Gå til innhold

Fjernutløser med eller uten tråd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du stå bak kamera bør du velge den typen med ledning, og skal du stå foran kamera bør du velge trådløs, av den enkle grunn av at 350d ikkje har ir-sensor bakpå kamera.

 

forøvrig går det fint ann å lage fjernutløser selv. Finn en micro-jack (2.5mm) og finn fram en fornuftig måte og slutte kretsen på, eg brukte sjølv en lysbryter.

Lenke til kommentar
forøvrig går det fint ann å lage fjernutløser selv. Finn en micro-jack (2.5mm) og finn fram en fornuftig måte og slutte kretsen på, eg brukte sjølv en lysbryter.

9392670[/snapback]

 

Heh! Det var jo faktisk en glimrende ide, da den originale "snoren" vel ikke er mer enn 60cm lang heller... :-)

 

Men jeg trodde at utløseren med ledning til 350D/400D også hadde funksjonen for å "trykke utløseren halvveis ned"??

 

Hadde vært greit å vite, for jeg er på trappene til å skaffe en slik selv...

Men er det kun å kortslutte kretsen, lager jeg jo selvsagt en selv - uten tvil! :D

Lenke til kommentar

Kabelen skal lages med stereo micro-jack med to brytere. Den ene mellom kropp og tupp, og den andre mellom kropp og ring.

Selv laget jeg en av et headset for mobil, satte bare på en ekstra bryter og tok vekk mikrofon/ørepropp.

 

I ettertid har jeg kjøpt nye på eBay, både med tråd og uten ($33 inkl frakt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...