Gå til innhold

Ny bærbar, +/- 15 høvdinger


FuglFøniks

Anbefalte innlegg

Hoi Hoi!

 

Etter å ha ventet på Inspiron 1520 i over en måned, og fått tilbakemelding om at jeg ihvertfall må vente i over en måned til, så har jeg kansellert den orderen. So here we go again. Jeg sliter virkelig med å finne den perfekte laptopen for meg, det er så usaklig mange modeller, og mye juggel. Jeg tyr som vanlig til deres ekspertise, her er mine krav...

 

15,4" skjerm, type rimelig god oppløsning

2GB RAM

Skjermkort som drar litt spill, 8600?

Core 2 Duo 2GHz

Minimum 160GB HDD

 

-At hele greia er solid, er også viktig, da denne vil bli dratt med rundt omkring endel... (skulle tro dette var en selvfølge, da det er -bærbare- maskiner, men apparently er det jo ikke det).

-Blåtann skader ikke; men er for all del ikke et must.

-Viftestøy fra helvete vil jeg ha meg frabedt.

-Brukbar batteritid; men trenger ikke være noe sensasjonelt.

-Touchpad'n bør være ok å bruke...

-IKKE Dell Inc.

 

Ja, det var vel det meste. Mulig jeg ønsker meg noe som ikke finnes til den prisen, men da tar jeg imot tips om the next best thing med glede.

Håper på svar som hjelper meg litt fram i jungelen!

 

FF, peace.

 

EDIT: Og, ja, som topic tilsier, prislapp på rundt 15 laken. Men jeg kan dra meg rimelig langt i begge retninger (dog naturligvis helst <- den veien :p ) Jeg er villig til å punge ut bra for en maskin jeg liker godt, men for all del, trenger jeg ikke gi mer enn 9 lapper, fyrer jeg løs :)

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er i mer eller mindre samme situasjon som trådstarter. selv har jeg sett ut de to santa rosa maskinene som diskuteres mest her, multicoms compal ifl 90+ og netshops zepto 6625.. er etter alt å dømme svært bra maskiner til rundt 15 dask.

 

nå mangler bare å finne ut om den ekstra tusenlappen på zepto'en er verdt det og om idle-støyen på disse maskinene er holdbare for lesesaler og klasserom.. noen som vet?

Lenke til kommentar

Zepto Znote 6224W ser midt i blinken ut for meg, dog ikke 15,4", men tror sannelig jeg har ombestemt meg om det nå :D Innvendinger før jeg kjører på?

Du har valgt følgende:

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+) 

1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 20+) 

1 stk. S_Zepto 6224W 14,1" WXGA+ Non-G barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (På lager 20+) 

1 stk. Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (På lager 5) 

1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (På lager 20+) 

1 stk. Kingston 1 GB 800MHz PC6400 DDR2 SO-DIMM 1 GB på en brikke, Non-ECC CL5 (På lager 20+) 

1 stk. Samsung 160GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM160JI, silent seek M60 (På lager 2) 

1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (Ubekreftet 09.09.2007) 

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (På lager 20+)

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. S_Zepto tastatur til Znote6014/6214W NO Norsk layout (På lager 20+)

1 stk. S_Zepto 6224W 14,1" WXGA+ Non-G barebone BT/Kortleser/Geforce 8600M GT (På lager 20+)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7300 2,0GHz FSB800 4MB CACHE BOXED Dual Core (På lager 3)

1 stk. OCZ DDR2 SODIMM 2GB PC-5400 667MHz. (5.5.5.15) (På lager 11)

1 stk. Samsung 250GB 2,5" S-ATA 5400RPM 8MB cache, HM250JI, silent seek M5S (På lager 2)

1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214,6313, 6615, 2225 og 2425 (Ubekreftet 11.09.2007)

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express Intel 802.11A B G DRAFT-N1 4965AGN (På lager 20+)

 

...Bestilt! Noen siste innvendinger? ;)

 

EDIT: Hørt noe om at standard-batteriet er svake saker... Men altså, på konfig'en er jo bare "ekstra batteri" et valg.. Vil det si å endre på eksisterende batteri; eller at du får to batterier? :p Og en ting til, stikker 12cellers-batteri ut bak?

Endret av FuglFøniks
Lenke til kommentar

Hva med MacBook Pro?

Den har 8600GT-kort, 2,2GHz, 2GB ram, 120GB HD, DVD-brenner, 1440x900 oppløsning, veier ca 2,5kg, er solid bygget, rolig som få, ser bra ut og har BT. Og du kan og kjøre windows på den om det skulle være nødvendig. Får den til ca 15300 via studenttorget.no, om jeg ikke husker feil (10% rabatt).

Lenke til kommentar
Ekstra batteri vil si at du får to batterier. 12cellers-batteriet vil stikke ut bak, men du får til gjengjeld et batteri varer dobbelt så lenge :)

9436605[/snapback]

To batterier? Det er jo bare tåpelig, argh.

9436865[/snapback]

 

Det er i grunn bare praktisk å ha to batterier, hvis man skal ut på turer med buss/tog som tar + timer :)

Lenke til kommentar
Hva med MacBook Pro?

Den har 8600GT-kort, 2,2GHz, 2GB ram, 120GB HD, DVD-brenner, 1440x900 oppløsning, veier ca 2,5kg, er solid bygget, rolig som få, ser bra ut og har BT. Og du kan og kjøre windows på den om det skulle være nødvendig. Får den til ca 15300 via studenttorget.no, om jeg ikke husker feil (10% rabatt).

9437449[/snapback]

 

Det blir mellom 2 og 3 tusen kr i prisforskjell, MacBooken har mindre HDD og i og med at han har planer om å kjøre div spill er det fordelaktig med en maskin hvor det er lettere å få tak i hjelp :)

Lenke til kommentar
Ekstra batteri vil si at du får to batterier. 12cellers-batteriet vil stikke ut bak, men du får til gjengjeld et batteri varer dobbelt så lenge :)

9436605[/snapback]

To batterier? Det er jo bare tåpelig, argh.

9436865[/snapback]

Det er i grunn bare praktisk å ha to batterier, hvis man skal ut på turer med buss/tog som tar + timer :)

9437573[/snapback]

Men dette er selvsagt noe man bare kan bestille senere ekstra likevel... Så da bestiller jeg uten noe ekstrabatteri, så får jeg se om jeg trenger det etterhvert :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hoihoi, en liten update her... Fortsatt ikke bestilt 6224W...

 

Men et spørsmål: Jeg har ikke tenkt til å kjøpe med noe OS, da jeg har dette fra før/muligens skal ha Ubuntu på den. Men altså, om jeg skulle finne på å legge inn XP, vil det gå greit? Noe styr med drivere eller liknende? Burde kanskje opprette egen tråd for dette; men prøver her først :)

Lenke til kommentar
Hoihoi, en liten update her... Fortsatt ikke bestilt 6224W...

 

Men et spørsmål: Jeg har ikke tenkt til å kjøpe med noe OS, da jeg har dette fra før/muligens skal ha Ubuntu på den. Men altså, om jeg skulle finne på å legge inn XP, vil det gå greit? Noe styr med drivere eller liknende? Burde kanskje opprette egen tråd for dette; men prøver her først :)

9553625[/snapback]

 

 

Funker fett. Har nettopp fått min 6224w...drivercd medfølger selv om du køper uten OS, så vist du har installert Win XP før skal det være en lek =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...