Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg trenger noen tips på dansegulvet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du ikke danse, er det et dødt prosjekt. Øyekontakt er en god start hvertfall. :)

9409962[/snapback]

 

ikke nødvendigvis. for oss som er sjenerte løsner man mer opp når man har drukket,og tenker ikke så mye på åssen man ser ut på dansegulvet,men bare har det gøy. min erfaring er ihvertfall at da ser man ikke like dum ut heller.

men så klart,hvis man absolutt ikke kan danse uansett hjelper nok ikke det heller nei. og et minimum må som hanne(?) sa,at man må kunne rytmen i musikken som spilles.

som den amatøren jeg er,kan jeg bare gjenta et par andre her. dans mye,og se på de andre hvilke moves som ser bra ut og prøv å gjør de selv.

Lenke til kommentar

Jeg var på salsakurs for første gang i dag. Det var utrolig gøy, desuten er det så få gutter at jentene krangler om å få danse med deg!

 

Det eneste som er dumt med å være mann og begynne å danse - er at det er du som må lede. Her er det ikke snakk om å henge på hennes skulder og forvente å bli dradd rundt om kring. Her må du trå til. Enkelte jenter prøver gjerne å lede, men hvorfor skal vi gi fra oss den posisjonen? Det er det beste med hele opplegget, du bestemmer hva som skal skje.

 

Jeg har aldri danset før, men må ærlig innrømm at jeg tjuvtrente litt på forhånd. Ikke noe mer enn å få inn hoftebevegelsene, men kan du grunntrinnene så kan du egentlig gripe fatt i hvem som helst og danse, selv grunntrinne er ganske "forførende", hvis det gjøres riktig.

 

Bare pass på å lytt til partneren, det er viktig å få tilbakemelding.

 

Jeg vil anbefale alle som føler seg som en veggflue på dansegulvet, om å ta et kurs. Det er kjempegøy.

 

Man bytter som regel partner etter et par minutter, så et lite smil om munnen får deg glatt gjennom en time selv om du er litt tilbaketrukken.

 

Bare husk, som mann er det din jobb å lede! Jeg elsker det. :)

 

Edit: Ja, jeg ble hekta.

Endret av Daehli
Lenke til kommentar
Jeg var på salsakurs for første gang i dag. Det var utrolig gøy, desuten er det så få gutter at jentene krangler om å få danse med deg!

 

Det eneste som er dumt med å være mann og begynne å danse - er at det er du som må lede. Her er det ikke snakk om å henge på hennes skulder og forvente å bli dradd rundt om kring. Her må du trå til. Enkelte jenter prøver gjerne å lede, men hvorfor skal vi gi fra oss den posisjonen? Det er det beste med hele opplegget, du bestemmer hva som skal skje.

 

Ja, det er den store fordel og samtidig den store ulemepn med å være gutt, du leder, og bestemmer således hele opplegget, men det gjør det også vanskligere å danse gutt enn jente, som jente så trenger man ikek å kunne så mye, og kan klare seg bra, som gutt må du kunne endel, og glemmer du hvordan en tur er, så er den "borte", som jente så er det bare å vente til noen fører den på deg.

 

Jenter som prøver å lede er det bare å vise hvem som er sjef :)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli flink til å danse så går det fint. Funker meget godt for meg hvertfall.

"Hvor lærte du å danse?" Om du har tatt et kurs, så IKKE innrøm det. Min favoritt (Ja, jenter har faktisk spurt meg flere ganger) er "Har bare sett for mye på TV"

 

Da virker du ikke skrytete eller noe, så virker du som en artig type i tillegg.

Lenke til kommentar

Ta det med ro og vis at du ikke på noen måte er stressa pga. at du danser(jvem tenner vel på en som ser sinnsyk ut å hopper rundt som om han har en sterk feil en plass?), finn deg et mål & forflytt deg sakte som sikkert mot personen og hold øyekontakt så mye som mulig og gjerne gi et lurt lite smil som sier "æ kainn bake ;)" :tease:

Endret av Bergmo
Lenke til kommentar
Dra en moonwalk, og du blir festens høydepunkt.

Da vil alle jenter danse med deg.

 

Det funker hos meg. ;)

9419053[/snapback]

 

+1.

Ingenting er som å dra en moonwalk over HELE dansegolvet, bare få vennene dine til å plassere seg strategisk slik at de "rydder" en linje for deg (så slipper du å se deg bakover). Ta en moonwalk, gå og sett deg og bare se kul ut. Funker ofte veldig bra ;).

Lenke til kommentar
Hei.Jeg  er en gutt på 20 år.Som kunne ha trengt. Noen tips på hvordan du får kontakt med ei jente på dansegulvet.Hadde vært fint om noen kunne ha gitt meg noen tips på dette her.

9401815[/snapback]

Sånn generelt må du i alle fall kunne holde trinn med takten/beaten på de sangene som spilles. Jeg synes rnb sanger er lette, f.eks.

 

Når du er på dansegulvet, så ikke overdriv me mye armbevegelser eller hopping, alt opp til hvilken sang selvfølgeli. Men som oftest prøv å se ut som du "slapper av" på dansegulvet,nyt musikken. Bruk så blikket og selvtillit til å flørte med. Får du et snev av interesse (blikk) mot deg fra noen, så kan du kanskje prøve å nærme deg mot henne, mens du følger rytmen/danser. Prøv så å danse med henne, se etter signaler. ser hun ikke på deg,eller bare ignorer deg,så move on. Fortsett å dans,avslappet. Prøv igjen. Se etter de som kan danse, de vil som oftest danse med deg. Vær kul,ikke for mye,men følg jafal beaten. LUck 2 u

Lenke til kommentar

Ha balansepunktet ganske lavt og senk skuldrene. Lik å danse, gjør du det ikke, så synes det. Ellers så synes jeg at det å ta kontakt med en jente på dansegulvet er som oftest en ganske cheezy affære.

 

Jente danser

Gutt og jente får øyekontakt (dette er ikke alltid tilfellet)

Gutt kommer bort, ofte bakfra, og sniker seg inn. Guttens hender er på jentas hofter, og utforsker gjerne litt

Komunikasjon på "HVA HETER DU?" "HÆÆ?" nivå utføres, og plutselig er det tungetango og sengevals.

Lenke til kommentar
Ha balansepunktet ganske lavt og senk skuldrene. Lik å danse, gjør du det ikke, så synes det. Ellers så synes jeg at det å ta kontakt med en jente på dansegulvet er som oftest en ganske cheezy affære.

 

Jente danser

Gutt og jente får øyekontakt (dette er ikke alltid tilfellet)

Gutt kommer bort, ofte bakfra, og sniker seg inn. Guttens hender er på jentas hofter, og utforsker gjerne litt

Komunikasjon på "HVA HETER DU?" "HÆÆ?" nivå utføres, og plutselig er det tungetango og sengevals.

9546663[/snapback]

Av en eller annen merkelig grunn ser jeg for meg Carlton i serien Fresh prince of Bel air gjøre sine moves på gulvet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...