Gå til innhold

Multiboxing - er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hva hvis man skal multiboxe med 2 wow på samme pc? Hvordan setter man opp det så man "hopper" med begge char når man trykker space f.eks??

9432312[/snapback]

Keyclone eller AutoHotKey.. Er godkjente programmer så vidt jeg vet. Keyclone koster penger, men er mye lettere å sette opp.

Til M@R7!N:

Kan du ikke bare le av det i stedet for å gå rundt å irritere deg grenseløst over at han gruset deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ja, for det er jo helt det samme :roll: EN person bruker MANGE characters til IWIN i pvp. Er ikke så vanskelig å forstå, er det vel? Hadde jeg blitt ganka av 5 om multiboxeren ikke var der? Neppe.

9432339[/snapback]

"Grupper er juks. Altså, ville jeg blitt angrepet av alle fem om de ikke hadde vært i gruppe? Neppe."

Så lenge man styrer alt selv ser jeg ikke noe galt i å ha flere kontoer.

Endret av Skarstad
Skrevet
Om du blir angrepet av fem spillere har du uansett ikke en sjanse, så jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til.

Ja, for det er jo helt det samme :roll: EN person bruker MANGE characters til IWIN i pvp. Er ikke så vanskelig å forstå, er det vel? Hadde jeg blitt ganka av 5 om multiboxeren ikke var der? Neppe.

9432339[/snapback]

Men du hadde blitt ganka uansett, om du visste om det var multiboksing eller ikke...

Skrevet
Om du blir angrepet av fem spillere har du uansett ikke en sjanse, så jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til.

9432339[/snapback]

Så 5 personer som sitter i samme rom og gjør alt sammen og dreper deg, er ulovlig? De kan like gjerne være like samkjørte. I tillegg kan hvilken som helst 5 manns gruppe sitte på Teamspeak/Ventrilo/Skype og snakke med hverandre.

Jeg vil påstå at du vil klare å drepe flere av multiboxerens chars enn den 5 manns gruppa spilt av 5 personer.

Skrevet
Han er EN person, ikke fem. Han kan kontrollere alt selv. Fem spillere er ikke sammen 24/7 og gjør alt synkront. Du kan ikke begynne å sammenlikne forhold som ikke har det samme grunnlaget.

Samme grunnlag? Grunnlaget er 5 karakterer i World of Warcraft som angriper, og slakter deg, sant? Det er dette alt handler om, det er det som faktisk skjer, i spill verdenen, korrekt? Om det er noe mer som i realiteten skjer, som har noen innvirkning på resultatet, altså at du dør, så forklar.

Så, såvidt jeg kan se kan jeg sammenligne følgende: Forskjellen mellom at 5 personer som hver styrer sin karakter, og 1 som styrer 5. Forskjellen er vel sådann:

Du dør fortere når det er 5 spillere, forutsatt at spillerne det er snakk om har tilnærmet likt gear/lvl/ferdighetsnivå. Det trengs ikke mye synkronisering for 5 å slakte 1, så det forskjellige grunnlaget du forteller om blir litt diffust for meg.

Du blir drept, det er dette som er problemet, at 5 karakterer dreper deg. Om det er en multiboxer eller ikke forandrer egentlig ikke resultatet for deg, du dør i begge tilfeller.

I dette spillet er det snakk om å konkurrere på likt grunnlag. Og om det ikke skader meg, så skader det motsatt faction å f.eks. plutselig møte en spiller og de fire slavene hans i STV der han levler.

Så, om han og 4 kompiser spiller og slakter alt av motsatt faction for fote er det greit og skader ikke deg på noen måte? Dette virker rart for meg, for forskjellen i situasjonen er på hans side, mens din side er ganske lik i begge tilfeller. 5 dreper deg, gjentatte ganger.

