Gå til innhold

Trøbbel... med både FPS og Grafikk...


xHEROx

Anbefalte innlegg

Kjære dataguruer.

Jeg har et temmelig irriterende problem her. Har XP2000(1633mmx) prosessor, 128mb aopen geforce 4 - 4200 tit. skjermkort og nok med RAM og all den slags. Uansett, jeg spiller endel CS og et par andre spill og har et ganske stort problem.

Har SYKT dårlig FPS. Når jeg spiller med 'boter' har jeg lissom FPS som varier fra 15-50 FPS. Har lasta ned den nyeste driveren til kortet, prøvd å tweake og alt det der. Men funka dårlig. Det ble faktisk bare værre. Etter jeg brukte GeforceTweakUtility(jeg klokka ikke kortet, sånn så det er sagt) så flimrer skjermen endel. Eller står å hopper litt på en måte(har ikke høytalere helt oppå skjermen heller nei) og grafikken på spilla ble værre.. mye værre og ikke hjalp det noe for FPS.

 

VÆR SÅ SNILL. Vet du noe som kan hjelpe meg, så vennligst svar.

Setter pris på det :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIA 4in1 er en viktig driver å ha oppdatert, den har veldig mye med ytelsen å gjøre, samme har grafikkort-driveren.

 

men du kjører vel ikke med AA/AF (anti aliasing/anisotropisk filtrering) på vel? om du har det, prøv å skru det av, GF4 kortene sliter ganske mye med AA og AF i krevende spill.

 

når du har installert alle de nyeste driverene, gir du maskinen en runde eller to med 3dmark for å være sikker på at alt fungerer som det skal. :)

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
Godt mulig jeg er litt knapp. Men hva er

AA/AF (anti aliasing/anisotropisk filtrering) ?

 

anti aliasing = kantutjevning slik at du får en mye finere grafikk. om du noengang har spilt i 648*480 ser du at du får mange "trappetrinn" på streker som egentlig skal være helt rette. AA retter opp disse strekene slik at du nesten ikke ser "trappetrinnene" lenger. ta en titt her, om du ser på trappen på venstre side ser du med en gang hva AA er:

http://www.hardware.no/tester/skjermkort/v...agp/index8.html

 

anisotropisk filtrering = filtrerer bildet slik at du får skarpere bilde, spesielt på lange avstander. har desverre ikke noen bilder av dette, men jeg tror du kanskje kan finne noe på www.nvidia.com

 

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Ok.. Takk skal du ha.. :D

Men skjønnere ikke. Prøvd omtrendt alt nå, og får ikke mer FPS i CS.

Har rundt 80-100 i Q3 og MOHA. Sprøtt med det.

Etter jeg har drivi å stilt og ordna på, har bare grafikken blitt dårligere.

Ikke hjelpa noe på fps.

Sprøtt..

Jaja..

zzzzz. natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...