oyzmo Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Hei. Noen her som vet om et program for å lage et komplett image av en harddisk (med windows osv.), slik at jeg bare kan putte det i neste PC av same merke og type. Har 10stk laptopper av samme merke og type, tar votter og vinter å installere xp + office med oppdateringer på hver enkelt. Er på jakt etter et program som kan kjøres via bootcd (slik at jeg ikke trenger å installere noe på maskinen). Har sett litt på Acronis sine produkter, men de virker unødvendig lite brukervennlig å sette opp. Har også prøvd paragon drive backup, uten videre hell. Sitter nå med paragon drive copy, får se hvordan det går.
Wipeout Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Norton Ghost kan vel brukes? Jeg bruker det selv og legger imaget på en bootbar dvd plate.
oyzmo Skrevet 28. august 2007 Forfatter Skrevet 28. august 2007 Norton Ghost kan vel brukes? Jeg bruker det selv og legger imaget på en bootbar dvd plate. 9381441[/snapback] Har testet ghost litt tidligere, trodde man måtte installere det på maskinen jeg.. tar jeg feil?
Wipeout Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Norton Ghost kan vel brukes? Jeg bruker det selv og legger imaget på en bootbar dvd plate. 9381441[/snapback] Har testet ghost litt tidligere, trodde man måtte installere det på maskinen jeg.. tar jeg feil? 9381453[/snapback] Man må innstallere det på 1 maskin for å lage imaget, ja. Men etterpå skal det bare være å stappe inn dvden og la maskina boote fra den.
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Men det som er saken med laptoper er at fordet om det på papiret er samme pc så er det ikke nødvendigvis samme komponenter og da vil jo ikke dette virke. Jeg og min søster har egentli samme laptop, men går man i bios ser man at jeg har Pioneer DVD-brenner hun har Matashitu eller no. Jeg har Hitatchi HDD hun har Western Digital.
oyzmo Skrevet 29. august 2007 Forfatter Skrevet 29. august 2007 Hei og hå! Paragon Drive Copy Pro klarte saken Kan anbefale programmet.
Hårek Skrevet 29. august 2007 Skrevet 29. august 2007 Men det som er saken med laptoper er at fordet om det på papiret er samme pc så er det ikke nødvendigvis samme komponenter og da vil jo ikke dette virke. Jeg og min søster har egentli samme laptop, men går man i bios ser man at jeg har Pioneer DVD-brenner hun har Matashitu eller no. Jeg har Hitatchi HDD hun har Western Digital. 9386841[/snapback] Det har ikke noe å si at slike komponenter er forskjellige. Det er hovedkortet som gjør forskjell. Og image fungerer også om maskinene er helt forskjellige. Da trenger man bare å ta en Repair Install etterpå, det er jo uansett mye kjappere enn å reinstallere alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå