Gå til innhold

Kan ikke sende SMS med OneCall


Anbefalte innlegg

Hei, er det noen andre som har hatt problemer med å sende SMS etter å ha byttet til OneCall? Jeg byttet til OneCall nylig, og når jeg prøver å sende SMS, får jeg melding om at sendingen mislyktes, og årsaken "Ingen nettverksstøtte for meldinger. Kontakt tjenesteleverandøren." Men jeg kan motta SMS...

 

Jeg søkte litt på forumet, men fant ikke noe om samme problem i det hele tatt. Faktisk fant jeg ikke samme feilmelding på verken Google eller Kvasir.

 

Har hatt litt kontakt med support, de sier at det er mulig at det er noe Netcom må fikse, foreløpig venter jeg fremdeles på svar tilbake.

 

Er forsåvidt ingen krise, siden jeg nesten aldri sendte SMS før jeg byttet til OneCall heller, og siden jeg kan ringe gratis så kan jeg jo alltids gjøre det i stedet for å sende SMS-svar tilbake. Men jeg skulle gjerne visst om jeg faktisk er eneste som har opplevd dette...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Sjekk at meldingsentral er satt opp med nummer

+4792001000. Slå telefonen av og på igjen dersom du må bytte nummer på meldingsentralen.

 

Fungerer det fortsatt ikke så ta kontakt med vår kundeservice på 04300.

 

Vennlig hilsen

Thomas Sandaker/One Call

9417980[/snapback]

er vell bedre og oppgi epost, for som regel ringer det og ringer det i ca 15min også blir man kasta ut... er dette fiks? var slik før i vertfall....

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet. Var bare å skifte nr til meldingssentral slik som nevnt over ;)

Jeg får ikke sendt tekstmelding. Hva er galt?

 

Sjekk at du har riktig nummer til Meldingssentral lagret på din telefon. Det riktige nummeret er +4792001000. I brukerveiledningen til din telefon finner du hvor dette nummeret skal være lagret.

Lenke til kommentar

Takk takk Will, hehe. :)

 

Nei, meldingssentral har jeg allerede sjekket, det er satt opp riktig. Og det er ikke valgt Ja på "Bruk pakkedata" (GPRS) heller... Hmm, burde kanskje prøve å sende med en annen mobil. Men det gikk jo an å sende SMS med Netcom, så det burde jo egentlig ikke være noe galt med selve mobilen... *sukk* :dontgetit:

Lenke til kommentar
Er endelig blitt fikset, problemet var faktisk noe på Netcom sin side. Er forholdsvis godt fornøyd med supporten. :) Tok riktignok litt tid før det ble fikset, men det blir vel lett sånn når feilbehandlingen må gjennom flere ledd... (One Call -> Netcom)

9426752[/snapback]

 

Kan du si noe mer konkret om problemløsningen? Var det NetComs kundeservice som fiksa dette? Løste de det over telefon?

Lenke til kommentar

Vel, siste svar fra support var i alle fall:

Beklager sent svar, har ventet på svar fra teknisk avdeling hos netcom. De sa de hadde rettet feilen der forrige gang, men sa nå at de ser at den fortsatt henger igjen, og skulle ta seg av saken i løpet av dagen.

 

Ingen egentlige detaljer om hva som var problemet, nei. Men all min kontakt med support var via e-post.

Lenke til kommentar
Onecall bruker netcom sitt nett, derav tar Netcom seg av tekniske saker som dette. Har absolutt ingenting med en dårlig unnskyldning å gjøre vil jeg tro :)

9428759[/snapback]

Helt enig, høres faktisk troverdig ut, det svaret han har fått. Videreselgere i NetComs nett berøres av tekniske feil i systemene og nettet til NetCom, og det gjelder selvsagt ikke bare dekningsproblemer. Mindre feil som dette kan også skje, og rammer videreselgere like mye som NetCom-abonnenter.

 

Menmen - kjempebra det ble løst :)

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Hei

 

Sjekk at meldingsentral er satt opp med nummer

+4792001000. Slå telefonen av og på igjen dersom du må bytte nummer på meldingsentralen.

 

Fungerer det fortsatt ikke så ta kontakt med vår kundeservice på 04300.

 

Vennlig hilsen

Thomas Sandaker/One Call

er vell bedre og oppgi epost, for som regel ringer det og ringer det i ca 15min også blir man kasta ut... er dette fiks? var slik før i vertfall....

 

E-post blir jo det samme som å bare svare på innlegget her da. Er alltid bedre med telefonkontakt.

Lenke til kommentar
Onecall bruker netcom sitt nett, derav tar Netcom seg av tekniske saker som dette. Har absolutt ingenting med en dårlig unnskyldning å gjøre vil jeg tro :)

 

Onecall/networknorway er i løpende stund sistprioritert i netcom sitt nett. Trolig fordi de snart flytter til Telenor sitt nett. Netcom nettet er vel også nokså overbelastet i nåværende stund etter at tele2 kom over.

Lenke til kommentar
Onecall/networknorway er i løpende stund sistprioritert i netcom sitt nett. Trolig fordi de snart flytter til Telenor sitt nett. Netcom nettet er vel også nokså overbelastet i nåværende stund etter at tele2 kom over.

 

Hva mener du med at One Call / Network Norway har siste prioritet? At samtaler/sms ikke prioriteres i nettet? Og hvor har du informasjonen fra?

 

-s

Lenke til kommentar
får ikke sendt sms med nokia n82 og meldingssentral +4792001000

 

 

 

edit..var +47 47919000 som en prøvde først, men hadde sannsynligvis tastet feil pga knappene første gangene.

 

Har samme smstrøbbelet med n82black jeg også.. ALVORLIG lei! :realmad:

Skal nevnes at det fungerer i ca et døgn og så havarerer fullstending.. bruker +4747919000 selv.. med +4792001000 får jeg feilmelding i løpet av 10 sek som sier kan ikke sende melding osv..

 

Har nå kontaktet onecall via web så får vi se..

Endret av Lifeforms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...