Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål om ATV :)


Brulf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel generelt alle ATV som kan registrerast med kvite skilter, uansett kubikk! :)

 

Tenk deg om, er det forbutt å kjøpa ein rask ferarri fordi den har sterkere motor? :)

9429459[/snapback]

 

Godt poeng :) Men er det lov til å kjøre 125cc med Klasse-B lisens da? :=)

9429594[/snapback]

du kan kjøre atv med så stor motor du har lyst på. sånn som jeg har forstått dette med firhjuling så går det under bil og(?) motorsykkel sertifikatet og det er dermed ingen øvre grense på kubikk eller hestekrefter man kan kjøre vis man har klasse B. har man derimot førerkort klasse A kan du ikke ha mer en 125ccm

 

*edit* mener vel egentlig A1 da det er lettsykkel jeg tenker på.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
det er forskjellige regler på om du får den registret som bil,motorsykkel eller traktor.

 

Det er slutt på og få ekstra ting og tang på førerkortet nå. før fikk man jo lov til og kjøre med henger, lett sykke, moped og scooter i allfall.

9431002[/snapback]

Du får kjørt 50 kubikk når du er 16 (å har lappen)

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
du kan kjøre atv med så stor motor du har lyst på. sånn som jeg har forstått dette med firhjuling så går det under bil og(?) motorsykkel sertifikatet og det er dermed ingen øvre grense på kubikk eller hestekrefter man kan kjøre vis man har klasse B. har man derimot førerkort klasse A kan du ikke ha mer en 125ccm

 

*edit* mener vel egentlig A1 da det er lettsykkel jeg tenker på.

9430594[/snapback]

For å kjøre 125ccm ATV måtte man ihvertfall for 2-3 år siden ha billappen. Stod i så fall slik i Ride katalogen. 50ccm - mopedlappen. Høyere enn 50ccm - billappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...