Gå til innhold

Installere ekstra OS på ps3


lillegrill

Anbefalte innlegg

Hei, mange som har installert et ekstra OS på sin ps3? Jeg har lyst å gjøre dette, men lurer på noen saker. Hvilket OS egner seg best til dette? Må man ha et tastatur for å kunne bruke det nye OS'et, eller går det med ps3 kontrolleren? Går det greit å få internett oppe å gå på det nye operativsystemet?

 

Finnes det andre måter å få tilgang til en stasjonær Pc via ps3 (LAN)?

 

Nå ble det mange spørsmål, men hiver på ett til. Dette er min første konsoll ever, har kun prøvd ps2 hos en venn tidligere og er veldig glad i WRC spillserien. Noen som har prøvd WRC 5 på ps3? funker det på ps3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå ble det mange spørsmål, men hiver på ett til. Dette er min første konsoll ever, har kun prøvd ps2 hos en venn tidligere og er veldig glad i WRC spillserien. Noen som har prøvd WRC 5 på ps3? funker det på ps3?

 

Du finner en liste over hvilke PS2 spill som funker på PS3 her.

Hvis du er glad i rally så kommer jo Colin McRae Dirt ganske snart. Du kan laste ned demo fra PSN US store.

Lenke til kommentar

Jeg har Xubuntu på min PS3(er samme som ubuntu, men har XFCE som skrivebordsmiljø istedefor gnome. XFCE er litt lettere enn gnome når det gjelder ytelse og bruker derfor mindre ram, noe som PS3 har lite av. HW.no har en bra guide hvis du vil lære mer om de forskjellige skrivebordsmiljøene) og det funker veldig bra.

Installasjonen var det samme som på PC: veldig enkelt.

Det er heller ingen sjangs for å ødelegge noe med xubuntu(eller andre linuxdistroer).

For å boote tilbake til gameOS skriver du boot-game-os med en gang du skrur på PS3en etter å ha brukt ubuntu, eller i en terminal.

Hvis du ikke klarer å komme tilbake til GameOS slår du av PS3en slik at den står på standby, og holder inne på-knappen ca 10 sekunder. Da skal den boote gameOS.

 

Ang. internett er dette ikke noe problem hvis du bruker kabel. Wlan er ikke støttet(enda :) ). Dessuten kan du få problemer hvis du har telenor. Da må du isåfall skaffe et program som lar deg koble til nettet via PPPOE

Endret av BigFatty
Lenke til kommentar
Jeg har Xubuntu på min PS3(er samme som ubuntu, men har XFCE som skrivebordsmiljø istedefor gnome. XFCE er litt lettere enn gnome når det gjelder ytelse og bruker derfor mindre ram, noe som PS3 har lite av. HW.no har en bra guide hvis du vil lære mer om de forskjellige skrivebordsmiljøene) og det funker veldig bra.

Installasjonen var det samme som på PC: veldig enkelt.

Det er heller ingen sjangs for å ødelegge noe med xubuntu(eller andre linuxdistroer).

For å boote tilbake til gameOS skriver du boot-game-os med en gang du skrur på PS3en etter å ha brukt ubuntu, eller i en terminal.

Hvis du ikke klarer å komme tilbake til GameOS slår du av PS3en slik at den står på standby, og holder inne på-knappen ca 10 sekunder. Da skal den boote gameOS.

 

Ang. internett er dette ikke noe problem hvis du bruker kabel. Wlan er ikke støttet(enda :) ). Dessuten kan du få problemer hvis du har telenor. Da må du isåfall skaffe et program som lar deg koble til nettet via PPPOE

9397932[/snapback]

 

Jeg har trådløs tilkobling :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...