Gå til innhold

Tråden om HTC TyTN II - tips og nyttig info


R@ge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nå fått til norsk soft-tastatur med dutty-rom på telefonen min, men hardware-tastaturet kødder litt. Når jeg skriver enkelte bokstaver (de mot høyre på tastaturet) kommer det opp noe slags autofullfør-greier, som gjør at jeg bare erstatter den bokstaven jeg nettopp har skrevet med en annen, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Er det noen som har forslag, så mottas de med takk!

 

Kan du dele funnene dine? Jeg fikser TyTn II til en kompis med nyeste Dutty Diamond for Kaiser men kødder noe utrolig med tastaturet og blir ikke klok på alt som står hos XDA-Developers.

 

EDIT:

 

Fikk fiksa utrekkstastaturet, men får ikke "Diamond" tastaturet til å funke med Gullums filer. Det fungerer fint på engelsk, men ikke norsk.

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Har nå fått til norsk soft-tastatur med dutty-rom på telefonen min, men hardware-tastaturet kødder litt. Når jeg skriver enkelte bokstaver (de mot høyre på tastaturet) kommer det opp noe slags autofullfør-greier, som gjør at jeg bare erstatter den bokstaven jeg nettopp har skrevet med en annen, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Er det noen som har forslag, så mottas de med takk!

 

Kan du dele funnene dine? Jeg fikser TyTn II til en kompis med nyeste Dutty Diamond for Kaiser men kødder noe utrolig med tastaturet og blir ikke klok på alt som står hos XDA-Developers.

 

EDIT:

 

Fikk fiksa utrekkstastaturet, men får ikke "Diamond" tastaturet til å funke med Gullums filer. Det fungerer fint på engelsk, men ikke norsk.

 

Hardware tastaturet ditt fusker fordi det er satt opp for 409 og engelsk, du må forandre den til 414 som er Norsk bokmål:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\KEYBD]
"CurLang"=dword:00000414

 

Har lagt til en cab som gjør nettop dette for deg :) Når det gjelder P1 Diamond keyb og Gullums språkfiler for Dutty`s V1 kan du jo alltids prøve framgangsmetoden min som dutty har lenket i post no.2 her.

 

Problemet for V1 er at Dutty har kokt inn P1 Diamond Keyb. Du får ikke overskrive ezinput.dll som styrer sip og den henger ved soft reset. Kjør på med min re-pack: http://forum.xda-developers.com/attachment...mp;d=1212958155

 

Og alt vil fungere greit :)

 

De "autofullføre greiene" er "Suggest word when entering text" og kan bli slått av ved å:

Start->Settings->Input->Word Completion huk av det som er ønskelig eventuelt alt. Ett annet alternativ er å slå av xT9, du finner disable xT9 overalt på xda.

Raiisak_s_Norsk_HW_Keyboard.zip

Lenke til kommentar
Får ikke gps biten og tomtom til å virke jeg. Har kjøpt kart for norge, men den finner ikke gps. "ingen gps enhet"

 

Anyone?

Sjekk om programmet er satt opp til å lete etter GPSen på COM4 med baud rate 9600.

 

Er samme oppsetttet på TT6&7, du må velge Annen NMEA GPS. La baud-rate stå på 4800 og bruk com4. Stå utendørs og vent å se hva som skjer. Bruker du stock rom foresten? Om det er custom kan det være litt triksing med radio for å få igang GPS ved kaldstart, til det anbefaler jeg GPSTest som er bra, samt at du også bruker to fine program for GPS er GPSTest og QuickGPS, har lagt ved begge i tråd.

GPSTest_1.04.zip

QuickGPS.zip

Lenke til kommentar
Er en ting som irriterer meg grenseløst med Tytn II og det er elendige alarmen.

 

I mange år har jeg brukt telefonen som vekkerklokke, som regel kommet meg tidsnok på jobb og.

Men etter at kaizer ble dumpet i hånda av jobben, så har jeg stadig vekk opplevd å komme forsent, fordi alarm klokken er elendig.

 

Finnes det noen programvare som fungerer som alarm klokke, og som har litt trøkk?

