Gå til innhold

Multiboxing - er det ok?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv dualboxa. Ser ikke problemet. Det er jo ikke sånn at det går ut over noen. Men Jeg skjønner at folk som ikke har råd til flere kontoer blir misunnelig på en som levler 5 characters samtidig. Gode gamle jantelov Norge..."Om du kan gjøre noe bedre/mer effektivt enn meg, så får du fan ikke lov!"

 

Problemet med flere klienter på samme maskin er at du må ty til metoder som karakteriseres som ulovlige av Blizzard. Autohotkey f.eks. sendkey

 

Min metode var ganske enkel, og fungerte sånn halvbra. 1 stasjonær pc, 1 bærbar på nettverk. Ett trådløst tastatur med en mottaker i hver maskin. Et mus/keyboard sharing program, f.eks Multiplicity eller Synergy. Multiplicity fungerte best for meg. Ellers innvolverer det mye macroer på slavemaskinen. Men bare enkle ting, som allerede fins i spillet.

 

Når jeg dualboxa møtte jeg på to typer mennesker. Den ene typen var de som syntes det var utrolig kult å se to karakterer gjøre alt helt synkront, den andre typen var de som skulle rapportere meg til Blizzard kun fordi de ikke likte det jeg drev på meg. Enkelte drev og fulgte etter meg i lenger tid for å se om de greide å ødelegge for meg, pulle mobs på meg osv.

Lenke til kommentar

Boxing er helt ok for meg. Har møtt det jeg tror var en multiboxer en gang, og det plaget meg ikke i det hele tatt. Tar ikke WoW så seriøst at jeg går rundt og irriterer meg over slik.

Skal man irritere seg over noe kan man heller ta for seg alle reklamespammerne, de ødelegger jo mer!

 

Dette med at multiboxere får en fordel i PVP er både sant og usant. De har jo den sammenlagte slagkraften til antall characters de kontrollerer, men det er også begrenset hvor bra en person kan kontrollere flere char´s samtidig, selv om oppsettet hans/hennes er veldig bra.

Med tanke på det lille antallet av multiboxere som finnes er det nok ikke noe reelt problem. Blir du corpsecampa, så bare gå og gjør noe annet til de går vekk. :)

Ingen venter i evig tid på et lik!

Lenke til kommentar
Så en shaman, han hadde fire andre shamans på slep som gjorde det han ville, samtidig. Dette er visstnok lov å gjøre, fordi alt styres av èn person og ikke botter. Denne personen vil da levle kjappere, kan gjøre instancer "alene" og få et kraftig overtak i pvp. Det er ganske utrolig at Blizzard kan tillate dette.

 

Personlig synes jeg dette er ganske forkastelig da det er direkte juks. Mistet nesten lysten på å spille mer når individer bare kan ta seg til rette på den måten.

 

post-35043-1188850982_thumb.jpg

9421586[/snapback]

 

WarpX, kan du forklare hvilke fordeler han har som ikke 5 spillere som jobber sammen har?

 

Om han lvler kjappere skader det vel ikke deg i det minste, eller, om det gjør det, hvordan? Jeg kan ikke se hvordan dette kan påvirke deg på noen annen måte enn å framkalle misunnelse, men hvis det ikke er det, så forklar problemet.

 

Kan kan ta instancer "alene", men det er fortsatt 5 characters som jobber sammen for å overvinne hindringene. Du er jo ikke engang med i instancen, hvordan blir du påvirket i det hele tatt?! "å nei, nå går han SM armory igjen..." vær så snill å sett inn nøyaktig hva som er problemet, for det er jo ikke som du er med og wiper sammens med vedkommende, eller legger inn noe som helst slags innsats når det gjelder hans instance runs.

 

Hvilket overtak har han i PvP om ikke ett co-op har? Hvis 3x5 dualboxere som jobber sammen møter ett 15 mann co-op tror jeg de 15 vil vinne, såfremt klasser/utstyr ikke er utrolig skeivt fordelt. Det er ikke som den ene personen tar 1/15 slots i AB med sine 5 characters, han tar 5!

 

Han tar seg til rette, du klager på ting som ikke angår deg, skader noen eller på noen måte er til bry for noen....utenom deg da.

Lenke til kommentar
Så en shaman, han hadde fire andre shamans på slep som gjorde det han ville, samtidig. Dette er visstnok lov å gjøre, fordi alt styres av èn person og ikke botter. Denne personen vil da levle kjappere, kan gjøre instancer "alene" og få et kraftig overtak i pvp. Det er ganske utrolig at Blizzard kan tillate dette.

