Gå til innhold

Problem med deling av skriver over trådløst nett


Anbefalte innlegg

Hei! Har en stasjonær PC med WXP og en bærbar med WVista. Skriveren er koblet til den stasjonære PC'en, og jeg har fått til å dele den, men har fremdeles et problem. Jeg finner skriveren på bærbar'n, men jeg får ikke til å skrive ut. Det står "Feil" ved skriverikonet, og når jeg prøver å skrive ut skjer det ikke noe. Ved utskriftsstatus står det "Feil - skriver ut". Noen som veit hva som er galt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Installering over nettverk er mulig ja. Dette utføres slik: Gå på Kontrollpanel - Skrivere og telefakser(evt. bare skrivere i Vista) - Innstaler ny skriver. Så får du flere alternativer der en av dem er å installere skriver over nettverk. Du kan da søke opp skriveren og installere den. Drivere hentes vanligvis over nettverket, men i noen tilfeller må du ha CD med drivere tilgjengelig.

 

 

Uten at PCen nede skal stå på må du ha en annen løsning, siden du må ha en PC eller printserver til å behandle skriverjobbene.

 

Mulighetene er f.eks:

Ruter med innebygd printserver.

Printserver beregnet for tilkobling til kablet/trådløst nettverk.

Egen PC som står på 24/7 med direkte tilkobling til ruter og printer slik at denne kan behandle skriverjobbene.

Lenke til kommentar
Installering over nettverk er mulig ja. Dette utføres slik: Gå på Kontrollpanel - Skrivere og telefakser(evt. bare skrivere i Vista) - Innstaler ny skriver. Så får du flere alternativer der en av dem er å installere skriver over nettverk. Du kan da søke opp skriveren og installere den. Drivere hentes vanligvis over nettverket, men i noen tilfeller må du ha CD med drivere tilgjengelig.

 

 

Uten at PCen nede skal stå på må du ha en annen løsning, siden du må ha en PC eller printserver til å behandle skriverjobbene.

 

Mulighetene er f.eks:

Ruter med innebygd printserver.

Printserver beregnet for tilkobling til kablet/trådløst nettverk.

Egen PC som står på 24/7 med direkte tilkobling til ruter og printer slik at denne kan behandle skriverjobbene.

9483600[/snapback]

 

Hvor finner jeg eventuelle drivere til skriveren da? har en HPjesket 700.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...