Gå til innhold

Bildekritikk: Monumental høyspentmast


Oljens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mørke bildet - det ble for mørkt og rotete synes jeg.

Åkeren og mastene - der ble det for mange ting som slåss om oppmerksomheten.

 

Her har du konsentert deg om en ting, fått til en bra silluett og fin farge på himmelen.

 

Når jeg sier at det er skeivt, så er det fordi jeg synes det bryter med symmentrien. Et alternativ som kanskje vil virke enda bedre er å endre perspektiv slik at det blir mer skeivt, dette er det andre som har bedre peil på enn meg.

 

Tom

Lenke til kommentar

Takk for kritikk, tomsi42 og preje.

 

Når jeg snakker om solen er det fordi det er mye lettere å få til "pene" bilder når sollyset hjelper til, dette gjelder spesielt ved bruk av kompaktkamera, som alle disse tre bildene er tatt med.

 

Jeg kan forstå at det siste bildet er lettere å like. De to andre gjengir andre lysforhold med mye mindre kontraster å spille på, og samtidig er den tekniske kvaliteten heller dårlig slik at motivet blir veldig avgjørende for om bildet fenger.

 

Det mørke bildet har jeg lagt ut i en beskåret versjon med mindre rot men ellers uendret, da det som sagt i tråden er lysere på en god skjerm.

 

Skjevheten i det siste bildet vurderte jeg å rette opp men lot være. Jeg får se om jeg legger ut en justert versjon i morgen, nå er det leggetid.

Lenke til kommentar

Justert bilde for dere symmetrifriker er lagt inn i første post.

 

Helt enig med phybalto og stoners at det mangler en målestokk som viser det monumentale i masten og bildet lever ikke opp til tittelen. Dessverre finnes det ikke på bildet, og må derfor eventuelt manipuleres inn i ettertid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...