når det kommer til 3DMark05. :hmm:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
ATI har alltid vært bedre i 3Dmark05 :)...

9435559[/snapback]

 

Vel, med singelkort er det litt blandet igjen, men Nvidia er best med sin 8800 serie.

 

Nvidia har 1.plass, 2. plass, 3. plass og 6. plass. ATI har bare 4. og 5. plass av disse, og begge sidde ATI plasseringene er på kort med noen helt syke kjernefrekvenser. Et på over 1000 Mhz på kjernen, og et annet på over 1100Mhz!

 

Når det kommer til 3DMark05 med SLI/CF igjen, så er det jo ATI som leder her, men det virker ikke som det er noen særlig mange som gidder å prøve med Nvidia kort her, utenom hipro5, og han har 2. plassen.

 

Begge kortene er veldig like i dobbeltkortkonfigurasjon i 3DMark05. Men igjen, så vinner jo Nvidia overall, ettersom 3DMark05 er en av de testene som 2900 XT kortene virkelig yter, mens 8800 serien yter bedre i det meste annet.

 

I tillegg, så er 3DMark05 ganske CPU begrenset, så det handler mer om høyere frekvens på CPU og minne enn det gjør på skjermkort. Du ser jo hvor mye core og minnefrekvens varierer (både på Nvidia og ATI) og scorene er noenlunde det samme, når CPUen og minnet er klokket ganske likt.

 

Men før var det jo f.eks. X1950XTX som var kongen, og vant over Nvidia.

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

OK.... Striker Extreme kortet mitt er en saga blott.. Får den derre J*\|a CPU INIT meldingen hele tiden... også skjer det liksom ikke noe mer.... Fikk fyrt det opp en gang.. men det var det.. Nytt er i bestilling..

 

Men, Jeg kunne ikke gi meg med dette..

 

Nr 1 i 3D mark 03 63 222 poeng..

Nr 1 3D mark 05 29 511 poeng

 

Ga meg noen poeng ekstra, og er nå på 7. plass rett etter Macci.

 

Hadde en NR 1 run inne på 01 også, men systemet skudde seg plutselig av.. Ganske fuktig i luften i kveld.. så det var nok kondens..

Nature økte fra 960 til 1011FPS, og lobby high økte med 40 frames, Drago low med nesten hundre.. Dro frem den gode gamle QX 6700 prosessoren min, og benchet 3D med denne på 5,2Ghz even.... Håper at det fortsatt er liv i godkortet..

Ellers så må jeg til pers med et nytt P5K kort også..

post-16308-1189034179_thumb.jpg

post-16308-1189034200_thumb.jpg

Lenke til kommentar

tipper at det er mulig å få mere ut av et X38 kort, eller et X48 (chipsettet som det går rykter om), særlig med DDR3. Men jeg er enig at Asus sine 680i tilsvarer ikke asus sin kvalitet... jeg venter på den tredje Asus P5N32-E (samme som striker) fra reparasjonen.

eneste grunn til å bruke 680i er hvis du har SLI oppsett, elleres er ikke 680i det beste som finnes på markedet i dag... den taper mot P35 i de fleste benchmarks (superPI, 3Dmarks...)

IMHO

Lenke til kommentar

Har testet et ny E6850 i dag, og denne virker god.. Har kjørt litt superpi 1m, litt Pifast og en 32M ...

 

Superpi 1M... Ny pers, og da Norgesrekord... nye poeng på hwbot...

9.422 sek

 

Superpi 32M (kjørt på XP, og tro meg... det suger bigtime.. skal kjøre på 5,3 på 2003, og jeg er ganske sikker på at dette gir meg over 30 sek i forbedret tid.. men uansett...) 10.34.526 sek

 

Pifast: raskeste jeg har kjørt noen gang iallefall... 17.77 sek...

 

Dette har jo gitt meg noen HWbot poeng i dag også, og siden jeg nå må benche 05 og 01 single før jeg kan gå over på SLI (Zannema fra Italia har slått meg med 300p) er det godt at jeg nå ligger som nr 5 på HWobt..

post-16308-1189379971_thumb.jpg

post-16308-1189379985_thumb.jpg

post-16308-1189380007_thumb.jpg

Endret av stoolman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...