Gå til innhold

HP Mobile Workstation 8510w


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurer på om noen har hands-on-erfaring med denne HP workstation pc'en?

Min gamle Dell i6000 måtte begynne å dra inn årene for en liten stund siden, så da er det vel bare å slenge seg på kjøttmarkedet igjen? :p

Har lest et par reviews, men er skikkelig i tvil! Bannet på at jeg aldri skulle ha en 15" igjen i mitt liv, men har fått et såpass bra tilbud på nettopp denne lappisen.

 

Og med tanke på dens 28mm høyde, så er den smalere enn flere 12" jeg har sett. :yes:

 

*PS*

Har hørt at noen bærbare med HDMI ikke leverer lyd, er det slik med de fleste bærbare som har denne utgangen? Tenkte nemlig å bruke den som media-pc til tider. :thumbup:

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sitter på en HP 8510w med XP nå... Veldig fornøyd med denne når jeg først greide å få tak i den. Byggekvaliteten virker å være veldig bra, bedre enn min gamle Acer Travelmate 8104. Nydelig med 1920x1200 oppløsning, men klart det blir smått hvis man ikke liker slikt. Selvfølgelig har den ikke slikt møkk som glossy skjerm. :)

 

Skal kjøpe en docking, men det virker vanskelig å få tak i, har ikke sett noen som har de på lager. EN488AA eller EN489AA dockingen skal visst støtte Dual link DVI, ikke mange som gjør det.

 

HDMI har jeg ikke testa enda.

 

Vekten på min er 2830g + strømadapter, ikke ille synest jeg. Klart man kan få lettere, men da må man gå ned på andre ting...

 

Eneste som er irriterende med den er fingeravtrykk-lesern som man statig kommer borti og da sier Windows at man ikke kunne lese fingeravtrykket. Men denne kan skrus av i bios.

 

Hvis du har et bedre tilbud enn fra Amentio så synest jeg du bør slå til... :)

Lenke til kommentar

Bestilte gjennom en student-avtale mellom mpx/hp og uninett, så fikk en helt sinnsyk rabattert pris! Bestilte pc'en før i dag, og gleder meg sykt! Synes det er helt absurd at en slik pc bare veier 2830g.

 

Endelig herlig at den ikke har glossy, gjenskinnshelvete. :p

I sommer jobbet jeg mye på en 15" med wuxga, og ble litt forelska i den oppløsninga. :love:

 

Har bare et lite spørsmål til jeg. Hvordan er den å ha på fanget?

Lenke til kommentar

Vel den blir ganske varm når CPUen jobber 100% (min kjører BOINC når den er på strøm), men det finnes vel få som ikke blir det... Å ha den på fanget funker greit hvis man sitter litt bredt med beina, litt fra siden er innsuginga for viften som man nok ikke bør stenge...

 

Lov å spørre hva du fikk den for forresten?

 

2830g bedre enn det meste man kan sammenligne med, men jeg kunne gjerne tatt vekten til min gamle Sony Vaio, en liten laptop med 10.4" xga skjerm på 1.36kg. Men jeg innser jo at man må inngå et par kompromisser da ;)

Lenke til kommentar
Hvilken avtale er det snakk om? Mellom skolen din og uninett? Er den åpen for flere, tar man gjerne en link :)

 

Gratulerer med godt kjøp uansett!

9380969[/snapback]

Det var en kar som hadde stand på HiST i forrige uke. Han ga ut informasjon om en såkalt "Medarbeideravtale" og en lapp med kode og hvordan man aktiverer kontoen. Var 3 forskjellige Hp business til en veldig god pris. (f.eks 6910p til 8600,-)

Tror alle som tilhører høgskole- eller universitet-sektor, kan få en slik avtale.

Evt, så kan man høre med mpx selv ;)

 

Link til HiST sine pc-fordeler.

Skal se om jeg finner den lappen jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89713908

heisann

 

Jeg bare lurte på om hvor mye den HP-maskinen bråker (eller ikke bråker) fra vifta? Jeg synes det er slitsomt å jobbe med maskiner som høres ut som støvsugere. (Noe som den gamle skranglekassa mi av en maskin gjør nå).

 

hilsen blekk

Lenke til kommentar
Hei nisselue, har du fått pcn din fra mpx enda. Jeg bestilte den også til den prisen med sånn lapp som jeg fikk på ntnu  :grin:  Men nå ble leveringsdatoen utsatt til 24.09, såjeg får håpe at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves...

