Gå til innhold

Hva er navnet på denne funksjonen? VB6.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva er navnet til disse to merkefeltene?

 

begge heter jo "Hitano"

9421571[/snapback]

 

Du svarte på ditt eget spørsmål... :thumbup:

 

 

Siden de har samme navn og er av type "radio" så vil kun en av verdiene bli sendt tilbake til serveren din. Checkbox'er kan også ha samme navn, og da kan flere verdier bli kommaseparert sendt tilbake til serveren.

Lenke til kommentar

så hvis jeg i VB6 vil hva 2 runde knapper som de nedenunder(smiliene(postikon)) mens 1 heter "Ja" og en "Nei"

blir det ?

 

webbrowser1.document.all("hitano")value = "ja"

eller

webbrowser1.document.all("hitano")value = "nei"

 

??

 

EDIT:

 

eller letter sant

 

hva må jeg skrive i checkbox'en for at verdiene skal sendes tilbake?

PS: Jeg har en kalt "Ja" og en "Nei"

 

håper på svar

Endret av mythbusters
Lenke til kommentar

Og hvilken retningslinje forhindrer folk i å spørre etter hjelp til å lage en BOTT?

 

At du er lei dette betyr ikke at andre ikke vil vite av dette. Personlig er jeg veldig interresert i teknikken (noe jeg sikkert allerede har sagt 1000 ganger her på forumet) nettop fordi den kan brukes til utrolig mange andre ting også.

 

Bare en ting til - hvordan ser du at dette er et forsøk på å lage en jukse dings?

Lenke til kommentar
Og hvilken retningslinje forhindrer folk i å spørre etter hjelp til å lage en BOTT?

 

At du er lei dette betyr ikke at andre ikke vil vite av dette.  Personlig er jeg veldig interresert i teknikken (noe jeg sikkert allerede har sagt 1000 ganger her på forumet) nettop fordi den kan brukes til utrolig mange andre ting også.

 

Bare en ting til - hvordan ser du at dette er et forsøk på å lage en jukse dings?

9437805[/snapback]

 

Ved å godta rettningslinjene når du melder deg inn i NM godtar du å ikke bruke bot for å jukse. Ved å spørre om dette på forumet her bryter du avtalen du har med NM og det er ulovlig. Å drive med ulovlig aktivitet på dette forumet er ikke godtatt.

 

Anyhow... jeg hadde ikke brydd meg om NM juksebot'er om de som faktisk spurte spørsmålene hadde giddet å lære seg å programmere. Men 99% av dem er ikke interesert i å gjøre en innsats selv, de skal kun ha "koden". Å bli nedrent av 14åringer som maser om de mest elementære ting uten å ha giddet å lest en eneste liten tutorial er håpløst.

Lenke til kommentar
Og hvilken retningslinje forhindrer folk i å spørre etter hjelp til å lage en BOTT?

 

At du er lei dette betyr ikke at andre ikke vil vite av dette.  Personlig er jeg veldig interresert i teknikken (noe jeg sikkert allerede har sagt 1000 ganger her på forumet) nettop fordi den kan brukes til utrolig mange andre ting også.

 

Bare en ting til - hvordan ser du at dette er et forsøk på å lage en jukse dings?

9437805[/snapback]

 

Ved å godta rettningslinjene når du melder deg inn i NM godtar du å ikke bruke bot for å jukse. Ved å spørre om dette på forumet her bryter du avtalen du har med NM og det er ulovlig. Å drive med ulovlig aktivitet på dette forumet er ikke godtatt.

 

Anyhow... jeg hadde ikke brydd meg om NM juksebot'er om de som faktisk spurte spørsmålene hadde giddet å lære seg å programmere. Men 99% av dem er ikke interesert i å gjøre en innsats selv, de skal kun ha "koden". Å bli nedrent av 14åringer som maser om de mest elementære ting uten å ha giddet å lest en eneste liten tutorial er håpløst.

9437966[/snapback]

HAHA! Den var god. Har du lest alle EULA'ene til Microsoft? Tipper mange andre sliter med "lovbrudd", eller i hvertfal på kanten av det da.

 

Jeg er selvsagt enig med deg at man kan bli lei dette, men da er det jo bare å hoppe over disse innleggene. Eller enda bedre - man kan "ignorere" brukere ved å trykke på brukernavnet, velge "Ignorer bruker" og vips så blir man ikke plaget av denne brukeren mer. Så kan heller de som synes dette er interresant lese og skrive innlegg på hendvendelsene.

Lenke til kommentar

Nå er det presedens på moderering, og ikke den medfølgende sluttbrukerlisensavtalen som medfølger disse nettspillene, det tas hensyn til. Se bare på siste innlegg i følgende stengte tråder:

Klikke på en link...VB6

VB6 Problem - Timer virker ikke skikkelig!

VB6 - Ett problem, Hjelp! =D

Logg inn knapp

Hjelpt til bot!

