Gå til innhold

Hjelp, pcen jeg bygde for en venn har klikka!


Anbefalte innlegg

Før jul så bygde jeg en pc for en kaerat av meg.

Da vi mopnterte den, så startet alle vifter osv, men bios kom ikke opp. Vi demonterte den og monterte den igjen og da gikk det, så for en uke siden kom samme problemet opp igjen, vi gjorde det samme og det virket.

Men nå har det skjedd igjen, hva kan det være

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange ganger piper det når maskinen starter opp?

Sjekk at prosessor og minne står i som det skal.

 

Ta ut alt i maskinen untatt prosessor og minne (og eventuelt skjemkort)

Ser du fremdeles ikke BIOS?

Hvis du ser BIOS nå, sett inn en og en komponent for å se hvilken som forårsaker feilen.

 

Hvis du får opp BIOS, prøv å laste default settings.

Lenke til kommentar

Nærmere beskrivelse hadde jo vært kjærkomment...

BIOS kommer ikke opp??? Hva mener du? Klarer du ikke å komme inn i BIOS-menyen, kommer det opp noen andre streker/artifacts og klarer du å starte opp OS?

 

BTW: Bruker du enermaxvifter så bør du vite at de ikke gir fra seg et godt nok turtallsignal slik at mange hovedkort får problemer med å lese av dette, vanligvis så ser man en blå strek når man prøver å komme inn i BIOS-meny (høres sprøtt ut men jeg har selv hatt dette problemet og jeg har hørt/lest om mange som har store problemer med disse viftene).

Lenke til kommentar

Jeg har bra kjøling.

Jeg har funnet ut at det kun skjer når jeg har hovedkortet inni kabinettet...hva kan det være? hvis jeg tar det å legger det på pulten så virker alt fiiint. Men når jeg starter den nede i kassa, så skjer det ingen ting. Ikke et pip engang.

 

jeg trur kansje det kan være noe med at hovedkortet kommer borti no metall i kassa? hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Det fins et ordtak om at den beste måten å miste venner på er å låne dem penger !!!!!

Når det gjelder bygging av pc er det samme regel ..

Altså BYGG_FAEN_IKKE_TIL_VENNER.

jeg har liknende erfaringer nåre det gjelder venner som har problemer med pc og lurewr på om jeg kan hjelpe.Åsså kommer dem dragende med DELL ,Cinet, compac og annet sjit.. i tillegg er det bioser, drivere,cd-rom, og annet som jeg aldri har hørt om og hele pakka..

SLUTT Å BYGGE TIL VENNER !!!

Lenke til kommentar
Det fins et ordtak om at den beste måten å miste venner på er å låne dem penger !!!!!

Når det gjelder bygging av pc er det samme regel ..

Altså BYGG_FAEN_IKKE_TIL_VENNER.

jeg har liknende erfaringer nåre det gjelder venner som har problemer med pc og lurewr på om jeg kan hjelpe.Åsså kommer dem dragende med DELL ,Cinet, compac og annet sjit.. i tillegg er det bioser, drivere,cd-rom, og annet som jeg aldri har hørt om og hele pakka..

SLUTT Å BYGGE TIL VENNER !!!

Hva i alle dager var vitsen med denne posten din om eg for lovt til å spørre om?? En pc er en pc for meg enten de heter pål eller kari.

Alle pc'ene kan fikses og i de fleste tilfellene er det bruker feil, ikke ibm eller dell sin feil? :shrug:

Lenke til kommentar

jeg trur kansje det kan være noe med at hovedkortet kommer borti no metall i kassa? hva kan jeg gjøre?

Da virker det som du har kortsluttning ja, med mitt kort kom det med noen plastikk pakninger som sikker er tenkt å bruke om du får problemer med overledning.

Om du ikke har i esken som hovedkortet kom i bruker du bare fantasien selv. Bare husk harde plastikk er det beste, men gummi går vel og ann i en periode.

Gummi blir porrøs etter en stund, eller smuldrer opp.

Lenke til kommentar

jeg skal prøve med noen karbon ring greier over og under alle skruene og se om det hjelper...jeg har ikke vært borte i det problemet før, selv om jeg har bygd en lik pc til søstra mi...

 

hvis ikke det går så tar jeg ut hele dritten, og bygger den inn i en pappeske ellerno.

 

hva med en "brødfjel"? (hadde vært litt kult da...

Lenke til kommentar
jeg skal prøve med noen karbon ring greier over og under alle skruene og se om det hjelper...jeg har ikke vært borte i det problemet før, selv om jeg har bygd en lik pc til søstra mi...

 

hvis ikke det går så tar jeg ut hele dritten, og bygger den inn i en pappeske ellerno.  

 

hva med en "brødfjel"? (hadde vært litt kult da...

Tror det var adminen på et unviersitet her i norge som byggde serveren i en vaskebalje. Det funket bra, og så er det jo den kuleste case moden ever :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...