Han har fire andre chars som gjør det han vil, når han vil. Han skaffer seg fordeler i spillet ved hjelp av penga han har irl. Det er imot Blizzards tankegang. Og helt korrekt, jeg legger ikke inn noen innsats - og får heller ikke blues helt på egen hånd

Er det problemet altså? At han bruker mer penger, for å gå gjennom den samme utfordringen en vanlig gruppe må gjennom, for å fortjene noen blues? Eller er det at du ikke får blues? Det kan vel sies å være en fordel å slippe å lete etter gruppe, dø pga udugelige randoms du har vært uheldig å fått med. Men nøyaktig hvordan påvirker det deg at han går instane "alene"? Han møter de samme mobs og bosser tross alt.

Greit nok, tenkte mest på 1 vs "5" da.

Greit, så du forventer at det ville gått mer i din favør om 5 spillere kom og angrep deg? Hvis ikke, så ser jeg ikke hvor hans fordeler kommer inn i bildet.

Å påtvinge andre din virkelighetsoppfatning er ikke særlig pent gjort. Ta bort "ikke" i setningen, så kan jo dette være et sammendrag av alt jeg har påpekt her og i de andre innleggene.

9429796[/snapback]

Min virkelighetsoppfatning? Tja, jeg er vel ikke en snill person da? Men du virker litt i mindre tall når det kommer til denne diskusjonen...

Skrevet

Blizzard gir nok F i multiboxing. jo flere som gjør det jo mer penger tjener de. om man er dum nok for og kjøpe 2-5 accounts så betale 200-500 spenn i måneden så får de bare gjøre det for min del

Skrevet
Blizzard gir nok F i multiboxing. jo flere som gjør det jo mer penger tjener de. om man er dum nok for og kjøpe 2-5 accounts så betale 200-500 spenn i måneden så får de bare gjøre det for min del

9438439[/snapback]

Jeg er rimelig sikker på at du på en eller annen måte bruker 200-500 kroner i måneden på en eller annen aktivitet. Med mindre du fortsatt lever av lommepengene til mor eller far. Er det dermed sagt at du også er dum? Bare lurer jeg :!:

On topic:

Det er mye rart folk skal bry seg om. Spiller det noen rolle om en eller annen multiboxer? Konsentrer om ditt eget spill og bry deg mindre om hva andre gjør. Corpsscammet? Ta en liten pause, tviler sterkt på at noen i det hele tatt gidder å vente mange mange minutter for å corpscampe akkurat deg.

Skrevet

enig men pingo bare ta en pause på et par minutter så slutter dem etter hvert.

vis dem vil betale såpass i måndten så er det greit for meg, bruk deres egne penger, spill bruk multiboxing hvis du vil men bare ikke bruk bots så er alt greit.

Skrevet

I pvp er multi boxing dritt like vel så sant det ikke er en dmg dealer og 4 healere, for hver enkelt enhent vil være LANGT i fra like funksjonibel i pvp pga du sitter der med 1 tastatur og 4 klienter, alt du egentlig bare kan gjøre er /follow og spamme skills, ikke no annet..

så om du møter 5 av disse, så er det egentlig bare å ta det som en mann, du har faktisk mye større sjans å faktisk drepe noen av de 5 om de var multi boxa enn at det var 5 forskjellige spillere, som sagt tidligere.. så jeg ser ikke helt problemet... hvis gutten/jenta vi bruke mye peng i månden til å lvle 5 characters, la han gjøre det.. alle kan gjøre dette så finn no annet å whine om, for du kan gjøre dette selv du også..

Skrevet

Herre min hatt!

"Gir spilleren et stort overtak i pvp?" Bullshit han spiller 5 charrs som kommer til å bli grusa av en annen 5 mans gruppe med gjenomsnitlige spillere.

"Han kan ta en 5mans instance alene?" Joa, ikke en vanskelig en, å om han klarer dette så spiller jo det ingen rolle for deg..

Ingen som stopper deg fra å multiboxe.

Multiboxing gir ikke spilleren noen fordeler utenom at han slepper å være i en pug.

Skrevet (endret)

Haha! Første gangen jeg har hørt om dette. Dritfett :D!

Edit:

Jeg hadde ledd meg skakk om jeg ble ganka av 5 chars spilt av samme person.

Endret av bjeil
Skrevet
Dual boxing er bare latterlig.

2x dual boxing, når man låner en kompis sin account for å booste sin egen figur, er greit.