Trykke på en link i webbrowser (.net)

 

Jeg må likevel innrømme at jeg ikke egentlig kan finner belegg for slik stenging i retningslinjene, men nå er det jo engang slik at disse er langt fra absolutte og endelige. Dette er nemlig et privat forum, og det er således fritt frem for innehaverne å beslutte å stenge en tråd, likegyldig av hvilken begrunnelse som måtte foreligge.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar
Jeg må likevel innrømme at jeg ikke egentlig kan finner belegg for slik stenging i retningslinjene, men nå er det jo engang slik at disse er langt fra absolutte og endelige. Dette er nemlig et privat forum, og det er således fritt frem for innehaverne å beslutte å stenge en tråd, likegyldig av hvilken begrunnelse som måtte foreligge.

9473665[/snapback]

 

Joda, det er klart, men innehaver og freelance moderatorer er to forskjellige ting. De fleste moderatorer her har jo ikke noe med diskusjon.no å gjøre og de fleste stenginger er jo foretatt på "Hei! Dette strider mot mine personlige interresser" prinsippet og bør ikke forekomme. Hvis noe skal stenges av en annen grunn en det som står i retningslinjene så bør grunnen

1. tas opp med ansvarshaver

2. legges til som eget punkt i retningslinjene

 

Hittil er det jo bare moderatoren som "mener" noe om temaet og ut fra dette stenger tråden. Jeg kaller det litt "fjortis mentalitet" og ligner svert på sensur. Hehe. Hadde jeg hatt moderator status hadde alle trådene du viste til blitt åpnet igjen umiddelbart.... lol Du veit, det er ikke så mange stedene igjen i verden som driver med slikt. Selv russland har jo "sluttet" med dette. Er noen få igjen i midtøsten

 

Moderator burde hatt kunn en retningslinje å forholde seg til:

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre hva man vil"

Lenke til kommentar

Moderator har tillatelse til å stenge tråder etter ønske, hvis det er tråder som er uønskede, noe disse er, siden de egentlig aldri spør om programmeringstekniske kompliserte oppgaver, men ting de rett og slett ikke har giddet å sette seg inn i.

Merk hvordan alle som skriver disse inleggene kaller webbrowseren for 'WebBrowser1' fordi de ikke bytter navn på den.

En som har programmert en stund, ville alltid byttet navnet vekk fra dette.

Merk også hvordan ingen av dem bruker variabler, datatyper eller funksjoner for å løse problemene sine.

Lenke til kommentar

Jadam jeg betviler ikke at mange trådstartere har total mangel på innsikt og eller programmeringskunnskap. Det er ikek det som er poenget mitt. Det jeg mener er at spørsmålene som kommer opp omhandler grunnleggende teknikker på programmering mot web. Om det skal brukes til juks eller å lage sin egen netbank løsning er jo egentlig helt uvesentlig. Det er løsningene som er interresange. Eksempelvis kan jeg nevne at da jeg jobbet i daTax så drev vi å forsket på hvordan vi kunne tilpasse daTax programvaren mot bankenes nettbank løsninger. Teknikken er nøyaktig den samme som å lage en "juksedings" til web spillene. Derfor er løsningene på disse mafiaspill bottene av stor interresse for de som er ute etter hjelp til mer seriøse ting. Hvis dette forum skal være slik at noen skal bestemme at slik teknologi ikke er av interresse så mener jeg at dette er synd for diskusjon.no. Den eneste grunnen til at jeg faktisk er her er nettop at jeg fant løsninger på noen av mine problemer. Det er snart 1 år siden jeg ble med på diskusjon.no. Den gangen hadde jeg nesten ikke engang åpnet Visual Studio. Riktignok hadde jeg årevis med programmerings kompetanse fra før, men det endrer ikke det faktum at jeg i .NET sammenheng var relativt færsk. Jeg er like "sleip" som alle andre jeg, og gidder ikke lese bøker hvis jeg kan stille et enkelt spørsmål på web, noe jeg gjorde, og fikk svar. I dag tror mener jeg selv at jeg er rimelig oppe og går i både VB, C# og .NET og det er ikke bare fordi jeg har sett i MSDN. Det har også mye med aktivt bruk av diskusjonsforum. Det værste svar jeg kan tenke meg å få i et slikt forum er "Søk i google", "har du sjekket MSDN", etc. Ikke det at jeg ikek klarer å søke, det er mer det at hvis diskusjon.no skal bli et bra og innholdsrikt forum så må det være rom for amatører som bare lurer på kun en ting, selv om den er triviell. Hvis ikek vil forumet fort bli et "elite" forum der kun den harde kjærne sitter igjen. Regner med at dette ikke er av interresse for noen. Det optimale er jo at forumet kan fungere som et oppslagsverk. Men hva vet vel jeg ;-) Er jo bare en ussel bruker av dette forum jeg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...