Eltviken Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Heisann ! Har samme problemet med batteriet og laderen. Har hatt problemet før og da har Dell skaffet meg ny lader. Problemet er at den ikke lader. Kjøpte nytt batteri for ei uke siden fra pcbatterier.no men ingen lykke. Laderen vil ikke lade batteriet selv om det er nykjøpt. Har også brennmerker på tuppen av laderen. Hadde også dette med den forrigje laderen. Er det noen som har noe tips? Må jeg kjøpe ny lader til maskina kvart halve år? Warrantyen hos Dell har seff utgått. Er veldig frustert siden jeg ikke er keen på nytt hovedkort som mang sier er ofte problemet til dette. Har også hørt at man kan gå inn i bios men må da ha 10% jeg har 0. Setter stor pris på hjelp!
tha_lode Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Kompis, jeg føler din smerte... Men du er på langt dypere farvann enn meg så jeg har ikke noe godt svar til deg. Hvis du kjenner noen andre med en xps 1530 så kanskje de kan lade opp batteriet for deg. Noen her på forumet kan kanskje hjelpe? Jeg bor på Nesodden hvis det er i nærheten.
Eltviken Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Kompis, jeg føler din smerte... Men du er på langt dypere farvann enn meg så jeg har ikke noe godt svar til deg. Hvis du kjenner noen andre med en xps 1530 så kanskje de kan lade opp batteriet for deg. Noen her på forumet kan kanskje hjelpe? Jeg bor på Nesodden hvis det er i nærheten. Takk for det ! Nei var det jeg var redd for :/. Ja selvsagt. Hehe vel Selje, Sogn og fjordane er et stykke unna, men takk for bryet Ja håper det. Anyone som vet hva som er galt ? Hadde vore deilig å berre fått vite det.
Carl Sagan Skrevet 27. juli 2010 Skrevet 27. juli 2010 Kjøp 1 års "dell-garanti" for ca 1000 kr, og de fikser biffen. Jeg fikk byttet CPU, hovedkort, skjerm, harddisk når garantien var gått ut ved å kjøpe 3 års Dell-garanti for 2000,-. Angrer ikke ett sekund.
Eltviken Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Kjøp 1 års "dell-garanti" for ca 1000 kr, og de fikser biffen. Jeg fikk byttet CPU, hovedkort, skjerm, harddisk når garantien var gått ut ved å kjøpe 3 års Dell-garanti for 2000,-. Angrer ikke ett sekund. Visst jeg kjøper 1års garanti. Vil de da bytte ut alle desse tingene? Må eg kjøpe 3år meina eg?
Carl Sagan Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 De bytter ut alt som er nødvendig. Hos meg var chipset ødelagt og skjerm hadde litt døde pixler, men på grunn av en elendig feilsøkingsjobb hos bedriften som reparerte maskinen min ble nesten hele maskinen byttet Kjøper du 1 års Dell-garanti, vil de fikse det som er galt med maskinen din. Dette inkluderer ikke dårlige batterier, men ødelagte batterier. Legg også merke til at du har lovfestet rett på å få fikset maskinen din om den er yngre enn fem år, men å kreve reparasjon kan IMHO ofte bli dyrere og en mer smertefull prosess enn å kjøpe garanti. For å få byttet skjerm fikk jeg en hyggelig mann på døren
>Jonas< Skrevet 28. juli 2010 Skrevet 28. juli 2010 Eneste grunnen til å kjøpe ekstra garanti er jo at man slipper å sende den inn. Jeg møtte i allefall ingen problemer når garantien var gått ut etter nærmere to år. Fikk beskjed om at jeg skulle gå over maskinen å finne ut om det var noe jeg ikke var helt fornøyd med, så skulle de rette det opp i samme slengen. Fra jeg sendte den inn til jeg henta den på postkontoret tok det også nøyaktig ei uke.
Carl Sagan Skrevet 1. august 2010 Skrevet 1. august 2010 Ok da var nytt batteri kjøpt på ebay. 240kr for et 9 cellers batteri, nesten litt for billigt, får håpe på sender noe som funker. http://cgi.ebay.co.u...#ht_1780wt_1137 Hvordan er batteritiden?
Snerk Skrevet 3. august 2010 Skrevet 3. august 2010 Ok da var nytt batteri kjøpt på ebay. 240kr for et 9 cellers batteri, nesten litt for billigt, får håpe på sender noe som funker. http://cgi.ebay.co.u...#ht_1780wt_1137 Hvordan er batteritiden? Jeg har ikke gjort noen eksakt test på hvor lang batteritiden er. Men den virker helt on par på hva man ellers får ut fra et 9 cellers batteri. Så det du får et godt batteri for en billig penge. Anbefales.