 

Personlig synes jeg dette er ganske forkastelig da det er direkte juks. Mistet nesten lysten på å spille mer når individer bare kan ta seg til rette på den måten.

 

post-35043-1188850982_thumb.jpg

9421586[/snapback]

*sutre sutre* :cry:

Lenke til kommentar

Må vel helt ærlig si at jeg ikke synest synd på folk som whiner om folk som driver med multiboxing... Hvis jeg ser en person cleare SSC alene kan det hende jeg skifter mening :) Hadde jeg bare hatt penger og skills skulle jeg gjerne prøvd meg på multiboxing myself :p

Endret av GeirV
Lenke til kommentar

En mann og kona hans multiboxa Ragnaros back in the days, skal se om jeg greier å finne igjen artikkelen :) De kunne kontrollere opp til 46 chars samtidig!

 

Edit: http://www.dual-boxing.com/forums2/viewtopic.php?t=498

tror jeg så linken i den threaden der

 

http://i183.photobucket.com/albums/x45/Xzin-WoW/wowboxes.jpg

http://i183.photobucket.com/albums/x45/Xzi.../equipment1.jpg

http://i183.photobucket.com/albums/x45/Xzi.../equipment2.jpg

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
ALLE mmo`s så er det ganske vanelig og boxe en character eller 2.. så skjønner ikke hvorfor det er så "ødeleggende"

Hvor det er vanlig ellers driter jeg i. Uansett har dette ikke noe med ødeleggende eller ikke å gjøre (null logikk fra din side).

 

å komme å whine at folk får overtak på andre er piss, du kan gjøre det du og , hvis du gidder, så hvorfor whine? trioboxe krever ikke en dritt, siden hver gang du alt tabber så forsvinner så si alt av minne bruk på det vindu bort..

Er ikke av den typen som utnytter smutthull, ellers takk. Og alt-tabber... herregud, tror du det er det multiboxing dreier seg om?? Det er i så fall en veldig handikapet versjon.

 

som sagt tidligere, har du penger til det og vil bruke penger til det , hvorfor ikke?

slår værtfall å sitte i shatt i timesvis å finne en tank eller healer som ikke leaver etter 30min , eller drittunger som må gå å legge seg klokka 22.00 eller folk som bestemmer seg for å gå å spise midt i en instance

Om du kunne solo alle instancene alene, hva er da pointet med spillet? 99% av spillerne gjør instancer sammen med andre spillere. Guild runs er vanligvis ikke sånn du beskriver. Med penger kan man gjøre mye rart ja... det skulle vært slik at man kunne sende inn penger til Blizz for å få bedre utstyr og ekstra spells/abilities, det hadde vært knall det. :roll: Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Har selv dualboxa. Ser ikke problemet. Det er jo ikke sånn at det går ut over noen. Men Jeg skjønner at folk som ikke har råd til flere kontoer blir misunnelig på en som levler 5 characters samtidig. Gode gamle jantelov Norge..."Om du kan gjøre noe bedre/mer effektivt enn meg, så får du fan ikke lov!"

Nei, det går jo heller ikke ut over noen om din gode kvinnelige kollega plutselig stiger i gradene etter å ha hatt det svært hyggelig med sjefen... det er ikke janteloven eller noe annet bs det dreier seg om, det er snakk om å følge et spillemønster som alle andre - selv om ikke Blizz tar deg fordi du har utnyttet et smutthull i EULA'en dems.

 

Snakk om å misbruke jantelov-konseptet så til de grader... trekk den fram så kan liksom alt rettferdiggjøres :roll:

Lenke til kommentar
WarpX, kan du forklare hvilke fordeler han har som ikke 5 spillere som jobber sammen har?

Han er EN person, ikke fem. Han kan kontrollere alt selv. Fem spillere er ikke sammen 24/7 og gjør alt synkront. Du kan ikke begynne å sammenlikne forhold som ikke har det samme grunnlaget.

 

Om han lvler kjappere skader det vel ikke deg i det minste, eller, om det gjør det, hvordan? Jeg kan ikke se hvordan dette kan påvirke deg på noen annen måte enn å framkalle misunnelse, men hvis det ikke er det, så forklar problemet.

I dette spillet er det snakk om å konkurrere på likt grunnlag. Og om det ikke skader meg, så skader det motsatt faction å f.eks. plutselig møte en spiller og de fire slavene hans i STV der han levler.

 

Kan kan ta instancer "alene", men det er fortsatt 5 characters som jobber sammen for å overvinne hindringene. Du er  jo ikke engang med i instancen, hvordan blir du påvirket i det hele tatt?! "å nei, nå går han SM armory igjen..." vær så snill å sett inn nøyaktig hva som er problemet, for det er jo ikke som du er med og wiper sammens med vedkommende, eller legger inn noe som helst slags innsats når det gjelder hans instance runs.

