Gå til innhold

Internett uten virus og spam?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Presentasjonen fra NetAlter var ellers full av overfladisk teknoblabla, luftige antydninger om "business potential", og selvmotsigelser av typen "Dette er ikke Internet, men vi skal bruke IPv6" .......

 

Lykke til, sier jeg. Og en kontor-adresse av typen "Behind Deep Mandir Theater" er muligens ikke uvanlig i India, men det er ikke direkte overbevisende.

9424210[/snapback]

 

Så herlig! Var i utgangspunktet skeptisk til noen som kommer med et alternativt internett uten virus og spam. Så ser jeg figuren med så mange piler at det er umulig å skjønne noe som helst. Men den adressen tar kaka. Jeg ler meg i hjel :!: Er vel Monty Pyton som har "Behind the hot water pipes, third washroom along"

Endret av enden
Lenke til kommentar

desto mer jeg stirrer på tegningen, desto mer tenker jeg på en lite hellig kobling mellom telebransjen og underholdningsbransjen. og jeg finner det hysterisk morsomt at "dating" er en av "tjenestene". legg forøvrig merke til at alle brukere blir ansett som "subscribers".

 

dette er ikke internet, dette er kabeltv/videoutleie i global skala!

Lenke til kommentar

Ok, det som klart ville bli bedre med et slikt system er...

 

a) identifisering av avsender av e-post o.l. Ikke mulig å gjemme seg lengre.

 

b) Botnet-roboter vil ikke ha levekår. Evt. botnet ville avsløres raskt.

 

c) Mulighet for effektiv sperring av uønskede elementer (både fysiske og virtuelle).

 

Men jeg tviler på om de kan garantere at virus og spam ikke vil forekomme. Det vil alltid være folk som gjør slikt, enten med vilje for å ødelegge eller tjene penger, eller fordi de ikke skjønner konsekvensen.

 

F.eks. er det veldig mange spammere som ikke forstår at det de sender ut er spam. "Dette er ikke spam, det er reklame for våre produkter. Hvis du ikke ønsker det, kan du bare si fra." ...er en gjenganger fra norske firmaer f.eks. Og Norge er langt fra en versting. I USA regner man reklame som nærmest en hellig ku og en gudbenådet rett for selskaper å benytte seg av overfor alle potensielle kjøpere. Mye av denne tankegangen er befestet i den amerikanske grunnloven. Dette "frihetsgodet" er en viktig grunn til at myndighetene i USA ikke ønsker å lovfeste at man, slik det er i Norge, må spørre forbrukeren først om å få tillatelse til å sende reklame. Det ville innskrenke bedriftenes rettigheter etter grunnloven, mener man. Dette er den viktigste grunnen til at USA er en spam-versting, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...