Men å holde på med faktisk flere figurer av gangen på samme tid, blir bare idiotisk.

Det sier litt om hvor avhengi folk kan bli, hvor mye folk gjør for å bli best og å overbevise andre.

9430323[/snapback]

Så 2 x dual boxing er greit, men 3 x dual boxing er latterlig om formålet er det samme? Javel :roll:

Hvem sier at de som driver med dual boxing bruker mer tid enn andre på spillet? Skulle vel heller tro det er omvendt, om man snakker 5 mans instancer. Å kalle noen for avhengig kun fordi en driver med dual boxing, det er det som er latterlig. DB er ikke ensbetydende med at man bor ingame.

Jeg ville heller møtt en som DB i arena og BGs enn en såkalt vanlig gruppe. I BGs drar jo folk som regel i grupper uansett og jeg ville valgt 3-5 hjerner mot 1 når som helst ;)

Vil heller si de gimper seg litt enn at de får så utrolig fordeler så det kan kalles juks. Hadde jeg hatt råd og ork hadde det vært moro å prøvd :)

Skrevet

Jeg kan forstå reaksjonen til folk når de først får høre om boxing, det høres jo litt rart og egentlig absurd ut? Og at de selfølgelig får fordeler! Men når du får tenkt deg littom, og fått ting på avstand og forstår hva det går ut på, så tror jeg de aller fleste forstår at dette ikke er noe å bry seg om og at det gir minimalt med urettferdige fordeler.

Ja du kan bli ganket av en kar som styrer 5 personer, men med såpass mye ganking og urettferdige slåsskamper i wow så holdet bare ikke det argumentet.

Vanittig moro å se hva de får til, og oppsettet deres, smått utrolig, men utrolig stilig.

Skrevet

Herrejesus så mange som var for multiboxing her da. Det er vel fordi det høres "kult" ut og alle vil prøve det selv. Jeg orker virkelig ikke å argumentere imot alt som er blitt sagt her, det blir jo som å skrive en hel avhandling og trøkke det inn i øregangen med pinsett der man bare møter masse ørevoks. Vel, får se når jeg gidder / får tid.

Ja du kan bli ganket av en kar som styrer 5 personer, men med såpass mye ganking og urettferdige slåsskamper i wow så holdet bare ikke det argumentet.

Multiboxing er et fremmedelement i et naturlig urettferdig miljø, så det kan ikke sammenliknes. Man rettferdiggjør ikke knivdrap bare fordi det er slossing og uro i et område.
Skrevet
Multiboxing er et fremmedelement i et naturlig urettferdig miljø, så det kan ikke sammenliknes. Man rettferdiggjør ikke knivdrap bare fordi det er slossing og uro i et område.

- lol??

ossen er det urettferdig når alle kan gjøre det? og ikke kom å si at det har noe med penger å gjøre, for det argumentet er bare bullshit... hvem er det som ikke har minst 2 accounter a? jeg sitter på 2 selv, og betaler dama sinne 2 accounter..

og enda er det billigere enn å gå å kjøpe seg ET spill hver måned...

nevn 5 uretferdige ting med multi boxing..

her er noen punker jeg vil nevne om multi boxing,

1. Lvlinga går DESIDERT mye saktere hvis du lvler UTENFOR instancer

2. lvler du i instancer så blir det mye whipe pga du greier ikke å styre alle charactere like godt som om det hadde vært 5 personer, resulterer i masse repair bills..

3. hvem i pokker pvper med multi boxing, så sant det ikke er 4 healers og en dmg dealer, eller som han kinesern som har 1 priest og 4 mages, fordi alt han børr gjøre på magene er å spamme arcane explotion..

4. Er det vanelig med å boxe 4 personer i WoW ? nei, det er ikke det.. er enkelt personer som gjør sånt, hvorfor? fordi det er et helvete, for å ikke snakke om timene de sitter å configurerer dette her samt macroer og spille måte...

Skrevet

helt til du møter et team med CC eller Silence så er det gg, shamans tåler ikke en dritt uansett og du greier ikke å holde styr på de 4 shamanene du boxer..

4 shamans på follow er easy pray

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...