Han har fire andre chars som gjør det han vil, når han vil. Han skaffer seg fordeler i spillet ved hjelp av penga han har irl. Det er imot Blizzards tankegang. Og helt korrekt, jeg legger ikke inn noen innsats - og får heller ikke blues helt på egen hånd.

 

Hvilket overtak har han i PvP om ikke ett co-op har? Hvis 3x5 dualboxere som jobber sammen møter ett 15 mann co-op tror jeg de 15 vil vinne, såfremt klasser/utstyr ikke er utrolig skeivt fordelt. Det er ikke som den ene personen tar 1/15 slots i AB med sine 5 characters, han tar 5!

Greit nok, tenkte mest på 1 vs "5" da.

 

Han tar seg til rette, du klager på ting som ikke angår deg, skader noen eller på noen måte er til bry for noen....utenom deg da.

Å påtvinge andre din virkelighetsoppfatning er ikke særlig pent gjort. Ta bort "ikke" i setningen, så kan jo dette være et sammendrag av alt jeg har påpekt her og i de andre innleggene.
Lenke til kommentar
Er ikke av den typen som utnytter smutthull, ellers takk. Og alt-tabber... herregud, tror du det er det multiboxing dreier seg om?? Det er i så fall en veldig handikapet versjon.

 

Utnytte smutthull er det bare om du multiboxer flere klienter fra samme maskin. Dette støtter jeg ikke personlig siden Blizzard selv tar avstand fra det.

 

Om du kunne solo alle instancene alene, hva er da pointet med spillet? 99% av spillerne gjør instancer sammen med andre spillere. Guild runs er vanligvis ikke sånn du beskriver. Med penger kan man gjøre mye rart ja... det skulle vært slik at man kunne sende inn penger til Blizz for å få bedre utstyr og ekstra spells/abilities, det hadde vært knall det.  :roll:

 

Poenget med spillet er vel å spille på sine egne premisser. Har du ikke nok utfordring med å spille en karakter, hva med å spille 3? Det som gjør World of Warcraft til en morsom opplevelse for meg er nok ganske annerledes enn for deg, men skal jeg eller du slutte å spille spillet fordi motparten har problemer med hvordan den andre spiller?

 

Angående å soloe alle instancene i spillet... Vel, du kan jo prøve.

 

Snakk om å misbruke jantelov-konseptet så til de grader... trekk den fram så kan liksom alt rettferdiggjøres  :roll:

 

Hvis du behøver å maskere jantelov begrepet som noe annet, så skal du bare det. Vi vet jo alle hva det dreier seg om. "Jeg er sur på deg fordi du har finere bil enn meg". End of story.

 

Han er EN person, ikke fem. Han kan kontrollere alt selv. Fem spillere er ikke sammen 24/7 og gjør alt synkront. Du kan ikke begynne å sammenlikne forhold som ikke har det samme grunnlaget.

 

Igjen, jeg tror du grovt overvurderer effektiviteten ved å kontrollere 5 characters samtidig. Det er 1 fear, så har man et enormt synkroniserings problem. Characters som er ute av /follow range, characters som står med ryggen til target og forsøker dps. Generell mangel på knapper for å microe 5 characters fullstendig osv. Ja det er lettere å ganke noen med flere characters, men blir man ganka selv er det faktisk et større problem å microe alle slik at man vinner.

 

Han har fire andre chars som gjør det han vil, når han vil. Han skaffer seg fordeler i spillet ved hjelp av penga han har irl. Det er imot Blizzards tankegang. Og helt korrekt, jeg legger ikke inn noen innsats - og får heller ikke blues helt på egen hånd.

 

Tror du ærlig talt at det er mot Blizzards tankegang at jeg som enkeltperson betaler for 2-5+ kontoer? (Jeg har 2).

 

Hvilket overtak har han i PvP om ikke ett co-op har? Hvis 3x5 dualboxere som jobber sammen møter ett 15 mann co-op tror jeg de 15 vil vinne, såfremt klasser/utstyr ikke er utrolig skeivt fordelt. Det er ikke som den ene personen tar 1/15 slots i AB med sine 5 characters, han tar 5!

 

Multiboxing i BG ville jeg aldri forsvart. Dette går utover medspillerne dine. Ved jevne teams i AB f.eks, så vil teamet med en 1x5 multiboxer tape i de aller fleste tilfeller, for i realiteten er man bare 11 personer til å cappe flag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...