Carl Sagan Skrevet 4. august 2010 Skrevet 4. august 2010 Hadde du et 9-cellers fra Dell i utgangspunktet (som du kan sammenligne med)? Hvor mye betalte du totalt?
Snerk Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Nei i utgangspunket hadde jeg et 6 cellers batteri. Husker ikke hvor mye det ble totalt. 200 og et eller annet, tror jeg.
Fyr1 Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Hei! Har et problem med min xps som skjedde for et par dager siden. Når jeg skruer på dataen begynner den å starte men etter noen få sekunder stilner pcen helt. Den er på men den vil ikke forsette. Det er ikke skjermen som er ødelagt da det ikke kommer noe lyd og pcen er altfor stille. Noen som aner hva som kan være problemet eller hva jeg kan gjøre for å fikse det? På forhånd takk!
tha_lode Skrevet 6. august 2010 Skrevet 6. august 2010 Viktig info du må komme med: Viser skjermen noe som helst? Eller er den helt svart? Hvis den viser noe: Hvor langt kommer den i oppstarten? Siden du indirekte antyder at man kan tro det er noe med skjermen antar jeg at det ikke kommer noe skjermbilde. Da tyder det på at det er noe gæærnt med hardwaren. (Siden den ikke fortsetter oppstarten). Du kan jo hooke opp en ekstern skjerm hvis du er usikker. Hadde det vært en stasjonær maskin ville jeg foreslått å åpne den, sette i alle kort på nytt og sjekke at alle kabler sitter godt i. Det er jo litt mer plundrete med en laptop... Dette er et typisk tidspunkt å ringe Dell.
Carl Sagan Skrevet 7. august 2010 Skrevet 7. august 2010 Nei i utgangspunket hadde jeg et 6 cellers batteri. Husker ikke hvor mye det ble totalt. 200 og et eller annet, tror jeg. Hvordan er batteritiden kontra når 6-cellers batteriet var nytt?
Snerk Skrevet 8. august 2010 Skrevet 8. august 2010 Ermmm, det er en god stund siden 6-cellers batteriet var nytt så jeg husker ikke helt. Men jeg tror nok mitt nye batteri varer en del lengere enn hva det gamle gjorde som nytt.
Deaktivert Konto Skrevet 8. august 2010 Skrevet 8. august 2010 Wow... Fant nettopp denne tråden... Samme modell som jeg har! Noen feil som oppstår, men takket være Forbrukerkjøpsloven slipper jeg å betale for alle de nye motherboardene
Deaktivert Konto Skrevet 8. august 2010 Skrevet 8. august 2010 Kompis, jeg føler din smerte... Men du er på langt dypere farvann enn meg så jeg har ikke noe godt svar til deg. Hvis du kjenner noen andre med en xps 1530 så kanskje de kan lade opp batteriet for deg. Noen her på forumet kan kanskje hjelpe? Jeg bor på Nesodden hvis det er i nærheten. Takk for det ! Nei var det jeg var redd for :/. Ja selvsagt. Hehe vel Selje, Sogn og fjordane er et stykke unna, men takk for bryet Ja håper det. Anyone som vet hva som er galt ? Hadde vore deilig å berre fått vite det. Er nokk hovedkortet det her (har samme problem. Sitter her med 0% batteri, lader ikke, liksom). Om det er under 5 år siden dataen ble kjøpt (som jeg antar mht. når den ble laget) så har du krav, etter norsk lov, til å få reparasjon. -DLA
Ueland Skrevet 16. august 2010 Skrevet 16. august 2010 Sliter litt med at knapper på tastaturet mitt detter av, og ikke lar seg feste igjen. Bra gjort siden jeg ikke akkurat hopper på tastaturet mitt. Dell mener det ikke går innunder garantien, hva tenker dere? (Jeg ville da tro det, en laptop er en laptop uansett hvilken del som knertes)
Ueland Skrevet 17. august 2010 Skrevet 17. august 2010 Hvor lenge har du hatt laptopen? Rundt regnet 2 år. Måtte ringe Dell 3 ganger, og sende e-post 2 ganger før jeg endelig møtte en som kunne bekrefte at reklamasjonsretten faktisk gjaldt i Norge. Ikke lett det der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå