Gå til innhold

Headphones til musikk/film/noe spilling!


ovinn

Anbefalte innlegg

Hei

 

På utkikk etter Headphones , det gamle har mista den ene puta og er på hue og rævva ut snart. SB45, meget fornøyd , men vil prøve meg på noe annet :)

 

Så har dere noe forslag til en bra og komfortabelt headphone til en ikke så altfor dyr penge? Kan kanskje strekke meg opp til 1000 kroner, men ikke så særlig mye lenger, skal ha headphones som er bra og som varer :)

Så litt på Sennheiser EH 350, noen som har erfaringer?

 

De skal brukes for det meste til musikk og film, men også spilling. Så det burde være komfortabelt å ha på, ha lukkede puter (eller hva jeg skal kalle det :p )

 

 

Takker for svar!

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tror dere om disse forslagene?

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34940

Sennheiser EH 250 hodetelefon

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34833#

Sennheiser HD 280 Pro hodetelefon

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=5579

Sennheiser HD 515 hodetelefon

 

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=34937

Sennheiser EH 350 hodetelefon

 

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

hvorfor skal det være minst 20khz? du hører ikke så langt opp uansett :p er du heldig hører du til 18khz og det er bare "myggjagere" lell :)

lær deg hva ting er før du baserer kjøp på det, det er slik elkjøp selger ting ;)

 

edit:; btw, headset er med mikrofon, headphones er uten... går ut fra det er headphones du mener ettersom du linker til det?

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Av de der ville jeg tatt hd280 eller 515. Se også på de andre i 500 serien til sennehiser, hd555 og 595. Når du kjøper lukkede hodetelefoner så må du alltid en god del opp i pris for å matche lydkvaliteten til åpne hodetelefoner

Lenke til kommentar
hvorfor skal det være minst 20khz? du hører ikke så langt opp uansett :p er du heldig hører du til 18khz og det er bare "myggjagere" lell :)

lær deg hva ting er før du baserer kjøp på det, det er slik elkjøp selger ting ;)

 

edit:; btw, headset er med mikrofon, headphones er uten... går ut fra det er headphones du mener ettersom du linker til det?

9422046[/snapback]

Vanligvis så blir lyden svakere og svakere jo mer den nærmer seg grensa for hva lyd-anlegget/hodetelefonene klarer å gjengi. Så diskant opp mot 18 Khz vil være tydeligere gjengitt på et sett som går opp til feks. 20 Khz enn på et sett som bare går opp til 18 Khz. Og det er også bevist at diskant som ligger langt over det det menneskelige øret klarer å oppfatte vil påvirke den lyden vi faktisk hører. Så for mest naturlig gjengivelse av feks. musikk anbefaler jeg å ha et sett som går høyt opp i frekvensregistret.

Lenke til kommentar
Så for mest naturlig gjengivelse av feks. musikk anbefaler jeg å ha et sett som går høyt opp i frekvensregistret.

9424715[/snapback]

Om det er MP3 ein pakker musikkfilene sine i, har dette ikkje noko å seie, ettersom det er den høgaste diskanten som ryker aller først. Dersom trådstarter bruker lossless eller plugger rett inn i ein CD-spelar kan det ha litt å seie, men eg tvilar på at det utgjer den heilt store forskjellen på hodetelefoner til "kun" 1000 kr.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

 

Av de der ville jeg tatt hd280 eller 515. Se også på de andre i 500 serien til sennehiser, hd555 og 595. Når du kjøper lukkede hodetelefoner så må du alltid en god del opp i pris for å matche lydkvaliteten til åpne hodetelefoner

9424287[/snapback]

Tenkte mest på HD515 , det ser ganske komfortabelt ut , og til en grei pris og. Vil jeg merke mye forskjell fra de to, med tanke på 8 og 14 Hz ? Tviler litt , men. HD280 Pro ser også komfortabelt ut da , men om jeg er villig til å gi 500 ekstra for det , er et spørsmål.

 

Så for mest naturlig gjengivelse av feks. musikk anbefaler jeg å ha et sett som går høyt opp i frekvensregistret.

9424715[/snapback]

Om det er MP3 ein pakker musikkfilene sine i, har dette ikkje noko å seie, ettersom det er den høgaste diskanten som ryker aller først. Dersom trådstarter bruker lossless eller plugger rett inn i ein CD-spelar kan det ha litt å seie, men eg tvilar på at det utgjer den heilt store forskjellen på hodetelefoner til "kun" 1000 kr.

9425196[/snapback]

Det blir å høre mest på .mp3 og . wma filer tenker jeg , whatever som ligger inne i musikk-mappa mi :) Men det er jo mye mulig jeg kommer til å bruke de direkte til en mixer som er koblet til en Cd-spiller f.eks. , who knows!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Drit i herzene. Det komemr aldri til å ha noe særlig innvirkning på forskjellen mellom to hodetelefoner av den enkle grunn at det er hundre ting som har mer innvirkning. Det samme gjelder impendansen, den trenger du kun bry deg om hvis den er så høy at du ikke kan drive hodeteleonfene, så lav at det blir susing, eller at du har hodetelefoner i flere impendansutgaver. Søk på nettet etter erfaringer med de settene, så finner du nok noe. Head-fi.org er et godt sted å starte.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...