Gå til innhold

Norton i nye utgaver


Anbefalte innlegg

Det jeg mener er at NIS/NAV er ganske bra i sammenligning med andre programmer. Mange tror Norton ikke finner virus, men statistikken viser at de tar feil. Norton er en av de som finner mest virus.

 

Norton er heller ikke det tyngste programmet til dags dato. Bruker merbart mindre ressurser enn de forrige versjonene.

9384563[/snapback]

 

hjelper jo lite om det finner mest virus, men ikke klarer å ta knekken på dem... er heller virusene som tar knekken på NAV, tsk tsk.. og Brannmuren som er med i NIS er jo helt håpløs, har iallefall aldri fått den til å gjøre hva jeg vil, (tenker spesielt på deling av filer/mapper/disker og printere i nettverk) og det gjelder alle 2000-2006 versjonene.. om det bruker mer eller mindre ressurser nå skal jeg ikke uttale meg om

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hjelper jo lite om det finner mest virus, men ikke klarer å ta knekken på dem... er heller virusene som tar knekken på NAV, tsk tsk.. og Brannmuren som er med i NIS er jo helt håpløs, har iallefall aldri fått den til å gjøre hva jeg vil, (tenker spesielt på deling av filer/mapper/disker og printere i nettverk)  og det gjelder alle 2000-2006 versjonene.. om det bruker mer eller mindre ressurser nå skal jeg ikke uttale meg om

9386575[/snapback]

Hvis du ikke får til noe så enkelt som å dele filer/mapper/disker og printere i nettverk, bør du kanskje lese deg til det? Har brukt NIS i mange år. Er jo ikke noe vanskelig å få det til...

 

Men skal ikke banne mer i kirken nå ;)

Lenke til kommentar

Norton er noe av det jeg gråter over. Håpløst rett og slett. Sluker systemressurser og maser værre en 10 gamle tanter.

 

Brukt kaspersky internet security nå i flere år. Er som himmel i forhold :)

 

De er greie produkter for den gjennomsnittelige bruker. Men vi som krever noe mer ut av maskinen, er det mye annet som er bedre å velge i.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er jo forstålig hvorfor mange er skeptisk til Norton Internet Security, da bloatware'n toppet seg i 2006 versjonen(de holdt på å miste meg som kunde) :ermm:

 

Men de skjerpet seg i 2007 versjonen og forsatte å forbedre i 2008 versjon. De hadde endelig våknet og begynt å lytte til kunden.

 

Kanskje neste steg kan være et avansert modus for de som vil ha det.

 

Mine foreldre har f.eks F-secure 2007 versjon(2006 før den). Jeg vil ihvertfall si den er mye tyngre og mye mere bloatware enn norton noesinne har vært!! Dessuten spurte den kryptiske meldinger(uforstålige for mine foreldre) om at en program trenger tillattelse til sende data på nettet. De vet ikke om de skal tillatte eller ei! Der er Norton sin mye bedre(siden 2007 versjonen). En slipper den derre "tillatt/forby" spørringen.

 

Og nå med Vista sin nye "deny/allow" rutine er vel det nok.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hvorfor ikke bare anbefale alle som leser her å anskaffe seg NOD32 isteden for Norton AntiVirus?

 

Kan ikke si du tape noe som helst på det.

 

Du får ingen personlig brannmur, men det er da strengt tatt fullstendig unødvendig.

De fleste befinner seg bak en NAT-Brannmur uansett

 

Hva synes dere om NOD32?

 

Har hatt AVG før, men noen sa at NOD32 er bedre.. Er NOD32 bedre enn AVG? Er den også bedre enn Norton 2007?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Både Norton Internet Security og Norton AntiVirus skal være raskere og programmene skal ta mindre plass på harddisken.

Prøvd både NIS 2007 og 2008, og sistnevnte er en god del bedre. Først ble jeg litt optimistisk på vegne av Symantec, men så ble jeg bare irritert. NIS 2008 gjør det mildt sagt elendig. Det finnes langt bedre produkter for en billigere penge som er like enkle og tilgjengelige men med langt mindre ressursbruk. Kaspery Internet Security er ikke så halvgal, faktisk er den ganske bra. Selv kjører jeg nod32 og comodo på nesten paranoide instillinger i tillegg til den nokså greie innebygde brannmuren i routeren.

 

Det Symantec gjør er å gi kunder falsk trygghet. Det burde finnes lover mot slikt. Eller man kan framheve alternativene mer offensivt.

 

Hva synes dere om NOD32?

Det beste jeg har brukt sammenlignet med samtlige versjoner og produkter fra Symantec, Kaspersky, AVG, Panda, Avast og Norman.

 

edit: La til svar fra Lilla og leif

Endret av Drola
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her var det mye både for og anti Norton.

 

Var vel ikke den type kommentarer som innlegger var ute etter men...

Skal ta Symantec i forsvar jeg. har testa ut det aller meste av AV og SEC progs og har ennå til gode å finne et system som har like godt grensesnitt som NIS/NAV/NSW etc. har ikke funnet et system som sammenfaller de forskjellige oppgavene så godt som symantec sine.

Nevner bare backup og RT scanning av SW.

Til info har jeg testa ut NIS/NAV 2008 og jo syskrinet det snakkes om her er deffinitivt rydda opp i mtp ressursbruk i både load og idle.

Til dere som surver over rot og tull etter å ha "brukt" NIS: noen gang tenkt på at det kanskje ikke bare er pc rot, men muligens litt systemrot i toppen på bruker òg? :innocent:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har brukt NIS en del aar. Helt til 2006 utgave var reklammeblokking inntregrert, i 2007 maate jeg laste ned en pluggin...greit nok, men i 2008 utgaven er reklameblokk fraverende har jeg inntrykk av, finner vertfall ikke noen maate aa lose det pa

 

Er det noen som har noen tipps

Endret av Blue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...