(mumle mumle, joda, kan jo bruke noe annet som alarm, men mobilen er liksom alltid med meg...praktisk liksom)

 

:)

 

pTravelAlarm

http://www.burroak.on.ca/pta.html

 

Kommer du deg ikke opp da er det fordi du ikke gidder :) Den er ren og pen, ikke mye styr med grusom og høy lyd som jobber uavhengig av andre profile manager`s som kan overkjøre slik at alarmen ikke går av :)

 

Noen som vet hvordan man legger inn sin egne sms-varsellyd f.eks. i form av en mp3 fil?

Legg til den mp3 filen du ønsker som varsling i rota på sd kortet ditt, gå til Start>Settings->Sounds&Notifications (lyder og varsling elns.) Trykk neders på Notifications (den på høyre, har engelsk OS her ;) ) Og velg sms varsling og så mp3 du la på sd kortet ditt.

Lenke til kommentar
Hvordan er responstiden på kameraet? Tar det lang tid fra å trykke på "ta bilde" til den er klar? Og bruker den lang tid på å ta selve bildet?

 

"Usannsynlig treg" oppsumerer vel ganske greit :)

 

AtW

 

Bruker HTC v5.04.29195.00 selv sammen med album 1.0.1030 uten selector. Responsen er veldig bra, slå av shutter sound og bruk half press på shoot så er du langt på vei :)

Lenke til kommentar
Offisiell WM6.1 ROM fra HTC er full av bugs og problemer.

???

Fungerer fint her. :)

 

Styr unna intill videre - en ny fix er lovet ASAP.

Kilde?

 

 

Jeg har forøvrig ikke noe problemer med at noe fikses, selv om jeg ikke har problemer kan det jo være andre som har det.

 

WM6.1 er en stor nedtur. Jeg ville egentlig vente til wm7, eventuelt til de klarer å få android (linux) standalone stabilt på MSM7200 chip set. Det holdes på med å lage nye drivere til kaiser, du kan følge prosessen på det her: http://www.htcclassaction.org/driverprogress.php

Det er en mix av filer fra offisiell 6.1, flere KS20 rom og selvfølgelig Diamond rom. Jeg og Leo (L26 fra XDA) drev lenge og prøvde å få driverne som ble slipt av Chainfire (fra diamond) til å fungere på V9 men vi ga opp da vi ikke fikk hode rundt libgles_cm.dll Så vi bestemte oss for å vente til noen som er flinkere på SDK osv. dukket opp og hacket disse eventuelt til annet dukket opp for å putte i de neste versjonene. Det er jo en del 3d drivere ute som blir puttet i rom men vet ikke helt hva jeg skal si, noen har litt bedre støtte for tyngre java spill (lagger mindre osv). Men driverne over som jeg nevte kommer til å revulosjonere Tytn II :)

 

Så kort og godt burde du vente en stund til alle 3dje parts programmene dine har begynt å støtte 6.1 eventuelt bare bli på 6.0

 

Er det mulig med Java versjon 2, til TyTn2?

 

Mulighetene er mange, netfront 3.5 har jo fiksa memory hog men personlig når vi snakker JVM osv. så bruker jeg ESMERTEC JBED, JBlend er bra men om du bruker JBED v3.1.20080222 er den bedre og JBED støtter en stor del av Java 2 platformen, håper dette var litt til hjelp :)

Lenke til kommentar
Ja, det har blitt endret med ny ROM.

Hva med gummitastatur og æøå? Er det bedring med tanke på etterslep? Og om en fremdeles får etterslep, kommer æøå på rett plass eller i hytt og pine som før?

Dette fikses lett ved å slå av xT9 ;)

 

 

HKLM->System->CurrentControlSet->Control->Layouts->e0010409;

 

Ime File:

Fra: eT9ime.dll Til: compime.dll

 

Layout Text:

Fra: eT9 IME Til: COMP IME

 

Dette var for WWE rom, bruker du noe annet blir det ikke helt det samme men du skjønner tegningen.

 

Jeg har dessverre mistet den cden som fulgte med min HTC TyTn II. Er det noen som er så snille å lager en isofil av denne?

 

LMB

 

PS:

først feilpostet i pda forumet.

