Gå til innhold

Brenneren min bruker 100% CPU!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du skrudd på DMA da?

 

 

control panel --> system --> hardware --> device manager --> Ide ata/atapi devices... sjekk på primer og sekunder at du har DMA på alle disker/cd-rom/brennere der.

 

Tok dette bilde da eg IKKJE fant dma instillingene mine... men dei er på bildet til venstre for devicemaangern (der det står pioneer overst!)

 

Sjekk Bilde dma.jpg

 

http://home.no.net/leifbob/bilder/pc/dma.jpg

Lenke til kommentar
1. Les over!

2. Har XP, DMA er default på

3. I PlexTools velger jeg om DMA skal være på eller av, og den ER på

Har du prøvd å avinstallere plextools? Eller se etter om det er en nyere versjon.

Hadde bare problemer med det eg på min brenne for en stund siden. Det skader ikke å prøve, om det ikke blir bedre så er det ikke installere plextools igjen.

Lenke til kommentar

Du har en plextor hvilket betyr at du bruker Nero Burning Rom.

Dette brenneprogrammet bruker mye CPU men jeg vil holde det for å være det beste. 100% prosent høres mye ut men min XP2000 CPU blir ganske opptatt når jeg brenner og jeg vil tro at en 1400 prosessor vil få nok å gjøre.

 

lev med det eller oppgrader!!

 

 

Har brent CA. 1200 cd plater siste år med forskjellige brenneprog.

Lenke til kommentar

Har fått ordnet det nå etter å ha tatt system rollback, så nå har jeg gått tilbake til PlexTools 1.12.

Bruker ikke mer enn ca. 12% CPU nå, og bare så du vet det så er min 1400@1510 vel så rask som en XP2000+. Dette er erfaringer etter å ha bygget en del maskiner med bl.a. XP1800+, 2000+ og 2200+.

Lenke til kommentar
og bare så du vet det så er min 1400@1510 vel så rask som en XP2000+. Dette er erfaringer etter å ha bygget en del maskiner med bl.a. XP1800+, 2000+ og 2200+.

 

tviler sterkt på at den er like rask som en XP2000+ (1,66Ghz) du... :roll:

er nokk stor forskjell mellom 2000+ og Thunderbird din....

XP er mye bedre enn T-bird....

Har XP nå, brukte å ha før T-bird.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...