9430140[/snapback]

Sitter i samme båt som deg, gitt! Første leveringsdato var 07.09, deretter 14.09, og nå 24.09. Dette er den andre laptopen jeg har "kjøpt" i sommer (den første er vel ikke leveringsklar enda heller :p), men som har blitt utsatt. Må visst være noe produksjonsproblemer eller noe.

 

Håper virkelig den kommer i løpet av denne måneden!

Lenke til kommentar
Hei nisselue, har du fått pcn din fra mpx enda. Jeg bestilte den også til den prisen med sånn lapp som jeg fikk på ntnu  :grin:  Men nå ble leveringsdatoen utsatt til 24.09, såjeg får håpe at den som venter på noe godt ikke venter forgjeves...

9430140[/snapback]

Sitter i samme båt som deg, gitt! Første leveringsdato var 07.09, deretter 14.09, og nå 24.09. Dette er den andre laptopen jeg har "kjøpt" i sommer (den første er vel ikke leveringsklar enda heller :p), men som har blitt utsatt. Må visst være noe produksjonsproblemer eller noe.

 

Håper virkelig den kommer i løpet av denne måneden!

9430626[/snapback]

 

Sitter og venter på en 8710w hvor dato akkurat ble endret fra 14 til 19 september. Ikke allverden det, men frykter utviklingen.... Mine tanker ledes over til Dell og deres leveringsproblemer...

 

Olav

Lenke til kommentar

Jeg vurderer 8710w som erstatter til min aldrende nw8000, som har vært en vanvittig trofast sliter. Erstattes snart kun pga. at den begynner å bli begrenset, kvaliteten har jeg aldri sett maken til!

 

Eneste jeg er skeptisk til med 8710w er størrelsen, men har en kompis som har ventet på en 8710p med stadig fortynnende tolmodighet siden seint i juli, første annonserte leveringsdato. Så jeg får testet ut det fysiske i hvertfall.

 

Noen som vet noe eksakt om når HP kommer til å få stabil levering av 8710-serien...?

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

opresterud;

 

Jeg har også vurdert 8710W en stund nå. Jeg vet at en annen person her på forumet, Jarlsberg, for lengst har bestilt en slik maskin. Om du leser dette, Jarlsberg, kan du kanskje legge inn en post her når du har mottatt vidunderet (og- enda bedre- legge ut noen førsteinntrykk/erfaringer)? På Mpx står det forøvrig å lese- ang levering- at det tar 10 dager (såkalt bestillingsvare).

 

 

Jeg vurderer 8710w som erstatter til min aldrende nw8000, som har vært en vanvittig trofast sliter. Erstattes snart kun pga. at den begynner å bli begrenset, kvaliteten har jeg aldri sett maken til!

 

Eneste jeg er skeptisk til med 8710w er størrelsen, men har en kompis som har ventet på en 8710p med stadig fortynnende tolmodighet siden seint i juli, første annonserte leveringsdato. Så jeg får testet ut det fysiske i hvertfall.

 

Noen som vet noe eksakt om når HP kommer til å få stabil levering av 8710-serien...?

9430735[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei nisselue;

 

Kan du fortelle oss om din nye maskin så snart du har mottatt den og tatt den i bruk? Det hadde vært morsomt å lese andres erfaringer :)

 

 

Sjekket nå nettopp lagerstatusen på flere norske webshopper, de fleste har den på lager (Amentio hadde 20+ f.eks.).

 

Jeg tror at bestillingen min går rett gjennom MPX, og rett til HP. Isåfall, så betyr det nok at HP har sendt ut hele lageret sitt.

 

Prater altså om 8510w forresten ;-)

9435949[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg har også vurdert 8710W en stund nå. Jeg vet at en annen person her på forumet, Jarlsberg, for lengst har bestilt en slik maskin. Om du leser dette, Jarlsberg, kan du kanskje legge inn en post her når du har mottatt vidunderet (og- enda bedre- legge ut noen førsteinntrykk/erfaringer)? På Mpx står det forøvrig å lese- ang levering- at det tar 10 dager (såkalt bestillingsvare).

Min levering er flyttet til 19.9 nå, og ser ikke bort fra at den flyttes enda litt når det nærmer seg...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...