 

Er det noe spesielt du trenger fra den eller hele plata? Jeg kan godt lage en backup og legge på RapidShare`n min når jeg kommer hjem fra ferie til helgen :)

Lenke til kommentar
Ja! Ta backup av kontakter, oppgaver og kalender ved å synkronisere mot Outlook først. Husk at ABSOLUTT ALT blir slettet fra telefonen (men ikke minnekortet).

 

Hva med sms og oppringingslogg? Hva er den enkelste måten å ta backup av dette?

 

AtW

 

Bruk PPCPimBackup, den kan du velge hva du skal ta backup av (sms, mms, speeddial, opgave osv.)

PPCPimBackup.zip

Lenke til kommentar
Gå til www.htc.com og logg deg på eClub! Ny ROM ligger nå ute! :D

 

Takk for infoen :)

 

Jeg har sjekket mange ganger uten å se noe. Men nå var ny rom endelig her :)

Er det noe spes jeg burde passe på ved installasjonen?

Ja! Ta backup av kontakter, oppgaver og kalender ved å synkronisere mot Outlook først. Husk at ABSOLUTT ALT blir slettet fra telefonen (men ikke minnekortet).

 

La være. ;)

 

Eventuelt kan man prøve med f.eks. Sprite Backup (som fulgte med), men ikke ta en komplett gjenoppretting, da får man problemer. Ellers finnes det flust med programmer som burde kunne gjøre jobben, burde være mulig å finnes ved googling. :)

 

Du kan støtte på store problemer ved å kjøre restore med sprite fra fom til rom, det er kun ved hard reset du får en 100% vellyket restore, det er desuten problemer med nåværende versjon av Sprite på 6.1 Blir sikkert fikset på neste oppdatering.

Lenke til kommentar
Du kan støtte på store problemer ved å kjøre restore med sprite fra fom til rom, det er kun ved hard reset du får en 100% vellyket restore, det er desuten problemer med nåværende versjon av Sprite på 6.1 Blir sikkert fikset på neste oppdatering.

Riktig.

Derfor skriver jeg det også (som jeg alltid gjør).

 

 

Men hvem er det som WM-telefoner og ikke bruker Outlook/Exchange?

Lenke til kommentar

Gullum Repacken din også deretter Gullum's Norsk keyboard etter reboot.

 

Får ikke valgt norsk fra dropdown menyen under keyboardvalgene til Diamond Keyboard. Når man så velger swedish (Norske bokstaver der) så skjer det ingenting når man trykker på skjermen. På engelsk fungerer alt ypperlig.

 

EDIT: Skal forøvrig si at å få Dutty ROM innpå TyTn II til kompisen min var som å få en ny mobil sa han. hehe

Endret av Gromit
Lenke til kommentar
Gullum Repacken din også deretter Gullum's Norsk keyboard etter reboot.

 

Får ikke valgt norsk fra dropdown menyen under keyboardvalgene til Diamond Keyboard. Når man så velger swedish (Norske bokstaver der) så skjer det ingenting når man trykker på skjermen. På engelsk fungerer alt ypperlig.

 

EDIT: Skal forøvrig si at å få Dutty ROM innpå TyTn II til kompisen min var som å få en ny mobil sa han. hehe

 

Hehe, min forklaring på repack finner du i duttys post nr.2 Kjør på med repack og så norsk språk pakke. Er en stund siden jeg har var på V1 men jeg minnes kort at norsk språk ikke dukket opp men var blankt. Prøv og scroll nedover og velg en av de blanke valgene :)

 

Det fungerer 100% det er det mange tilbakemeldinger på :) Prøv igjen og se etter noen blanke valg på listen over språk etter installering. La meg høre hva som skjer, har V1 på SD korte enda så om du ikke får til skal jeg reflashe og skrive en steg-for-steg guide for deg ;)

Endret av raiisak
Lenke til kommentar
aaah. okei. Da skal jeg prøve en av de blanke valgene så går det sikkert bra. Har fulgt det du skrev på xda til punkt og prikke.

 

Da går alt bra skal du se :) Beta tester Garmins V2, han blir sikkert å gi den ut iløpet av få dager. Ser veldig bra ut, den burde du teste! Samt jeg og Leo jobber fortsatt på spreng med V10 i diamond serien, den kommer til å bli kanon! Men vi er enda ett stykke unna målet :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...