Gå til innhold

Hils på den nye N95


Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke dette til å fungere i det hele tatt på min telefon. Kan det være fordi vi har et "veldig lukket" nett på jobb der vi kobler til med Citrix? Har dette noe med Exchange-serveren å gjøre i det hele tatt? Ikke vet jeg. Jeg fikk det iallfall ikke til, selv etter utallige forsøk og innstillinger :(

 

Exchange-klienten på mobilen bruker webpluginen til Exchangeserveren. Det vil si at du er avhengig av at jobben din har en webmail-løsning som du kan logge på mot uten å måtte gå via andre løsninger først. (Citrix, VPN etc.)

 

Du legger inn webadressen til denne serveren under adresse. (webmail.jobbenmin.no for eksempel.)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert like crap som N95 jeg nettopp solgte. Siste nokia jeg skal ha i alle fall

 

"Out of memory, close some applications and try again" yay!

9389223[/snapback]

 

Oj! Det er jo nettopp dette P990i blir så til de grader kritisert for her på amobil, og det til tross for at den nå er så og si kurert. Hva med å lage en artikkel om fiaskotelefonen Nokia N95, som ikke klarer multi-taskign?

Lenke til kommentar
Batteriet i N95 8gb er på 1200 mAh, mot 950 i N95. En forbedring på over 20% er velkommen synes nå jeg. Dette er grunnen til at linsedekselet er borte.

 

Fin telefon. Regner med at denne vil selge greit, og det er vel å forvente at den kommer på litt, ikke mye, lavere pris enn N95 når den var ny.

 

GPS er allerede sterkt forbedret i nyeste FW, regner med at det blir minst like bra i N95 8GB.

9388725[/snapback]

 

Nå er det vel ikke FW som plager gps-en, men rett og slett en dårlig gps mottaker. Jeg ønsker ikke å bruke Nokias eget navigeringsprogram, men et 3. parts program ala TomTom, og da er gps mottakeren viktig. En annen ting man bør tenke på når man kjøper gps, noe jeg selv har fått erfare, er når man kjører med takboks på bilen. Da hadde det vært veldig kjekt med en trådløs mottaker som man kan plassere uavhengig av skjermen. Men dette var en liten avsporing, for det gjelder langt fra bare Nokia.

Positivt at man har lagt ved et større batteri.

Håper skyvemekanismen er forbedret.

Lenke til kommentar

Synd at den ikke har støtte for minnekort. 8GB + 16GB minnekort senere i år / starten av neste år ville vært helt rått :D

 

I-og-med at vi vil få kjøpt 16GB minnekort rundt den tiden denne kommer på markedet.

Så ser jeg ingen større fordeler med å velge denne.

 

Greit nok, den er svart. En liten fordel at kamera er gjemt mer inn i telefonen.

Den har 0.2" større skjerm. Men for å være helt ærlig så tror jeg ikke det er merkbart med de fattige 0.2" større skjerm. Vil neppe merke forskjellen på en N95 og en N95 ME, hvis ikke mindre du holder to stykker ved siden av hver andre.

 

For min del, er forskjellen på 8GB og 16GB minne mye større enn 0.2" større skjerm og svart farge. Vi får vell også 32GB minnekort iløpet av neste år, gjør vi ikke?

Da er 8GB uten støtte for minnekort lite attraktivt

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Exchange med pushmail osv. funker fint på min N95 med RoadSync. Koster en 300-lapp, men det var nå greit for meg.

9385196[/snapback]

Du behøver ikke å kjøpe programvare for å bruke Exchange på N95. Det er bare å laste ned Nokia sin Mail for Exchange og sette i gang.

 

Nyeste versjon er versjon 2.0 med støtte for oppslag i den globale adresseboken på Exchange-serveren, samt støtte for møteinkallelser.

 

 

Hei, hvor finner eg denne programmervaren fra nokia Da

 

Setter veldig stor pris på en link

 

takker

 

Bare venter at 8 kommer

 

-KJ

9385926[/snapback]

Lenke til kommentar
Score! iPhone killer deluxe, og det FØR iPhone når landegrensene utover nerdeimport. Pent! Håper slideren er kraftig forbedret, da vil den ha stort, stort potensial!

9384055[/snapback]

Øh? Nei. Denne kan du da ikke sammenligne med iPhone?

Men enig at den er penere enn forgjengeren. Og enig i at slideren må forbedres. Slik den er på dagens modell, er telefonen meget upraktisk i bruk. La oss også håpe at gps-en er sterkt forbedret. Men hva mener amobl når de oppgir at telefonen skal koste 4500 uten skatter og avgifter? Er det uten moms og miljøavgift? Da vil den altså koste nermere 6K!!

Edit: Og det som kanskje er den største "nogo" her er batteritiden. Større skjerm-->mer strøm-->mindre standbytid, og den er jo allerede katastrofal på dagens modell.

9384774[/snapback]

 

Jeg velger nå å sammenlikne alle telefoner som er tilgjengelige mot hverandre. Iphone og N95 8GB er to av "alle". Litt spent på å høre hvorfor de ikke kan sammenliknes? For å snevre inn litt så er begge telefoner i toppsjiktet til omtrent samme pris? Men du mener kanskje iPhone ikke kan sammenliknes med noe, hæ? ;)

Lenke til kommentar
Score! iPhone killer deluxe, og det FØR iPhone når landegrensene utover nerdeimport. Pent! Håper slideren er kraftig forbedret, da vil den ha stort, stort potensial!

9384055[/snapback]

Øh? Nei. Denne kan du da ikke sammenligne med iPhone?

Men enig at den er penere enn forgjengeren. Og enig i at slideren må forbedres. Slik den er på dagens modell, er telefonen meget upraktisk i bruk. La oss også håpe at gps-en er sterkt forbedret. Men hva mener amobl når de oppgir at telefonen skal koste 4500 uten skatter og avgifter? Er det uten moms og miljøavgift? Da vil den altså koste nermere 6K!!

Edit: Og det som kanskje er den største "nogo" her er batteritiden. Større skjerm-->mer strøm-->mindre standbytid, og den er jo allerede katastrofal på dagens modell.

9384774[/snapback]

 

Jeg velger nå å sammenlikne alle telefoner som er tilgjengelige mot hverandre. Iphone og N95 8GB er to av "alle". Litt spent på å høre hvorfor de ikke kan sammenliknes? For å snevre inn litt så er begge telefoner i toppsjiktet til omtrent samme pris? Men du mener kanskje iPhone ikke kan sammenliknes med noe, hæ? ;)

9400039[/snapback]

 

Nå er strengt tatt en Nokia N95 langt mer avansert mobiltelefon enn iPhone.

Kraftigere hardware har den også.

 

iPhone er jo mer design, touch-screen og fancy menyer.

N95 har GPS, 5.0MP kamera, og drøssevis av muligheter en iPhone bare kan drømme om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...